אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טים קוק: מיליון משתמשים נרשמו כבר לאפל פיי צילום: אי פי איי

טים קוק: מיליון משתמשים נרשמו כבר לאפל פיי

"אנחנו החברה המובילה בתחום, ואנחנו עושים את זה רק שבוע" אומר מנכ"ל אפל. הוא התייחס גם למשבר בין אפל ובין מספר רשתות קמעונאיות ענק שמסרבות להשתמש באפל פיי, ואומר: "אתה רלוונטי כסוחר רק אם אוהבים אותך"

28.10.2014, 12:05 | עומר כביר

מיליון כרטיסי אשראי צורפו לשירות תשלומי המובייל החדש של אפל, אפל פיי (Apple Pay), ב-72 השעות הראשונות לאחר השקתו – כך חשף אתמול (ב') מנכ"ל החברה, טים קוק.

קראו עוד בכלכליסט

"אפל היא כבר עכשיו החברה המובילה בתשלומים 'נטולי מגע'", אמר קוק בכנס השנתי של "וול סטריט ג'ורנל". “אנחנו יותר גדולים מכל המתחרים בתחום גם יחד. אנחנו עושים את זה רק שבוע. אני מרגיש נפלא". לפי קוק, גם תגובת הצרכנים הייתה חיובית: “אנחנו רק בהתחלה, אבל תגובה הלקוחות מדהימה. אני מוצף באימיילים מלקוחות. הם חווים רגע של 'אהה' – אתה משתמש בטלפון וזה כל מה שאתה צריך לעשות".

הדגמת אפל פיי הדגמת אפל פיי הדגמת אפל פיי

למרבה הצער, קוק לא מסר מספרים מעניינים יותר, כמו מספר העסקאות שביצעו הלקוחות או היקפן הכולל. הנתון של מיליון כרטיסים ב-72 שעות אמנם מעניין, אך אין בו כדי ללמד הרבה על השימוש בפועל בשירות אלא יותר על קלות הפעלתו. גם לא ברור מי קוק מגדיר כמתחרים של אפל פיי - לא מעט שירותי תשלומי סלולריים צברו הרבה יותר ממיליון משתמשים, כגון אלו של סטארבקס או מקדולנדס. לסטארבקס בלבד יש למעלה מ-8 מיליון לקוחות המשלמים בעזרת אפליקציית הארנק הסלולרי שלה, והאפליקציה אחראית ל-11% מהכנסות החברה בארצות הברית.

קוק גם התייחס להחלטה של רשתות דוגמת CVS, בסט ביי או וולמארט לחסום את האפשרות להשתמש בשירות בחנויותיהן. “יש לנו הרבה יותר קמעונאים שנרשמו, הרבה יותר בנקים שנרשמו ויש לנו את שאר העולם", הוא אמר, והזהיר: “בטווח הרחוק, אתה רלוונטי כסוחר רק אם הלקוחות שלך אוהבים אותך". הוא לא נשאל לגבי נושא התקלות במערכת החיוב, שחייבה מספר לקוחות פעמיים על רכישות.

טלוויזיה מבית אפל? אין תגובה

קוק גם התייחס לשעון החכם החדש של אפל, אפל ווטש (Apple Watch), שצפוי להגיע לשווקים בתחילת 2015. הוא אישר את החשש הגדול ביותר של לקוחות פונטציאליים – חיי סוללה קצרים במיוחד. “אנחנו חושבים שיהיה צורך להטעין אותו מדי יום, במהלך הלילה", הוא אמר. "על בסיס הניסיון שלי, ושל אחרים, אנשים ישתמשו בו הרבה".

מנכ"ל אפל נאלץ גם להדוף שאלות בנוגע לכניסה אפשרית של אפל לשוק הטלוויזיה, שעליה גם נרמז בביוגרפיה הרשמית על סטיב ג'ובס: “השוק הזה הוא קפסולת זמן. אני לא רוצה לדבר על מה בכוונתנו לעשות בו, אבל זה תחום שיש לנו בו עניין רב. אני אופטימי וחושב שאפשר לעשות משהו נהדר".

בתשובה לשאלה האם לא הגיע הזמן להפוך מערכת ההפעלה הסלולרית iOS לפתוחה, במיוחד לאור העובדה שאפל מאבדת נתח שוק בתחום המובייל, אמר קוק: “אני לא סבור שכל נתחי השוק נבראו שווים. אם בוחנים את הפרגמנטציה באנדרואיד, בתור מפתח עדיף לך להשקיע קודם ב-iOS ואז לייצא לאנדרואיד. הרבה אנשים עושים את זה".

עוד חשף קוק את הסיבה שבגינה הפסיקה אפל לייצר את האייפוד קלאסיק, היורש הישיר של האייפוד המקורי שהשיקה החברה ב-2001: “כבר לא יכולנו להשיג את החלקים שדרושים לבנייתו, בשום מקום בעולם. זה לא שהחלטתי להניף את הגרזן ושאלתי, 'מה אני יכול להרוג היום?'. שקלנו לעצב את המוצר מחדש, אבל ההעבודה ההנדסית שנדרשה לכך הייתה עצומה, ומספר האנשים שרצו אותו קטן מאוד".

תגיות