אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הציפור הכחולה: טוויטר ו-IBM חתמו על הסכם שיתוף פעולה צילום: יבמ

הציפור הכחולה: טוויטר ו-IBM חתמו על הסכם שיתוף פעולה

שתי החברות ישיקו מערכת לניתוח אנליטי של נתוני מדיה חברתית שתסייע לשיפור החלטות בארגונים. המערכת תתבסס על מערך מחשוב הענן של IBM - ווטסון

30.10.2014, 17:04 | רפאל קאהאן
טוויטר ו-IBM הודיעו אמש (ד') על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו ישיקו שירות המיועד לסייע לעסקים ולמוסדות ולארגונים לקבל מידע עסקי על שווקים ומגמות. שיתוף הפעולה יתבסס על שילוב של נתונים ומידע הזמינים בטוויטר, ובין יכולות הניתוח האנליטי מבוסס ענן המחשוב של IBM, פלטפורמות קשר עם לקוחות ושירותי ייעוץ המוצעים על ידה.

קראו עוד בכלכליסט

שיתוף הפעולה יתמקד בשלושה תחומים עיקריים, שילוב בין נתונים מטוויטר ובין שירותי ניתוח אנליטי של IBM בסביבת ענן: IBM מתכננת להציע נתונים משירותי טוויטר במסגרת מגוון שירותים מבוססי ענן, כולל כלי הניתוח האנליטי של ווטסון. כמו כן יוצע שירות שיפור נתונים המאפשר למפתחי יישומים לשלב שירותי מידע חיצוני אל תוך מסגרת האפליקציות החדשות.

הפיד של טוויטר הוא מקור לא אכזב של תובנות עסקיות, צילום מסך: twitter הפיד של טוויטר הוא מקור לא אכזב של תובנות עסקיות | צילום מסך: twitter הפיד של טוויטר הוא מקור לא אכזב של תובנות עסקיות, צילום מסך: twitter

יכולות חדשות לטיפול בכמויות גדולות של מידע בארגונים: IBM וטוויטר יספקו שורת אפליקציות ארגוניות, שיסייעו בתהליכי קבלת החלטות במגוון מגזרי תעשייה ומקצועות. שיתוף הפעולה הראשון ברשימה זו, ישלב בין נתונים של טוויטר ובין כלי ניהול תקשורת הלקוחות ExperienceOne של IBM, המאפשרים לאנשי מקצוע בתחומי המכירות, השיווק ושירות הלקוחות למפות את עמדת הלקוחות ולנתח את התנהלותם.

ייעוץ מומחים לארגונים: אנשי קבוצת השירותים העסקיים הגלובאליים של IBM, יוכלו לגשת למידע של טוויטר בעבודה עם לקוחות מכל תחומי המשק והתעשייה. IBM וטוויטר ישתפו פעולה בפיתוח פתרונות למגזרים דוגמת תעשיית הבנקאות, מוצרי צריכה, קמעונאות, נסיעות ותובלה.

"סינתסייזר של מגמות" 

עם חתימת ההסכם, אמרה ג'יני רומטי, מנכ"לית IBM, נשיאה ויו"ר החברה, כי "טוויטר מציעה עדשה רמת עוצמה המפנה מבט אל העולם – בהיותה גם פלטפורמה למאות מיליוני לקוחות ואנשי מקצוע, וגם סינתסייזר של מגמות. שיתוף הפעולה, הנשען על פלטפורמת הענן האנליטי של IBM, יסייע ללקוחות בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם".

 

לדברי דיק קוסטולו, מנכ"ל טוויטר, "שיתוף הפעולה החשוב הזה עם IBM, ישנה את האופן שבו מתקבלות החלטות עסקיות – החל מזיהוי הזמנויות בשווקים חדשים ועד לטיפול טוב יותר בלקוחות, שותפים עסקיים ועובדים".

 

שיתוף הפעולה בין IBM וטוויטר וכן ההסכם שנחתם לפני כחודשיים עם אפל, אמורים להחזיר את IBM לפסי הרווחיות. הדוחות הכספיים האחרונים וכן ההודאה של רומטי שהחברה לא תוכל לעמוד ביעדיה כפי שהבטיח קודמה בתפקיד, סם פלמיסאנו. הביאו את החברה להכרה שעליה להמציא את עצמה מחדש מהר מכפי שנקבע בתוכניות של רומטי.

המכירה של עסקי השבבים הכושלים, וההיפרדות מעסקי השרתים לטובת לנובו, מראים שהכיוון של IBM, פעם אחת מענקיות החומרה, הוא לכיוון מוצרים בעלי שולי רווח גבוהים כגון תוכנה ושירותים לעסקים. אין זה כיוון חדש, אך מבין חברות הטכנולוגיה לעסקים, ובעיקר ביחס לחברות כמו HP או אורקל היא בהחלט מראה על יכולת התחדשות מרשימה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות