אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאמרים לאתר העסק: כך תדעו על מה לכתוב

מאמרים לאתר העסק: כך תדעו על מה לכתוב

מאמרים איכותיים ומעניינים שיופיעו באתר העסקי שלכם יסייעו למשוך לקוחות ולהגדיל את המכירות; איך מוצאים רעיונות וכיצד בודקים מה מעניין את הלקוחות

04.11.2014, 11:38 | מלינה דתחייב

בחירת הנושאים למאמרים שיופיעו באתר שלכם חשובה מאוד ואף מכריעה לגבי זמן שהות הלקוחות באתר. איך מושכים לקוחות? ואיפה מתחילים למצוא רעיונות למאמרים?

קראו עוד בכלכליסט

עיצבתם את האתר, התמונות מושכות את העין ואפילו השקעתם בסרטון מקצועי, אך בכדי לתת ערך מוסף לגולשים שיגרום להם לבצע קנייה, להרים טלפון לעסק או להשאיר פרטים, חשוב להבין קודם את התהליך שמתרחש במוחותיהם בעת קבלת החלטות.

אלו השלבים על פי מודל AIDAS:

• Attention – תשומת לב

• Interest – עניין

• Desire – רצון, חשק

• Action – פעולה

• Satisfaction – שביעות רצון

נתמקד בשני השלבים הראשונים "תשומת לב ועניין"- חשוב לתת לגולש הרגשה שהוא עומד לקרוא משהו מעניין ולכן נושא המאמר הוא כל כך חשוב.

איך בוחרים נושאים מעניינים לאתר שלנו?

לפני הכל שאלו את עצמכם:

  • מהו המוצר/ שירות שלנו.
  • מהן המילות המפתח הרלוונטיות. חשוב לחשוב גם על שפת הגולשים וסלנג.
  • הכירו את המתחרים שלכם ובדקו באילו מילות מפתח המתחרים מקדמים.
  • שקלו לקדם בביטויי "זנב ארוך" כלומר, לא: פסיכולוג, כן: פסיכולוג לילדים בראשון לציון.

יש שפע רעיונות למאמרים שימשכו גולשים לאתר שלכם, צילום: Shutterstock יש שפע רעיונות למאמרים שימשכו גולשים לאתר שלכם | צילום: Shutterstock יש שפע רעיונות למאמרים שימשכו גולשים לאתר שלכם, צילום: Shutterstock

עכשיו, איך עושים זאת?

1. הדרך הפשוטה והפופולרית ביותר היא הקלדת מילת המפתח או מונח החיפוש בתיבת החיפוש של גוגל, בעת ההקלדה יוצגו באופן אוטומטי תוצאות של חיפושים נפוצים המתחילים במילות מפתח אלה עוד לפני סיום ההקלדה.

מכאן בעצם תוכלו לדעת מה בדיוק אנשים מחפשים בהקשר לנושא האתר שלכם, והרי לכם מספר נושאים שיוכלו להביא תנועת גולשים רבה לאתרכם.

בדוגמא הנ"ל רואים שחיפושים רבים בקרב הגולשים בחיפוש אחר המונח "פסיכולוג" נוגעים לנושאים כמו: פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה התפתחותית, קלינית ואפילו שמות של קופות חולים שגם בהם ניתן לעשות שימוש במאמרים שלנו.

2. דרך נוספת ופשוטה גם כן, נחפש את מונח החיפוש בתיבת החיפוש של גוגל, כשנקבל את תוצאות החיפוש, נרד לתחתית הדף הראשון ושם נוכל לראות הצעות נוספות לחיפוש ביטויים דומים תחת הכותרת "חיפושים הקשורים ל: (מונח החיפוש שהקלדתם)".

ניתן לראות שהחיפוש "פסיכולוג" מראה תוצאות מעט שונות מהאופציה הראשונה, מה שמביא לנו עוד רעיונות לנושאי מאמרים. לכן אפשר לשלב בין שני הדרכים.

3. ביטויי זנב ארוך מניבים יותר מ- 90% מתעבורת הגולשים לאתר. לכן, נסו למקד את מילות החיפוש שלכם באזור ספציפי. כלומר, אם העסק שלכם עוסק רק באזור המרכז, צרפו לתוכן שלכם מילות כמו: פיצה בתל אביב, פיצה בראשון לציון וכדומה כמובן שיהיה בהקשר לתוכן ולא תלוש ממנו.

כמו כן נסו לחשוב כמו הלקוח - מה הלקוח יחפש בגוגל בכדי שימצא אותי?

תוכלו למצוא רעיונות כאלה באמצעות הכלי של גוגל- גוגל אדוורדס, בשביל להשתמש בכלי זה חייבים לפתוח חשבון בג'ימייל.

לאחר ההתחברות כנסו לכלים; מתכנן מילות מפתח; הקלידו בשורה הראשונה מילות מפתח והכלי ייתן לכם רעיונות לביטוי זנב ארוך שהגולשים מחפשים לרוב.

4. הטיפ האחרון נועד למתקדמים. במידה והשתמשתם בכל הרעיונות לעיל וחשוב לכם להמשיך ולעדכן את האתר שלכם בחומר איכותי תוכלו לקבל רעיונות היישר מהספרות ומהאקדמיה.

  • היכנסו לאתר amazon.com וחפשו את מילת המפתח שקשורה לאתר שלכם לדוגמא: Psychology.
  • הוסיפו לו את הביטוי "ספר" - Psychology Books
  • לחצו על ספר כלשהו בתחום ה-Psychology שיעלה בתוצאות החיפוש
  • כעת ניתן להיכנס לכל אחד מהתוצאות החיפוש ולראות על מה הספר, מה התוכן העניינים שלו
  • מצד שמאל למעלה, מעל תמונת הספר לחצו על "look inside"
  • ביכולתכם לצפות בתוכן העניינים של הספר: " Table of Contents"

כאן תמצאו אינספור רעיונות מצויינים ורלוונטים לכתבות איכותיות שיבטיחו לכם תנועת גולשים, ערך מוסף לאתר ומכירות.

הכותבת היא אשת SEO - קידום אתרים ב-zap group

תגיות