אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שפיר מציגה: כל אח שווה 600 מיליון שקל

נחשף בכלכליסט

שפיר מציגה: כל אח שווה 600 מיליון שקל

ענקית התשתיות, שמוחזקת על ידי ארבעת האחים לבית שפירא, תגייס חצי מיליארד שקל במניות לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל

08.11.2014, 19:00 | גולן חזני

שפיר הנדסה מפרסמת הערב (שבת) את תשקיף החברה לקראת הנפקתה בבורסה בתל אביב בימים הקרובים. על הנפקתה הצפויה של שפיר הנדסה פורסם לראשונה ב"כלכליסט". החברה תנסה לגייס 500 מיליון שקל לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל. בתוך כך נודע כי האחים שפירא המחזיקים בחברה מנצלים את ההנפקה להכפלת שכרם.

קראו עוד בכלכליסט

 

שפיר מוחזקת בחלקים שווים בידי האחים הראל, ישראל, גיל וחן שפירא - כ-25% מהמניות כל אחד. במקביל להנפקה תבצע החברה רה-ארגון בו יועברו החברות שפיר מבנים ושפיר מחצבות ותעשיות מידי האחים אל החברה ובתמורה תתבצע הקצאת מניות לארבעה. 

כביש עוקף קריות כביש עוקף קריות כביש עוקף קריות

ארבעת האחים לבית שפירא משכו שכר בעלות כוללת של 5.7 מיליון שקל ב-2013. ישראל שפירא המשמש מנכ"ל תחום התשתיות קיבל שכר בעלות 1.5 מיליון שקל, אולם 340 אלף שקל מהסכום הינו ריבית שקיבל עבור הלוואה שהועמדה לחברה ע"י בעלי השליטה. הראל, המשמש מנכ"ל החברה ויו"ר הדירקטוריון, קיבל שכר בעלות 1.17 מיליון שקל (הוא לא קיבל ריבית על הלוואה), גיל, המשמש מנכ"ל תחום התעשייה, קיבל שכר בעלות 1.54 מיליון שקל כולל ריבית הלוואה של 440 אלף שקל, ואילו חן קיבל 1.44 מיליון שקל כולל ריבית של 386 אלף שקל. דוד וילנר, המשנה למנכ"ל תחום התשתיות, קיבל שכר בעלות 1.05 מיליון שקל ב-2013.

לפי התשקיף, עמד השכר של כל אחד מהארבעה על עלות של 58-51 אלף שקל בחודש עד סמוך למועד הכנת התשקיף. בספטמבר האחרון, לקראת ההנפקה, נערכו הסכמים חדשים מול הארבעה, שבהם השכר יותר מהוכפל ויעמוד על 120 אלף שקל לכל אחד. ההסכמים החדשים עם כל אחד מהארבעה הינם לשלוש שנים.

צפי להכנסות של 2.2 מיליארד שקל השנה

החברה הוותיקה שהוקמה ב-1968 פועלת בארבעה מגזרים עיקריים: תעשייה, זכיינות, תשתיות ומגורים. מגזר התעשייה הוא הגדול ביותר וכולל 4 מחצבות עם זכיונות ארוכי טווח מהמדינה, 14 מפעלי בטון, 3 מפעלי אספלט מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, וכן צי רחב של משאיות המשמשות להובלת התוצרת. ההכנסות ממגזר התעשייה מהוות כ-43% מסך הכנסות החברה. בתחום הזכיינות - שפיר הקימה ומנהלת בזכיינות מספר פרוייקטים מרכזיים ברחבי הארץ, וביניהם: הנתיב המהיר, פרויקטים בכנסת, חניון הלאום, חניוני הדסה, חלוקת הגז בצפון ובמרכז (בשלבי הקמה), והקטעים הצפוניים של כביש 6.

בתחום התשתיות - החברה מתמחה בהקמה ובביצוע של מגה פרויקטים מורכבים. בין הפרויקטים בהם מעורבת החברה כיום: נמל חיפה (מכרז בהיקף של 4 מיליארד שקל בו זכתה החברה החודש יחד עם שותפתה, אשטרום), מנהרות הרכבת המהירה לירושלים, הקטעים הצפוניים של כביש 6, מחלף רעננה דרום, כביש 20 (החיבור עם 531).

בתחום המגורים - החברה מתכננת ומקימה כיום כ-1,100 יחידות דיור ברחבי הארץ, לרבות באור יהודה, בראש העין ובנתניה, וכן פועלת להקמת פרויקטי פינוי-בינוי. צבר העבודות הכולל של שפיר מסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל.

הכנסות החברה בשנת 2013 הסתכמו בכ-2.21 מיליארד שקל, והרווח הנקי עמדה על 195 מיליון שקל. ב-2014 צפויות הכנסות של 2.2 מיליארד שקל (על בסיס נתוני המחצית הראשונה) ורווח נקי של 211 מיליון שקל. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
במקום להוציא הון על כבישים.......
יש לצמצם את כמות הנסועה על הכביש. לבנות תחבורה ציבורית זולה, מהירה ויעילה למשל על פי מודל הסעת נוסעים למרכזי עבודה במקום סיבובים של שעות במסלולים חסרי טעם והקשחת התנאים להחזקת רשיון לרכב ונקיטת יד קשה נגד עברייני תנועה על מנת לסלק את גורמי הסיכון מהכביש, אותם אלו שגורמים לפקקי ענק בגלל נהיגה פרועה ואי שמירת מרחק
חוד הקיפוד  |  09.11.14
לכל התגובות