אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפתרון של פפסי לירידה במכירות: קולה בוטיק

הפתרון של פפסי לירידה במכירות: קולה בוטיק

הניסיון החדש לקידום המותג מגיע בהשפעת ההצלחה יוצאת הדופן של בירות הבוטיק האמריקאיות, ששולטות כיום ב־14% משוק הבירה

19.10.2014, 20:42 | שירות כלכליסט

חברת המשקאות פפסי התחילה פיילוט חדש של מוצר בשם "הקולה של קיילב" (Caleb's Kola) בכמה מדינות בארה"ב. המשקה החדש מגיע בבקבוק זכוכית עם תווית "כבוד לבוטיק" בחזית, ומומתק עם קנה סוכר אמיתי (ולא בתרכיז תירס כמו משקאות מוגזים אחרים). קיילב הוא קיילב בראדהם, מייסד פפסי, שפיתח את המתכון למשקה לפני יותר ממאה שנה.

הניסיון של פפסי הוא אחרון בשורת ניסיונות של חברות המשקאות להתמודד עם הירידה במכירות בארה"ב, בעקבות המודעות הגוברת למגיפת ההשמנה ולהשלכות הרפואיות של שתיית משקאות מוגזים. זה יותר מעשור שותים האמריקאים פחות משקאות מוגזים בכל שנה, ואפילו מכירות המשקאות הדיאטטיים נמצאות בירידה. כעת מנסות החברות לפתח מותגים ייחודיים חדשים, ובהם Pepsi True ו־Coca-Cola Life.

"יצרני המשקאות עורכים ניסויים ומשנים את הנוסחה, בין שבאמצעות אריזה מחדש של מוצרים ובין שבהשקה של מוצרים חדשים לגמרי לשוק", אמר ל"וושינגטון פוסט" כריס גינדלספרגר, מנהל יחסי הציבור בהתאחדות האמריקאית למשקאות.

הקולה של קיילב הקולה של קיילב הקולה של קיילב

ואולם, המותג החדש של פפסי מסמן מעבר לטריטוריה חדשה. שלא כמו המשקאות החדשים הקודמים, שנוצרו מהדרישה למשקאות דלי קלוריות ולממתיקים טבעיים, הקולה של קיילב היא דווקא ניסיון לדהור על גל בירות המותג המצליחות שסחפו את אמריקה.

הצלחתן של בירות המותג האמריקאיות בשנים האחרונות הפכה לתופעה יוצאת דופן בתעשיית הבירה האמריקאית המדשדשת, ותרמה באופן מפתיע גם להצלחתם של מותגי הבירה הגדולים. בירות מותג אחראיות כיום ל־14% ממכירות הבירה בארה"ב, לפי נתונים של התאחדות המזקקים האמריקאית, ומרבית המותגים הצומחים בתעשייה כיום הם בירות מותג — שרבות מהן בבעלות תאגידי בירה גדולים.

"פפסי הסתכלו על מה שקורה בתעשיית הבירה והחליטו שזה שווה ניסיון", אמר ל"וושינגטון פוסט" ג'ון סישר, המו"ל של מגזין המשקאות "Beverage Digest". "זה הולך להיות ניסוי חשוב עבורי ועבור אחרים בתעשייה, וכולנו נעקוב לראות איך זה מתפתח".

תגיות