אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לטוס על המסילה: יפן משיקה רכבת שתגיע למהירות של 500 קמ"ש צילום: JR tokai

לטוס על המסילה: יפן משיקה רכבת שתגיע למהירות של 500 קמ"ש

הנסיעה בקו החדש, שאורכו 290 ק"מ, תימשך 40 דקות בלבד; הרכבת המהירה ביפן כיום, שינקנסן, מגיעה למהירות של 322 קמ"ש

19.10.2014, 12:26 | שירות כלכליסט
יפן משיקה רכבת מהירה במיוחד, שתיקרא ג'י.אר טוקאי (JR Tokai). הרכבת המתוכננת תוכל לגמוע את המרחק בין טוקיו ונגויה במהירות של 482 קמ"ש, הודות לטכנולוגיית ריחוף מגנטית (Maglev). הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי הממשלה היפנית אישרה ביום שישי את התוכנית.

הנסיעה בקו החדש, שמתפרש על פני 290 ק"מ, תיארך 40 דקות בלבד, כמחצית מהזמן שאורך המסע כיום באמצעות רכבת שינקנסן, הרכבת המהירה הידועה של יפן, שנוסעת במהירות של 322 קמ"ש.

הרכבת מגיעה למהירות של 482 קמ"ש, צילום: JR tokai הרכבת מגיעה למהירות של 482 קמ"ש | צילום: JR tokai הרכבת מגיעה למהירות של 482 קמ"ש, צילום: JR tokai

רכבת שינקנסן חגגה לפני מספר שבועות 50 שנות פעילות, אך היא תוחלף בקרוב על ידי המתחרה הצעירה שלה.

הטכנולוגיה המשמשת לרכבת המהירה החדשה מתבססת על מטען מגנטי שמרים את הרכבת מספר סנטימטרים מעל לבטון, כך שהקרונות נוסעים בלי חיכוך. המסלול החדש הוא פס הרכבת הבין עירוני הראשון מסוגו, אף שנתיב קצר דומה פועל בשנגחאי מאז 2004, ותשתית דומה נבדקת בגרמניה.

חברת סנטרל ג'פן ריילווי היא אחראית על הבנייה והתפעול, ומקווה לסיים את העבודות עד 2027. כמו כן, מתוכננת בנייה של פס רכבת נוסף לאוסקה, שבנייתו צפויה להסתיים עד 2045.

בראיון לג'פן טיימס אמר מנכ"ל החברה, המפעילה גם את רכבות שינקנסן, כי הם מחויבים לקיום דיאלוג עם הרשויות המקומיות כדי לגרום לכמה שפחות הפרעות לתושבים. מהחברה נמסר עוד כי היא תממן את בניית פס הרכבת בין טוקיו ונגויה, בעלות מוערכת של 5.5 טריליון ין (50 מיליארד דולר).

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה