בלט שיק
שבועות האופנה הוכיחו כי החיבור עם עולם המחול מתהדק. אחרי שהבלרינות הפכו לפרזנטריות ולכוכבות אינסטגרם, מה הפלא שקרולינה הררה מעצבת לניו יורק סיטי בלט?
בסרט הדוקומנטרי שיצא בשנה שעברה על קארין רויטפלד, עורכת ה"ווג" הצרפתי לשעבר, נראית איקונת השיק מתרגלת בלט בדירתה הפריזאית. באחד הראיונות לרגל הסרט נשאלה רויטפלד, שנושקת לגיל 60, מה סוד המראה התמיד נפלא שלה, והשיבה: "אני שותה כל היום תה ירוק ובלילה אני שותה וודקה. ואז אני מתרגלת בלט".
את אהבתה לבלט היא הסבירה ל"טלגרף" הבריטי: "זה לא כמו לשחק כדורגל או טניס - בריקוד אין ספונסרים, זה רק בשם היופי", אמרה, "זה אולי הספורט הטהור האחרון. ומובן שבלט הוא גם מאוד שיקי".
ביולי האחרון כבר הכריזו ב"גרדיאן" הבריטי כי בלט הפך לאימון הגופני החביב על אנשי האופנה, כשהם מייחסים את ניצני התופעה לסרט "ברבור שחור" מ־2010 שבמרכזו רקדנית בלט. בניגוד ליוגה ולפילאטיס, נכתב בכתבה, בלט דורש טכניקה שלא כל אחד יכול לה ולכן הוא מושלם לאנשי האופנה הנפוחים - הוא אליטיסטי ומתקיים בו, בדומה לעולם האופנה, מרדף אחר מושלמות פיזית.
אחרי רשימה של מתרגלות בלט סלבריטאיות כגון רויטפלד, זואי דשנל, מירנדה קר ואחרות, דרך הבלרינות שהפכו לכוכבות האינסטגרם החדשות (מארי הלן באוורס, למשל, שהתמונות שלה רוקדת גם בחודש תשיעי היו מסעירות) וחברות אופנה שבחרו ברקדנים כפרזנטורים (כמו מותג בגדי הספורט Under Armour והבלרינה מיסטי קופלנד), החיבור בין עולם הריקוד לעולם האופנה עלה מדרגה בסבב שבועות האופנה בחודש שעבר.
ריק אוונס, המעצב שהעלה לפני כשנה למסלול תצוגת אביב 2014 שלו מופע מרהיב של כ־40 רקדניות סטפינג (סגנון ריקוד שמלווה בהקשת והטחת הרגליים בקרקע) זעופות פנים (אלמנט סגנוני בסטפינג) כשהן לבושות בעיצוביו, נתן בכך את יריית הפתיחה למירוץ אחר חיבורים מקוריים ועוצמתיים יותר בין ריקוד ואופנה. וכך קרה שגם העונה בלט עולם הריקוד בהרבה מהתצוגות של מעצבי־העל.גם בן חסותו של אוונס גארת' פיו הביא טוויסט נוסף למפגש בין שני העולמות בשבוע האופנה. "ישנה נקודה שבה ארכיטיפים ישנים צריכים להשתנות", אמר פיו כחודש לפני התצוגה, כשהוא מתייחס לפורמט המסורתי של תצוגות האופנה. התצוגה שלו בשבוע האופנה של ניו יורק נפתחה במיצג וידיאו ומופע ריקוד בימתי שנעשה בשיתוף הכוריאוגרף ווין מקגרגור.
"אני יודע שזה ביזנס ושאנחנו צריכים למכור בגדים", אמר פיו ל"ניו יורק טיימס", "אבל חשוב מאוד לתקשר מעבר ל'זו שמלה יפה' או 'אלה מכנסיים קוליים', אלא למכור חלום", אמר. והחזון שלו כנראה עבד, כפי שניתן היה להבין מדבריה של שרה ג'סיקה פרקר על אותו מופע: "זה אחד מאותם ערבים שאנשים יגידו עליהם 'הייתי שם'", אמרה.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה