אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תיאטרון: "חשמלית ושמה תשוקה", הבימה והקאמרי צילום: ז'ראר אלון

תיאטרון: "חשמלית ושמה תשוקה", הבימה והקאמרי

הפקה מעניינת, מחדשת וטובה של המחזה מאת טנסי וויליאמס בבימוי אילן רונן ובכיכובם של יבגניה דודינה, עמוס תמם ואנה דוברוביצקי

12.11.2014, 09:15 | מאיה נחום שחל

תיאטרון הבימה ותיאטרון הקאמרי מעלים את המחזה מאת טנסי וויליאמס בבימוי אילן רונן ובכיכובם של יבגניה דודינה, עמוס תמם ואנה דוברוביצקי. דבר המבקרת: האתגר בהעלאת מחזות מיתולוגיים הוא פיצוחם מחדש באמצעות זווית אחרת ואינטרפרטציה ייחודית, ורונן בהחלט הצליח במשימה.

ראשית, הוא מיקם את ההתרחשות בשכונה קוסמופוליטית באירופה ששמה "גן עדן" - תערובת של גזעים ועדות, "אזור עני שניחן בקסם זול". האחיות בלאנש וסטלה (דודינה ודוברוביצקי) הן ממוצא רוסי, וסטנלי (תמם) ממוצא טורקי. שנית, רונן התמקד באסתטיקה, והבמה שלו רחוקה מלהיות ריאליסטית. הוא מייעד לאנשי השכונה תפקיד מרכזי וחשוב בהצגה, והם מתפקדים כמקהלה, מדברים עם הקהל, משמשים כתפאורה אנושית, מקריאים את הוראות הבימוי ומלווים את הדמויות. יש להצגה הזאת אפילו ניחוח משלה: הסיגריות (ללא ניקוטין) וספריי הצבע (ללא חומרים מזיקים) מדיפים ריחות לא תמיד נעימים, אך בהחלט תורמים לאווירה הכללית.

יבגניה דודינה ועמוס תמם, צילום: ז יבגניה דודינה ועמוס תמם | צילום: ז'ראר אלון יבגניה דודינה ועמוס תמם, צילום: ז

השחקנים כולם מתמסרים לקונספט של רונן. יש לציין את מיקי פלג־רוטשטיין הנהדרת בתפקיד השכנה ואת פיני קידרון כמיטש בתפקיד מקסים. תמם מצוין, יצרי, מחוספס ואלים כסטנלי, ודודינה, שמעצבת את דמות בלאנש המורכבת בעדינות וברגישות, רק רוצה לברוח מהמציאות. דוברוביצקי מעניקה לסטלה רגעים יפים ועומק והופכת את הדמות למשמעותית יותר במשולש ההרסני.

שורה תחתונה: הפקה מעניינת, מחדשת וטובה.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
כרמלה - תת רמה למה ?
עונה לכרמלה ,אני מבין שאת עמוק בענף , כצופה ? שחקנית ? במאית , כותבת? נהוג , בענף, שכותבים תת רמה ,לכתוב למה .. מה לא אהבת ? איך בדיוק עמוס תמם משחק ? באיזו צורה? אשמח שתפרטי ? אשמח ללמוד ממך ולהבין מה לא בסדר , כי אנחנו , היינו שישה , אנשים מהעם , פשוטים, ראשל"צ , עובדי ייצור וכו' לא ממש מבינים , ונהנו מאוד, ממשחק אותנטי, מדוייק, אימפרסיוניזים , דמויות בנויות , עומק , דרמה , התרגשות , אמנות מודרנית שבאה לידי ביטוי בתפאורה ,ברעיון שאנשי השכונה יהיו בעלי תפקידים רבים , התמוגגנו ממשחק מעולה של השחקנית הראשית שהעבירה במדוייק את הדמות מהמקור. נכון , עמוס עם זקן , בניגוד גמור לדמות המקורית , מרלון ברנדו שהיה מגולח. פרט לכך ., שאט דה פאק אפ, אין לך מה להגיד, תשתקי. במיוחד בדברים שאין לך מושג בהם.
עופר , תל אביב  |  11.01.16