אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת הצגה: "וניה, סוניה, מאשה ושפיץ" צילום: ג'ראר אלון

ביקורת הצגה: "וניה, סוניה, מאשה ושפיץ"

המחזה של כריסטופר דוראנג שופע מוטיבים מצ'כוב בעטיפה מודרנית ומבוים בתבונה על ידי משה נאור

04.11.2014, 09:17 | מאיה נחום שחל

מה: תיאטרון הקאמרי ותיאטרון חיפה מעלים מחזה מאת כריסטופר דוראנג בבימוי משה נאור לנוסח עברי של רבקה משולח. עם רמי ברוך, אודיה קורן, תיקי דיין, ענת וקסמן, גל אמיתי ודנה מיינרט.

העלילה: וניה בן ה־57 (ברוך) ואחותו המאומצת סוניה בת ה־52 (קורן) גרים בבית הוריהם המתים וחובבי התיאטרון שהעניקו להם שמות של דמויות ממחזות של צ'כוב ובמידה מסוימת גם את גורלן. אחותם מאשה (וקסמן) היא שחקנית מצליחה שמגיעה לביקור עם מאהב בשם שפיץ (אמיתי) ומחליטה למכור את הבית. אליהם מצטרפות קרובה של השכנים, נינה הצעירה (מיינרט) שחולמת לשחק בתיאטרון, וישנה קסנדרה (דיין), עוזרת הבית שניחנה ביכולות נבואיות שמגשימות את עצמן.

דבר המבקרת: מחזהו הנפלא של דוראנג שופע מוטיבים מצ'כוב בעטיפה מודרנית. מכירי ומוקירי המחזאי הדגול יצפו בהצגה באופן אחר מאלה שפחות בקיאים, אך הדרמה הקומית עומדת לחלוטין בפני עצמה והדמויות בה שלמות, אנושיות ומשכנעות. נאור ביים בתבונה ודיוק את ההצגה שמרכיביה התיאטרוניים מתאימים למידותיה ואופייה: התפאורה של סשה ליסיאנסקי, התלבושות של אורן דר, התאורה של חני ורדי והמוזיקה של הביטלס ששזורה לאורך ההצגה בעיבוד והפקה של אורי וידיסלבסקי והגיטרה של סינגולדה.

ברוך הנפלא מופיע באחד מתפקידיו הטובים, מרתק גם ברגעי השתיקה ובעיקר במונולוג המתפרץ על הדאגה מהעתיד וההתרפקות על העבר. קורן נהדרת ומוכיחה שהיא לא רק קומיקאית בחסד אלא גם יודעת "להתנפל" על רגעים דרמטיים. וקסמן האנרגטית היא הליהוק המתבקש למאשה, דיין משעשעת, אמיתי חתיך כנדרש וטמבל כשפיץ ומיינרט מקסימה בתמימותה.

שורה תחתונה: הצגה משעשעת, מרגשת ועשויה היטב.

ההצגה "וניה, סוניה, מאשה ושפיץ", צילום: ג ההצגה "וניה, סוניה, מאשה ושפיץ" | צילום: ג'ראר אלון ההצגה "וניה, סוניה, מאשה ושפיץ", צילום: ג

תגיות