אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"המותגים שלנו נחשבים מותגי אמצע" צילום: רוני כנעני

"המותגים שלנו נחשבים מותגי אמצע"

חבורת השופליפטרס מטילה עוגן ביפו ועוברת למשך חודשיים ממכירות פופ־אפ למשכן קבע. הבגדים והמוצרים שווים ומדויקים אבל המחירים בשמיים, אולי כי "האג'נדה שלנו היא לגרום לקונה להיות המום מהמראה ומהאווירה"

06.11.2014, 10:18 | יעל סובינסקי

"האג'נדה שלנו היא ליצור חוויה צרכנית אחרת, לגרום לקונה להיות המום מהמראה ומהאווירה", אומרת ענת טל (33), מיזמיות ומפיקות השופליפטרס (Shoplifters), אירועי אופנה ועיצוב שנערכים כבר שמונה שנים בקונספט ובמיקום מתחלף. המכנה המשותף בין כל האירועים שהופקו עד כה, ויש כמה כאלו מדי שנה, הוא המחיר: גבוה. מאוד.

מימין: ניצן רונזט, ענת טל וגילת ברטל. "אירועים ברמה של חו"ל", צילום: רוני כנעני מימין: ניצן רונזט, ענת טל וגילת ברטל. "אירועים ברמה של חו"ל" | צילום: רוני כנעני מימין: ניצן רונזט, ענת טל וגילת ברטל. "אירועים ברמה של חו"ל", צילום: רוני כנעני

 , צילום: Reiss Menachem צילום: Reiss Menachem  , צילום: Reiss Menachem

אמנם הכניסה חופשית, אך כדי לקנות פריט תיאלצו לרוב להיפרד מכמה מאות או אלפי שקלים. מצד שני, בזכות רשימה מרשימה של מעצבים מקומיים ומותגים בינלאומיים, שכוללת בין היתר את אלכסנדר וונג, rag & bone, ba&sh ומלאני בירגר, הפריטים שמציעים אירועי השופליפטרס גם מיוחדים ויפים מאוד.

"האופנה באמת יקרה מאוד, אבל המעצבים שאנחנו מביאות נחשבים למותגי אמצע", אומרת טל. "אם אנחנו מביאות מותגים יוקרתיים יותר, אז יהיה מדובר בפריטי וינטג' שלהם".

"הקביעות שוברת אותנו"

אנחנו משוחחות בזמן שטל ושותפותיה, ניצן רוזנט וגילת ברטל (שתיהן בנות 37), בעיצומה של הקמת האירוע הנוכחי, שייפתח היום (מ־10:00, פנחס בן יאיר 5 יפו). טל מתראיינת, ומאחוריה רוזנט מתקנת ניסוחים - הכל חלק מהמיתוג. בהשראת קולקציות האביב של בתי האופנה הגדולים בשבועות האופנה האחרונים, באירוע הנוכחי הן עיצבו מבנה מהמאה ה־19 ביפו ברוח מודרנית ובקונספט של חזרה לטבע. "כל חדר בחלל יוצר אווירה אחרת", אומרת טל, "הקמנו חדר שהרצפה בו מעץ ובמרכזו ארגז חול מלא בצמחים. בחלל אחר מוצבת תערוכת אמנות שאצרה קרן בר־גיל, קיר עצום שמכוסה באיורים של יוצרים ישראלים. את אחד החדרים הפכנו לחממה שכוללת צמחים מיוחדים שאספנו מכל מיני חוות בארץ".

בשונה מהאירועים הקודמים, שהתקיימו לכמה ימים בלבד, האירוע החדש, ששמו Naturallly Shoplifters, יהיה פתוח לקהל במשך חודשיים. "רצינו לראות פעם אחת איך כל העבודה הזאת לא מתפרקת אחרי כמה ימים", אומרת טל. "לא מעניין אותנו להישאר בחלל אחד, כי זה כבר קיים. הקביעות שוברת אותנו. אנחנו אוהבות לקחת חלל ריק ולהפוך אותו לעולם שלם בתוך זמן קצר".

באירוע ניתן למצוא פריטים של מעצבות התכשיטים טובי פרבר ומיה גלר, פריטי עיצוב של לורי גולדשטיין ו־KOLBO.CO ומותגים ישראליים דוגמת גרטרוד, נפתול ואביבה זילברמן. מי שמעוניין בפריטים במחירים נגישים יותר ייאלץ להסתפק במארז מחברות של חנות הספרים "המגדלור", שעולה עשרות שקלים.

חולמות מעבר לים

לפני שמונה שנים החלו השלוש לארגן מכירות ביתיות שכללו פריטים של מעצבות ישראליות, דוגמת אנה K ו־Karin:A, שהיו אז בתחילת דרכן. האירועים הראשונים הופקו בהשקעה של 10,000 שקל. כיום, אחרי יותר מ־50 מכירות, הסכומים כבר מגיעים למאות אלפי שקלים, השקעה שגורמת להן "לא לישון בלילה".

"המטרה שלנו היא ליצור אירועים ברמה של חו"ל", אומרת טל. "זה לא סתם יריד אלא אירוע עם קונספט שלם שמקיף את כל תחומי העיצוב. הלקוחות סומכות עלינו כי אנחנו מזקקות מכל קולקציה את מה שיתאים להן - מבגדים ועד פריטי עיצוב לבית. החלום שלנו הוא להגיע עם הפרויקטים האלה לחו"ל, ואנחנו עובדות על זה לקראת 2015, אבל אנחנו לא מנסות להיות פראדה".

תגיות