אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השותף החדש של נועם לניר באפליקציית הכדורגל: פיני זהבי צילום: ראובן שוורץ, אוראל כהן

השותף החדש של נועם לניר באפליקציית הכדורגל: פיני זהבי

מדובר במיזם אפליקציה חדש הנקרא kibo mobile, במסגרתו יוצעו לאוהדי הכדורגל שירותי מקלדת במכשירי אנדרואיד. סוכן השחקנים הבינלאומי יחזיק ב-15% ממניות המיזם

09.11.2014, 12:51 | אורן פרוינד
אחרי שנחל מפולת עם מפתחת תוכנת התרגום הישראלית בבילון, ולאחר שכבר הרוויח על השקעתו 100 מיליון שקל, פונה נועם לניר לכיוון חדש. חברת אפליי, משווקת האפליקציות שבשליטת נועם לניר (47%) שבה שותפים גם גופים מוסדיים כמו ילין לפידות (5%) והפניקס (9%), השיקה היום את מיזם האפליקציה החדש שלה קיבו (kibo mobile tech) שיציע שירותי מקלדת ממותגות למכשירי אנדרואיד בדגש על חברות כדורגל אירופאיות. 

קראו עוד בכלכליסט

המיזם, שפותח בשיתוף עם חברת וויטסמוקהבורסאית שתחזיק בו בשיעור של 42.5%, הכניס לשירותיו שותף חדש – סוכן שחקני הכדורגל הבינלאומי פיני זהבי שיחזיק 15% מהמניות במיזם. שאר המניות (42.5%) יוחזקו על ידי אפליי של לניר.

האפליקציה החדשה תציע שירותי מקלדת לתיקון ושיפור הכתיבה במכשירי אנדרואיד תחת מיתוג של קבוצות כדורגל אירופאיות. כך למשל, אוהד הדוק של קבוצת הכדורגל צ'לסי יוכל להוריד למכשירו אפליקציית מקלדת הכוללת לוגואים של הקבוצה ותמונות של שחקניה. האפליקציה תופעל כחלק משיתוף פעולה עם קבוצות הכדורגל עצמן שיקבלו בתמורה מידע אודות "האוהדים השרופים" שלהם. בשלב מאוחר יותר יוכלו קבוצות הכדורגל להשתמש במידע זה על מנת לשווק מוצרים נוספים לאוהדים.

מימין פיני זהבי ונועם לניר, צילום: ראובן שוורץ, אוראל כהן מימין פיני זהבי ונועם לניר | צילום: ראובן שוורץ, אוראל כהן מימין פיני זהבי ונועם לניר, צילום: ראובן שוורץ, אוראל כהן

נכון להיום קיבו החלה בהשקת האפליקציה של מועדוני הספורט צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, בנפיקה ליסבון ועם המותג hello kitty . החברה ציינה כי היא צופה בקרוב חתימת חוזה גם עם קבוצת הכדורגל ליברפול ועם קבוצות נוספות.

אפליי של לניר כבר שווה 130 מיליון שקל אחרי שרשמה עלייה של 75% מתחילת השנה על רקע השמועות על השקת האפליקצייה. אפליי (לשעבר השלד הבורסאי בסט פיול) אינה עוסקת בפיתוח אפליקציות בפעילות הליבה שלה, אלא בשיווק והפצה של אפליקציות קיימות בפלטפורמות אינטרנטיות ובעיקר אתרי חדשות. כך למשל, כאשר תגלשו באתר מסוים ותחפשו אחר מסעדה מסוימת המערכת של אפליי תציע לכם להוריד אפליקציה של מסעדות ותגזור קופון עבור כל הורדה.

הגרסה הראשונה של מערכת הליבה של אפליי (המבוססת על אלגוריתם ואופטימיזציה) נכנסה לפעילות בחודש ינואר 2014 והחלה להניב הכנסות במהלך הרבעון הראשון של 2014. במחצית הראשונה של 2014 רשמה החברה הכנסות של 3.6 מיליון שקל והפסד תפעולי של 4.7 מיליון שקל. למרות הפעילות הזניחה.

תגיות