אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת הקיימות

יו"ר קבוצת שיכון ובינוי: הדרך לאימוץ הקיימות בישראל עוד ארוכה

משה לחמני בוועידת הקיימות של כלכליסט: "האם מכונה שמורידה ב-50% את זיהום האוויר אבל צורכת 5% יותר אנרגיה עומדת בתנאי הקיימות? לא ברור. קיימות היא מושג רצוף סתירות ומתחים פנימיים"

10.11.2014, 10:38 | יעל דראל

"המציאות בעולם כיום השתנתה ועל מנת להישאר רלבנטיים במציאות הגלובלית, אנחנו חייבים לאמץ דפוסי קיימות. התפיסה בעולם העסקי משתנה, ובישראל לא הפנמנו לגמרי את היקפי השינוי, והשינויים הארגונים שנדרשים, עד כדי צריבת השינוי והטמעת הקיימות בדנ"א של כל חברה וארגון", כך אמר משה לחמני, יו"ר קבוצת שיכון ובינוי, בוועידת הקיימות לעסקים של "כלכליסט".

לדבריו, "גם בעולם הפיננסי אנחנו חווים מגמה שבה עלות ההון מושפעת מרמת הקיימות, אבל למשק ולרגולציה יש עוד מה לעשות בשילוב הקיימות בתמחור עלויות ההון. יש אמנם מעבר למגמה מבורכת של שילוב שיקולי איכות במכרזים, אבל בישראל עדיין אפשר לספור אותם על כף יד אחת".

 

משה לחמני במהלך הוועידה, צילום: עמית שעל משה לחמני במהלך הוועידה | צילום: עמית שעל משה לחמני במהלך הוועידה, צילום: עמית שעל

 

 

לחמני ציין כי "הקיימות היא מושג רצוף סתירות ומתחים פנימיים: האם מכונה שמורידה ב-50 אחוזים את זיהום האוויר אבל צורכת 5% אחוז יותר אנרגיה עומדת בתנאי הקיימות? לא ברור. אותה מכונה, אם נכניס אותה לעבודה, תביא לפיטוריהם של עובדים רבים – זוהי כבר סתירה בין יעדים חברתיים לסביבתיים ולכן קיימות היא ניהול מתמיד של מתחים ומצריכה מנהיגות".

לחמני הוסיף כי "עמידה בתקנים של קיימות מקשה על עמידה במכרזים, למשל בפרויקט של שיקום כביש שהשתתפנו בו באפריקה, אבל באמצעות שימוש בטכנולוגיות למיחזור אגרטים יכולנו להוזיל משמעותית את תמחור הפרויקט – ולוקחים בחשבון שהיום גם הלקוח יהיה מוכן לשלם יותר בטווח הקצר לטובת החזרת ההשקעה בטווח הארוך בעלויות התפעול הנמוכות. מי שמאמץ קיימות מגלה שהמציאות שלו משתנה ללא היכר".

תגיות