אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של 5% בקניות מוצרי מזון בחודש אוקטובר על אף החגים צילום: כרמית פלר

בלעדי לכלכליסט

ירידה של 5% בקניות מוצרי מזון בחודש אוקטובר על אף החגים

הירידה במכירות שוק המזון התעצמה מתחילת השנה והסבה אובדן הכנסות של 453 מיליון שקל לשחקניות בשוק. היצרנים הגדולים אסם, תנובה ויוניליוור ספגו את הירידה המשמעותית ביותר במכירות. קוקה קולה ישראל ונטו דווקא התחזקו

11.11.2014, 07:00 | נורית קדוש

המכירות הכספיות של שוק מוצרי הצריכה ירדו מתחילת השנה ועד תום אוקטובר ב־1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט". אובדן הכנסות מתחילת השנה מסתכם ב־453 מיליון שקל לעומת אשתקד. הירידה במכירות התעצמה לאורך הזמן, ובאוקטובר הגיעה ל־4% לעומת 2013, זאת אף בחודש זה חלו סוכות ושמחת תורה, שהיו אמורים להגדיל את המכירות. הירידה במכירות הכספיות שחווה השוק מתחילת השנה גדולה מהירידה שנרשמה במכירות הכמותיות באותה תקופה ונעה בין 0.7%–1%, נתון המצביע על הוזולות שנועדו להניע לקוחות להגדיל את הקניות שלהם.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה החדה במכירות הכספיות באוקטובר נתנה את אותותיה בכל קטגוריות המוצרים, למעט תחום המשקאות שמכירותיו עלו ב־5.6% עקב מזג האוויר החם. מכירות המזון צנחו באוקטובר ב־5% במונחים כספיים, ומוצרי הנקיון ירדו קלות ב־0.2%. קטגוריית מוצרי הטיפוח רשמה בחודש החולף ירידה קיצונית של 11.1% והפכה לקטגוריה ששיעור הירידה במכירותיה מתחילת השנה הינו הגבוה ביותר.

ירידה של 5% בקניות מוצרי מזון בחודש אוקטובר על אף החגים, צילום: גיל קליאן ירידה של 5% בקניות מוצרי מזון בחודש אוקטובר על אף החגים | צילום: גיל קליאן ירידה של 5% בקניות מוצרי מזון בחודש אוקטובר על אף החגים, צילום: גיל קליאן

יצרני המזון הגדולים ספגו מתחילת השנה ירידה במכירות שהגיעה בתנובה ל־3.9%. ניתן להעריך כי הירידה של תנובה נבעה הן מהכנסת הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה לפיקוח והן מהתחזקותה של טרה. קבוצת שטראוס רשמה ירידה של 2.1% במכירותיה ואילו אסם ירדה ב־2.8%. יוניליוור נפגעה מצניחה בפעילות חברת גלידות שטראוס שבבעלותה, וירדה במונחים כספיים ב־5.2%. הירידה במכירות הגלידה נתנה אותותיה גם בגלידות נסטלה השייכת לקבוצת אסם, אשר ירדה ב־1%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ואז מה יעשו? יעלו מחירים כדי להעלות רווחים
ומה יעשה הציבור? יצמצם קניות כדי לא לפשוט רגל. ומה יעשו החברות? יעלו מחירים כדי להעלות רווחים. ומה יעשה הציבור? נכון, יצמצם קניות כדי לא לפשוט את הרגל. כל עוד יהיו מונופולים וחזירים, כדור השלג ימשיך לגדול עד שאי אפשר יהיה יותר ויהיה פיצוץ.
ליאור  |  11.11.14
5.
אם לאזרח אין כסף לקנות אוכל מה יגידו שאר הענפיים במשק
מחירי המזון גבוהיים ולאזרחים אין כסף לקנות ירידה של 3.5% בחברת מזון מקבילה ל 25-30% ירידה בשאר אנפי המשק כגון הלשה הנעלה רהיטים חשמל הסוחריים מפחדים לדבר כי על ידי דיבור המחירה יכולה לרשת יותר זה סוד מוסכם במשק כמו הבדיחה הידועה שהסוחר מבקש שיהיה מכירות חלשות כי כרגע המכירות הם מתות ואין מכירה בכלל.
מאיר , ראשון לציון  |  11.11.14
לכל התגובות