אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת הקיימות

"מיחזור זאת הוצאה לחברה, לא משהו שמרוויחים ממנו"

סמנכ"ל איכות ורגולציה נספרסו ישראל אייל זיו הסביר בוועידת הקיימות של כלכליסט: "ניסינו להגיע למודל שיהיה אפשרי לחברה ולא יחייב אותנו לעצור את המיחזור של הקפסולות"

10.11.2014, 14:44 | אופיר דור

"לפני 25 שנה, כשגרתי עם הוריי בארצות הברית, שלחו להם פתק קטן ופח מיוחד למיחזור. ההורים שלי התחילו למחזר אשפה אבל אחרי תקופה מסוימת גילו שהתדירות של איסוף פח המיחזור נמוכה והוא מתחיל להסריח בבית, וחזרו לזרוק זבל בדרך הרגילה", סיפר אייל זיו, סמנכ"ל איכות ורגולציה בנספרסו ישראל בוועידת הקיימות לעסקים של כלכליסט. לדברי זיו, "ההתנסות הזאת עמדה לי בראש כשהקמנו את מערך המחזור של הקפסולות שלנו".

זיו סיפר כי עד היום נספרסו מיחזרה כבר 3 מיליון קפסולות קפה והיא ממחזרת בכל חודש חצי מיליון קפסולות. "דיברו כאן על זה שאפשר להרוויח ממיחזור. אני לא מסכים עם זה, מיחזור זאת הוצאה. אנחנו ניסינו להגיע למודל שיהיה אפשרי לחברה ולא יחייב אותנו לעצור את המיחזור של הקפסולות".

אייל זיו. "שיפרנו את הנגישות למיחזור", צילום: עמית שעל אייל זיו. "שיפרנו את הנגישות למיחזור" | צילום: עמית שעל אייל זיו. "שיפרנו את הנגישות למיחזור", צילום: עמית שעל

לדברי זיו, כדי שתוכנית מיחזור תצליח, צריכים לקרות שלושה דברים. "הדבר הראשון שניסינו לעשות זה לבנות תודעה לנושא של מיחזור הקפסולות אצל הלקוח. עשינו את זה בין השאר על ידי חלוקה של עלונים בבוטיקים שלנו ועל ידי קמפיין טלוויזיה בכיכוב מאט דיימון שהכפיל את המודעות לנושא. הדבר החשוב השני הוא הפשטות, ואותו השגנו על ידי חלוקת שקיות מתכלות שהן אטומות ואפשר לשים אותן מתחת לכיור מבלי להריח דבר. בנוסף שיפרנו את הנגישות למיחזור, כך שכל לקוח יכול להביא את הפסולת לחנות הקרובה לביתו ויכול למחזר אפילו דרך חברת השליחויות שמחלקת את הקפסולות ואוספת גם את הפסולת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות