אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של 13% במכירות המוזיקה ב-iTunes של אפל

ירידה של 13% במכירות המוזיקה ב-iTunes של אפל

בכירים בתעשיית המוזיקה חוששים שהצניחה במכירות עלולה להצביע על נסיגה ברווחי הענף כולו, אחרי מספר שנים של יציבות יחסית. הנתון מתייחס למכירות מתחילת 2014; לשם השוואה, בסוף 2013 צנחו המכירות ב-2% בלבד

26.10.2014, 08:52 | שירות כלכליסט
מכירות המוזיקה ב-iTunes, חנות התוכן הדיגיטלי של אפל, נפלו מראשית השנה ב-13% לפחות בהשוואה לשנה שעברה - כך דיווח בסוף השבוע הוול סטריט ג'ורנל. לשם השוואה, מכירות קבצי המוזיקה הדיגיטלית העולמיות ירדו אשתקד בשיעור מתון הרבה יותר של 2.1% בלבד. בפדרציה הבינלאומית של תעשיית התקליטים מציינים שעל הירידה זו פיצתה צמיחה בהכנסות משירותי סטרימינג ומפרסומות.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה החדה במכירות עשויה להסביר מהלך שביצעה אפל מוקדם יותר השנה - רכישת יצרנית האוזניות ביטס ושירות המוזיקה בסטרימינג שלה בתמורה ל־3 מיליארד דולר. הוול סטריט ג'ורנל ציין שענקית הטכנולוגיה מתכננת להשיק מחדש את השירות כחלק מאייטיונס בראשית השנה הבאה.

אייטיונס של אפל. דעיכה בשוק כולו? אייטיונס של אפל. דעיכה בשוק כולו? אייטיונס של אפל. דעיכה בשוק כולו?

עם זאת, בכירים בתעשיית המוזיקה מביעים דאגה שהירידה החדה במכירות המוזיקה בחנות המקוונת של אפל עשויה להעיד על נסיגה חוזרת של המכירות בענף, לאחר מספר שנים של יציבות יחסית.

הנתונים מסבירים גם, אולי, את העובדה שבחודש שעבר הפתיעה אפל את לקוחותיה כשהודיעה שהאלבום החדש של הלהקה האירית U2 יחולק חינם עם הגרסה העדכנית של מערכת ההפעלה iOS. המהלך נחל כישלון ולקוחות רבים של החברה דרשו ממנה להסיר את האלבום מהחשבון המקוון שלהם.

תגיות