אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הפרסום פובליסיס רוכשת את סאפיינט ב-3.7 מיליארד דולר צילום: משה מילנר

חברת הפרסום פובליסיס רוכשת את סאפיינט ב-3.7 מיליארד דולר

רכישת החברה האמריקאית אמור להאיץ את המעבר של חברת הפרסום הצרפתית לתחום הטכנולוגיה הדיגיטלית, ולעזור לה להתאושש מניסיון המיזוג הכושל עם אומניקום גרופ

03.11.2014, 12:45 | שירות כלכליסט

חברת הפרסום הצרפתית פובליסיס, הודיעה היום (ב') כי בכוונתה לרכוש את חברת סאפיינט (Sapient) האמריקאית תמורת 3.7 מיליארד דולר במזומן. המהלך אמור להאיץ את המעבר שלה לתחום הטכנולוגיה הדיגיטלית, ולעזור לה להתאושש מניסיון המיזוג הכושל עם אומניקום גרופ.

החברות הגיעו להסכם ראשוני, לפיו פובליסיס תשלם 25 דולר עבור כל מניה של סאפיינט, מדובר במחיר הגבוה ב-44% ממחיר הסגירה ביום שישי. הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את ההסכם.

ההכרזה פורסמה ימים ספורים לפני שפובליסיס, סוכנות הפרסום השלישית בגודלה בעולם, מתוכננת להציג בפני המשקיעים את התכניות שלה לצמיחה בפרסום הדיגיטלי. מנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי עמל למצוא תכנית חדשה מאז מאי, אז קרסה תכנית המיזוג עם אומניקום, ונרשמה האטה במכירות. "פובליסיס וסאפיינט יהיו מובילות טכנולוגיות שיעזרו ללקוחות לעבור לתחום הדיגיטלי", אמר לוי.

מוריס לוי ושמעון פרס, צילום: יותם פרום מוריס לוי ושמעון פרס | צילום: יותם פרום מוריס לוי ושמעון פרס, צילום: יותם פרום

עסקת הרכישה תושלם ככל הנראה ברבעון הראשון של 2015. היא תעזור להעלות את ההכנסות של פובליסיס מפרסום דיגיטלי ליותר מ-50% מכלל ההכנסות כבר בשנה הבאה. לדבריו של לוי, היא תספק לחברה הצרפתית גם גישה לשווקים חדשים ותיצור תזרימי הכנסות חדשים. המנכ"ל הנוכחי של ספיינט, אלן הריק, יעמוד בראש החטיבה החדשה בפובליסיס, שתיקרא פובליסיס סאפיינט.

העסקה זקוקה לאישור רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב ובגרמניה. ההכנסות המשולבות של שתי החברות יעלו ל-8 מיליארד יורו (10 מיליארד דולר) בשנה.

תגיות