אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המהלך השיווקי של וורן באפט: ברקשייר הת'אוויי תהפוך למותג צילום: בלומברג

המהלך השיווקי של וורן באפט: ברקשייר הת'אוויי תהפוך למותג

סוכנויות נדל"ן באירופה ובאסיה יפעלו כזכייניות של ברקשייר וישתמשו בשם המותג במסגרת מגמה שהתחילה בחברות של באפט בארה"ב. אנליסט: "כמו שאפל משקפת את הגאונות של ג'ובס, ברקשייר הת'אוויי מושתתת על אמון, יציבות ויושרה"

13.10.2014, 20:23 | שירות כלכליסט

לאחר עשורים רבים שבמהלכם רכשה נתחים מהמותגים הנחשבים בעולם, ברקשייר הת'אוויי, חברת ההשקעות של וורן באפט (84), החלה השנה במגמה של מיתוג החברות הנרכשות בתחומי הנדל"ן, הרכב והאנרגיה תחת שמה.

קראו עוד בכלכליסט

עתה, במסגרת השלב הבא של הרחבת השימוש בשם המותג, המגמה הזאת תתפשט לסוכנויות נדל"ן באירופה ובאסיה שיפעלו כזכייניות של ברקשייר הת'אוויי. כך מדווח "פייננשל טיימס".

לפי העיתון, יועצי שיווק וגורמים בברקשייר הת'אוויי סבורים כי המותג הזה הוא נכס בעל ערך הניזון מהמוניטין של באפט. "כפי שווירג'ין משקפת את המרדנות של סר ריצ'רד ברנסון ואפל משקפת את הגאונות של סטיב ג'ובס, ברקשייר הת'אוויי מושתתת על אמון, יציבות ויושרה", אמר לעיתון אוסקר יואן, אנליסט בחברת הייעוץ מילוורד בראון ורמיר.

מספר סוכנויות הנדל"ן בארה"ב המשתמשות בשם המותג ברקשייר הת'אוויי הום סרוויסס צפוי לעלות לכמעט 1,400 באביב הבא.

וורן באפט בכנס משקיעים. אמון ואריכות ימים, צילום: רויטרס וורן באפט בכנס משקיעים. אמון ואריכות ימים | צילום: רויטרס וורן באפט בכנס משקיעים. אמון ואריכות ימים, צילום: רויטרס

בימים אלה שואפת החברה לחבור לשחקנים הגדולים בארה"ב באזורים שפעילותה בהם חלשה יחסית, באופן מיוחד במערב התיכון של ארה"ב, וכן באירופה ובאסיה - כך לפי העיתון. בתוך כך בסוף השבוע שעבר דווח כי סוכנות הנדל"ן פרודנשל אינדיאנה, המפעילה 19 סניפים, חברה לברקשייר הת'אוויי, ומעתה תפעל כזיכיון תחת השם ברקשייר הת'אוויי הום סרוויסס.

"הערכים של אמון, שירות לקוחות ואריכות ימים חשובים למי שעומדים לבצע את ההשקעה הפיננסית הגדולה ביותר בחייהם", אמר ארל לי, מנכ"ל HSF אפיליאייטס, מיזם משותף של ברקשייר וחברת הנדל"ן ברוקפילד אסט מנג'מנט. "אנחנו גאים לשאת את שם המותג ברקשייר הת'אוויי ומבינים את המחויבות הנלווית לכך", הוסיף בשיחה עם "פייננשל טיימס". בשבוע שעבר דווח כי הכנסות המחלקה הכוללת את עסקי הנדל"ן בברקשייר זינקו ב־26% ל־1.2 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של השנה.

הום סרוויסס אוף אמריקה, חברת הנדל"ן שבבעלות ברקשייר, ו־HSF אפיליאייטס ממתגות עצמן כברקשייר מאז 2012. למגמה הזאת הצטרפה עתה רשת סוכנויות כלי הרכב ואן טויל, שברקשייר רכשה החודש (סכום המכירה לא נמסר). ואן טויל, חברה משפחתית וסוכנות הרכב החמישית בגודלה בארה"ב בזכות מכירות שנתיות של יותר מ־8 מיליארד דולר, תיקרא ברקשייר הת'אוויי אוטו מוטיב מ־2015. שווייה של ואן טויל, שהחלה את דרכה בקנזס סיטי ב־1955, מוערך ב־4 מיליארד דולר.

במקביל חברות האנרגיה של באפט, ובהן מיד אמריקן אנרג'י ופסיפיק קורפ, אוחדו השנה תחת השם ברקשייר הת'אוויי אנרג'י והלוגו שלהן משותף.

הכל התחיל בטקסטיל

מקורו של השם ברקשייר הת'אוויי בחברת טקסטיל מניו אינגלנד, שוורן באפט רכש ממלקולם גרין צ'ייס בשנות השישים ומאז פשטה רגל. עם סיום ההשתלטות על החברה ב־1965 היא מנתה שני מפעלים ו־2,300 עובדים. לאחר מכן היא התרחבה לעסקי הביטוח

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות