אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאהו רכשה חברת פרסום ב-640 מיליון דולר, המשקיעים זועמים צילום: בלומברג

יאהו רכשה חברת פרסום ב-640 מיליון דולר, המשקיעים זועמים

החברה, BrightRoll, פיתחה פלטפורמה למכירת מודעות וידאו שונות. שניים מבעלי המניות הגדולים ביותר בחברה פנו למנכ"ל AOL טים ארמסטרונג, בניסיון לשכנע אותו להוביל מיזוג עם יאהו ולעצור את מסע הקניות שלה, שטרם הוכח כמשתלם

12.11.2014, 13:15 | נמרוד צוק
חברת סטארט-אפ נוספת מצטרפת לרשימת הרכישות המתארכת של יאהו: מדובר ב-BrightRoll, חברה מסן פרנסיסקו שפיתחה פלטפורמה לקניה ומכירה של זמן אוויר לפרסומות וידאו ברשת באופן אוטומטי. יאהו תשלם עבור החברה 640 מליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

לא כל המשקיעים מרוצים מהמהלך: שניים מבעלי המניות הגדולים בחברה, שזהותם לא נחשפה, פנו לטים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL, בנסיון לשכנע אותו לרכוש את יאהו, על פי דיווח של סוכנות רויטרס. מריסה מאייר וארמסטרונג נפגשו מספר פעמים מאז מינויה למנכ"לית יאהו וליבו את השמועות המתמשכות בנוגע למיזוג אפשרי בין שתיים החברות.

ממשיכה לקנות. מריסה מאייר, צילום: הראל עילם ממשיכה לקנות. מריסה מאייר | צילום: הראל עילם ממשיכה לקנות. מריסה מאייר, צילום: הראל עילם

"התרשמנו מהמחויבות של יאהו למצוינות טכנולוגית ולבניית צוות מוביל, ואנו בטוחים שהעבודה עם יאהו תאפשר לנו להאיץ את גידול האקוסיסטם של פרסומות הוידאו ברשת", כתב מנכ"ל ברייטרול טוד סאקרדוטי בפוסט שדיווח על הרכישה. לדברי סאקרדוטי, המיזוג יאפשר ללקוחות ושותפי החברה גישה למידע בלעדי על גולשי יאהו ויספק לחברות התוכן שמשתמשות במערכת גישה טובה יותר למפרסמים ומשרדי פרסום.

מסע קניות שהחל ב-2012

ברייטרול הוקמה ב-2006 על ידי סאקרדוטי ושותפו דרו נלסון וגייסה עד היום 36 מיליון דולר משורה של קרנות הון סיכון. הפלטפורמה שלה כוללת כלים למדידה וניהול הביצועים של קמפיינים פרסומיים מבוססי וידאו בווב, במובייל ובטלוויזיות חכמות, ושוק לקניה ומכירה של זמן אוויר שמסייע בהתאמה ממוקדת של הפרסומות לקהל היעד. 80 מתוך 100 המפרסמים הגדולים בשוק האמריקאי משתמשים בשירותיה, לפי נתוני החברה, והיא צפויה לסיים את השנה הנוכחית ברווח של 100 מיליון דולר.

מאז כניסתה של מאריסה מאייר לתפקיד מנכ"לית החברה ב-2012 רוכשת יאהו עוד ועוד חברות, כאשר ביוני האחרון היא קנתה חברה אחרת בתחום הוידאו - RayV הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה להעברת וידאו זורם ברוחב פס קטן מיוחד וללא המתנה לטעינה. הפרסום בווידאו הפך בתקופה האחרונה לנושא חם שזוכה לתשומת לב רבה מצד חברות כמו גוגל ופייסבוק, ונראה שגם יאהו משקיעה מאמצים רבים כדי להפוך לשחקנית דומיננטית יותר במגרש.

בעוד שרכישות כ-RayV וברייטרול עשויות להניב לחברה רווחים, השקעות אחרות שהובילה מאייר עדיין לא עשו זאת - כשהבולטת בהן היא רכישת טאמבלר ביותר ממיליארד דולר בשנה שעברה. הדו"ח הרבעוני האחרון של יאהו אמנם הציג נתונים מרשימים, אך הרכישות של החברה אינן מצביעות על אסטרטגיה סדורה - מה שמוריד את אמון המשקיעים בחברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות