אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אורן גרופי: "לחברות כדאי עסקית לשמור על אחריות תאגידית" צילום: עמית שעל

אורן גרופי: "לחברות כדאי עסקית לשמור על אחריות תאגידית"

גרופי, שותף ומנהל מחלקת סיכונים וביקורת פנים ב-KPMG-סומך-חייקין אמר בוועידת הקיימות לעסקים, כי ישנם לפחות 10 תהליכי מקרו עולמיים שישפיעו על כל ארגון, כמו גידול באוכלוסייה, מחסור במים, שינויי אקלים וגידול במעמד הביניים

10.11.2014, 14:39 | מערכת כלכליסט

"לחברות יש הרבה סיבות טובות לעשות רגולציה ולשמור על אחריות תאגידית." כך אמר הבוקר (ב') אורן גרופי, שותף ומנהל מחלקת סיכונים וביקורת פנים בפירמת רואי החשבון KPMG-סומך-חייקין, בוועידת הקיימות של עסקים של "כלכליסט". "אני מדבר על שיקולים עסקיים, ולא על Green-wash, או Nice-to-have. אני מדבר תכל'ס".

גרופי מנה 5 סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא מה שב-KPMG קוראים 10 "כוחות העל" – מדובר ב-10 תהליכי מקרו עולמיים שהפירמה זיהתה ושהולכים להשפיע על כל ארגון, בין אם קטן ובין אם גדול, ב-20 השנים הבאות. הגורמים הם: גידול באוכלוסייה, מחסור במים, מחסור במחצבים וחומרי גלם, מחסור באנרגיה ודלק, שינויי אקלים, כריתת יערות, פגיעה באקו-סיסטם, פגיעה בביטחון התזונתי, אורבניזציה, וגידול במעמד הביניים.

"כל ארגון שלא מנתח את המשמעויות הללו נמצא בבעיה – לכוחות הללו השפעה מצטברת. ארגונים חייבים לנתח את שרשרת האספקה ואת ההשלכות הכוללות וחייבים לנהל אסטרטגיה של אחריות תאגידית. האסטרטגיה הארגונית חייבת להתייחס למה שקורה סביבה. הארגונים חייבים להרים את הראש ולהסתכל מה מתרחש סביבם", אמר גרופי.

הסיבה השנייה היא ניהול סיכונים והזדמנויות. הסיבה השלישית זה היערכות לרגולציה – או, טרום רגולציה. "למה להתעלם מזה? למה לטמון את הראש בחול? צריך לנצל את הרגולציה שבדרך ולהפוך אותה למנוע צמיחה. רגולציה יכולה להפוך למנוע אסטרטגי".  

אורן גרופי, שותף וראש תחום קיימות וממשל תאגידי ב-KPMG-סומך-חייקין, צילום: עמית שעל אורן גרופי, שותף וראש תחום קיימות וממשל תאגידי ב-KPMG-סומך-חייקין | צילום: עמית שעל אורן גרופי, שותף וראש תחום קיימות וממשל תאגידי ב-KPMG-סומך-חייקין, צילום: עמית שעל

הסיבה הרביעית – חדשנות ופיתוח. "הכוחות האלה מביאים איתם הזדמנויות – כמו פיתוח של מוצרים וניצול אנרגטי, אלמנטים שמביאים לחשיבה אחרת של ארגון." הסיבה החמישית היא מינוף הקשר עם העובדים והלקוחות. "היכולת שלי לדבר עם לקוח לא על מה שדיברתי איתו ב-20 שנה האחרונות, אלא על חידושים שאני עושה בתחום. יש בזה הרבה תועלת. גם לעובדים - אפשר לנצל את זה למינוף ארגוני ולעבודת צוות."

גרופי הזכיר סקר חדש שערכה KPMG עם ה'אקומוניסט', בו מנהלים מובילים נדרשו לדרג את ההשפעה של האחריות התאגידית, לדעתם, על המצב הפיננסי של החברות. ככל שהמנהלים נשאלו על תקופה ארוכה יותר, כך עלתה השפעתה של האחריות התאגידית בעיניהם.

תגיות