אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קריאייטיבי זה אפקטיבי: אוהדים בדם

קריאייטיבי זה אפקטיבי: אוהדים בדם

משרד פרסום הצליח לחבר בין אוהדי כדורגל לתרומות דם ויצר קמפיין יצירתי וחברתי

11.11.2014, 09:03 | ניב חורש וזיו קורן

הלקוח:

בנק הדם, ברזיל

משרד הפרסום:

Leo Burnett Tailor Made

ביוני 2012 התמודדה ברזיל עם מחסור רציני של תרומות דם. כדי לגייס תרומות יצא בנק הדם המקומי, Hemoba, בקמפיין ייחודי הנשען על ההבנה כי אנשים נוטים לתרום דם בעיקר כאשר מישהו יקר להם זקוק לכך. בברזיל, כידוע, יש משהו אחד יקר כמעט כמו המשפחה והחברים - קבוצת הכדורגל שאתה אוהד. לה הברזליאים מוכנים לתרום לא רק דם, אלא גם את הלב והנשמה.

בליאו ברנט ברזיל גייסו למהלך את ויטוריה (Vitoria), קבוצת כדורגל מהחשובות בברזיל, שחולצות המועדון שלה הן שחורות עם פסים אדומים לרוחב. במסגרת הקמפיין הסכימה הקבוצה ליטול את הצבע האדום מהחולצות. במשחק הראשון שבו עלו השחקנים למגרש בחולצה נטולת צבע אדום לחלוטין, פנתה הקבוצה לאוהדים המופתעים עם המסר: "ויטוריה תמיד נתנה את הדם בשבילכם, עכשיו הזמן לתת בחזרה". במשחקים הבאים נוספו בהדרגה עוד פסים אדומים לחולצה, בהתאם לכמות הדם שנתרם על ידי האוהדים, וכך נרתמו יותר ויותר אנשים לקחת חלק במהלך החברתי.

מתוך קמפיין בנק הדם, Hemoba, בברזיל מתוך קמפיין בנק הדם, Hemoba, בברזיל מתוך קמפיין בנק הדם, Hemoba, בברזיל

הקמפיין קיבל סיקור נרחב בכל אמצעי המדיה המסורתית והחברתית, ואפילו משחק הווידיאו הפופולרי "פרו אבולושיין" עדכן את חולצות הקבוצה בהתאם. ב־14 באוגוסט, חודשיים לאחר תחילת המהלך, הושג הניצחון — כמות תרומות הדם עברה את היעד, והחולצה המפוספסת בצבעים שחור ואדום חזרה למגרש.

בשורה התחתונה

  • באזז שווה ערך ל־8 מיליון דולר
  • יותר מ־1.3 מיליארד חשיפות למהלך באינטרנט 
  • עלייה של 46% בכמות תרומות הדם בתקופת הקמפיין (היעד היה עלייה של 25% בכמות התרומות)

הכותבים הם מנכ"לים משותפים בראובני פרידן IPG

תגיות