אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל נספרסו ישראל: "60 אלף חקלאים מגדלים לנו קפה"

משה מרי סיפר בוועידת הקיימות של כלכליסט על תוכנית החברה להכשיר חקלאים בכל העולם לקטוף את פולי הקפה ולנהל את מקורות המים בצורה המשפיעה לטובה על הסביבה

10.11.2014, 11:16 | נורית קדוש

"חשיבה יומיומית סביב קיימות לטווח ארוך מייצרת לארגונים הזדמנות עסקית ענקית. מעבר לקיימות, היינו צריכים לחשוב גם על נושא השמירה על האיכות לאורך זמן ולשם כך הקמנו ב-2003 את תכנית הטריפל A שכבר מאגדת 60 אלף חקלאים ברחבי העולם. היעד שלנו הוא ש-100% מהקפה שלנו יגיע מחקלאים השותפים לתכנית". כך הצהיר משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל בוועידת הקיימות לעסקים של "כלכליסט" בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי מרי, תכנית הטריפל A הוקמה על ידי החברה ב-2003 ונועדה לשלב בין קיימות לאיכות. במסגרת התוכנית, עובדים עם 60 אלף חקלאים. 60% מהקפה שלהם מגיע מהחקלאים האלה והיעד הוא להגיע ל-100%.

לדברי מרי, חקלאי שמצטרף לתכנית הופך שותף, ומקבל מהחברה הדרכות בנושאים שונים: "אנחנו מלמדים אותם לקטוף פולי קפה בסטנדרטים של נספרסו, ניהול מקורות המים, ניהול חווה, ניהול עובדים, פנסיה ועוד. זה קשה להם להתאים את עצמם לסטנדרטים ולדרישות, אבל התוצאה הסופית היא שהם הופכים מעורבים יותר ומשפיעים לטובה על הסביבה".

משה מרי בוועידה היום, צילום: עמית שעל משה מרי בוועידה היום | צילום: עמית שעל משה מרי בוועידה היום, צילום: עמית שעל

אחת הפעולות בתכנית הטריפל A שציין מרי נוגעת למיחזור הקפסולות של האספרסו. "מצאנו שהחומר המתאים ביותר לייצור הקפסולות הוא אלומיניום, השומר באופן הטוב ביותר על איכות הקפה מפני אור, חמצן ועוד. אלא שזהו חומר שדורש טיפול לצורך המיחזור שלו בתום השימוש. פיתחנו שקית אטומה ומתכלה שהלקוחות שלנו מקבלים ומרכזים בה את הקפסולות אחרי השימוש. אנחנו אוספים את השקית מהלקוחות ומעבירים את הקפסולות למיחזור במתקן במודיעין".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
כמה דברים לי אל כל מי ש-אנטי
1. לא שתול. לא עובד. עצמוני לחלוטין. 2. הייתי נגד השיטה, נגד ההתברגנות, נגד המפונקות, נגד הפלצנות עד לפני חודש. 3. בדיוק חזרתי משבוע באירופה בו פינקו אותי במכונה עם ריפיל קבוע. 4. כשחזרתי לארץ היה מבצע מעולה. 5. אני מאוד אוהב את המכונה שלי. היא עושה לי את הבוקר עדין וסבבה. פשוט. 6. לא, אני לא הומו. 7. תקפצו לי כולם. זה נוח, זה טעים. אפשר לגוון קלות כל בוקר וכל ערב 8. זה יקר, אבל כיף. 9. דווקא מהכרותי החד פעמית עד עתה עם בוטיק הקפה (חופשי פלצני), היו אדיבים. וגם מבינים לגמרי בנושא המיחזור. לא יודע מה אנשים פה חוו. 10. הרוב היו אדיבים כשלא היו עם חיוך מלאכותי. למעט זה שקרא לטעם החמצמץ שטעמתי "זה לא חמצמץ, זה פרחוני" בטח, כפרה. 11. חוץ מהתקרית האומללה הזו והניקוי הלא כל כך הגיוני של מקציף החלב (שמשמש לאורחים בעיקר) המכונה הזו היא שדרוג מרענן בחווית החיים. 12. ולכל מי ששואל את עצמו, אז אולי נדפוק אותם ונקנה את המכונה אבל.. נחליף את הקפסולות! --- לא מבין כלום. הקפה בקפסולה של נספרסו (בלי חלב, נטו אספרסו כפול) כל כך מדויקת. באמת. אני אוהב קפה. טעמתי לא מעט. 13. באפס התעסקות אתה מגיע תוך דקה ממצב אפוף לעירני עם קפה ריחני ביד.
darkhan  |  10.11.14
לכל התגובות