אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיצד מייל על הדרבי יציל אתכם מפיטורים צילום: ראובן שוורץ

כיצד מייל על הדרבי יציל אתכם מפיטורים

מחקר חדש מצא שעובדים אשר מתכתבים עם עמיתיהם על נושאים סתמיים כמו ספורט או אוכל נחשבים חברותיים ועל כן, כבעלי ערך בעיני הממונים עליהם

05.11.2014, 16:46 | שירות כלכליסט
בין אם אתם מתעניינים בספורט או לא, כדי לכם לשלוח מייל לחבר מהעבודה ולהתעניין בתוצאות משחק הכדורסל או הכדורגל האחרון, המייל הזה כנראה יועיל לקריירה שלכם.

קראו עוד בכלכליסט

מחקר חדש שערכו בבית הספר וורטון למנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה, אשר תוצאותיו פורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל" מצא שעובדים ששולחים הודעות על נושאים סתמיים כמו ספורט או אוכל, הם בעלי סיכוי גבוה משמעותית מאחרים לשרוד סבבי פיטורים.

לין וו, מרצה בוורטון, חקרה במשך שנתיים תקשורת אלקטרונית כמו מיילים, הודעת צ'אט ופגישות שנקבעו בלוח השנה של 8,037 עובדים בחברת ייעוץ IT בינלאומית. באמצעות מודל ניתוח שפה, היא מיינה את ההודעות לקטגוריות שונות, כולל קטגוריה חברתית שאופיינה על ידי מונחים הנוגעים לארוחות, לספורט ולנושאים אחרים שעולים בשיחות במהלך יום העבודה.

עובדים שמתכתבים עם עמיתים על נושאים כמו ארוחת צהריים נחשבים חברותיים ועל כן בעלי ערך לחברה, צילום: שאטרסטוק עובדים שמתכתבים עם עמיתים על נושאים כמו ארוחת צהריים נחשבים חברותיים ועל כן בעלי ערך לחברה | צילום: שאטרסטוק עובדים שמתכתבים עם עמיתים על נושאים כמו ארוחת צהריים נחשבים חברותיים ועל כן בעלי ערך לחברה, צילום: שאטרסטוק

בעת ניתוח המידע, גילתה החוקרת כי עובדים שהשתמשו במונחים כמו "ארוחת צהריים", "קפה" ואפילו "בייסבול", היו בעלי סבירות גבוהה יותר לשמור על מקום העבודה שלהם. שיחות בטלות מסוג זה התגלו כמדד טוב יותר לחיזוי הסבירות לשרוד סבב פיטורים מאשר הכסף שהכניס העובד לחברה. וו מצאה שהפטפטנים אמנם לא ייצרו לחברה בהכרח את ההכנסה הגבוהה ביותר, אך הבוסים שלהם בכל זאת תפסו אותם כחשובים לחברה.

"מה שהעובד מציע הוא לא בדיוק מוחשי, ולא ניתן למדוד אותו על ידי הכנסה לבדה", היא הסבירה. ניתן לראות בממצאים של וו הוכחה נוספת שמקום העבודה רחוק מלהיות מריטוקרטיה, שבו שולטים המיומנים והמוכשרים ביותר, שכן עובד הנחשב לחברותי מוסיף ערך לחברה שעדיין לא ניתן למדוד או לכמת.

בהתאם, בחלק מהחברות פועלים כדי להצליח ולזהות את העובדים הנחשבים למשפיעים, כלומר עובדים המקושרים לשאר העובדים במשרד ובמחלקות אחרות. המנהלים טוענים כי אותם המשפיעים מועילים לחברה בכך שהם אוספים ומפיצים מידע חשוב, או עוזרים לאחרים למצוא את האדם הנכון בזמן הנכון.

תגיות