אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המיונז ללא ביצים שמלחיץ את יוניליוור

המיונז ללא ביצים שמלחיץ את יוניליוור

ענקית המזון תובעת את המפטון קריק, יצרנית Just Mayo. יוניליוור: "מיונז חייב לכלול רכיבים של חלמון ביצה. הם מרמים"

11.11.2014, 21:24 | שירות כלכליסט

ענקית המזון יוניליוור, יצרנית מותג המיונז הלמנ'ס, תובעת את המפטון קריק, יצרנית Just Mayo, שאמור להיות הגרסה נטולת הביצים של המיונז. העילה: יוניליוור סבורה כי לפי ההגדרה המילונית וההגדרה של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), מיונז חייב "לכלול רכיבים של חלמון ביצה". ב־Just Mayo, לעומת זאת, המירו את הביצים באפונה קנדית צהובה - על כך דיווח "הוושינגטון פוסט".

"החברה מרמה את הצרכנים וגורמת נזק רציני ובלתי הפיך ליוניליוור" ולתעשיית המיונז כולה, כך לטענת יוניליוור. יוניליוור דורשת כי בהמפטון קריק ישנו את שם המוצר ויורידו אותו מהמדפים, זאת נוסף לתשלום פיצויים בהיקף שגבוה פי שלושה מהכנסותיה.

המהלך, שנתפס כצעד מעט מפתיע מצד תאגיד הענק הגלובלי שמשווק מוצרים ב־200 מדינות, משקף את החשש הגובר של ענקיות מזון מפני תחרות לא צפויה של חברות סטארט־אפ מתוחכמות.

ביל גייטס. אחד המשקיעים בהמפטון קריק, צילום: אם סי טי ביל גייטס. אחד המשקיעים בהמפטון קריק | צילום: אם סי טי ביל גייטס. אחד המשקיעים בהמפטון קריק, צילום: אם סי טי

אין זה מקרי שמתפתח קרב סביב המיונז, שכן מדובר במטבל החביב ביותר על האמריקאים. פרט נוסף שמלחיץ את יוניליוור קשור, כך נראה, לגורמים שהשקיעו בחברה המתחרה. הבולטים שבהם: ביל גייטס; פיטר ת'יל מפייפאל; לי קא־שינג, האיש העשיר באסיה; וג'רי יאנג, ממייסדי יאהו.

המפטון קריק, חברת טכנולוגיית מזון שבסיסה בסן פרנסיסקו, צומחת במהירות ובתוך חודשים ספורים נכנסה ל־20 אלף סניפים של וולמארט, קוסטקו ורשתות אחרות ברחבי ארה"ב. זאת עם שני מוצרים בלבד: Just Mayo, ובצק עוגיות נטול ביצים וחלב, Just Cookies. החברה אף גייסה למערכת המיונז את השף הניו־יורקי המפורסם אנדרו זימרן, שפרסם עצומה תחת הכותרת "תפסיקו להתנכל לחברות מזון בנות־קיימא". עד כה חתמו עליה 11 אלף תומכים.

המיונז נטול הביצים הוא המוצר הראשון שהוציאה החברה. בקרוב היא גם תתחיל לשווק תערובת עוגיות נטולת ביצים, נוסף לבצק העוגיות.

בכירים בהמפטון קריק אמרו כי יוניליוור לא נאלצה להתמודד עם תחרות רצינית זה 60 שנה. התביעה "משקפת את התפיסה הפרימיטיבית שיש לאנשים האלה לגבי מזון", אמר מנכ"ל המפטון קריק ג'ושוע טטריק לאן.בי.סי. "עשינו הרבה עבודת רקע משפטית. יש סיבה לכך שאנחנו מגדירים את המוצר שלנו מיונז". ענקית המזון ניסתה בעבר לייצר גרסת מיונז טבעונית, אך ללא הצלחה.

תגיות