אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
IBI: "משבר השירות ב-HOT מסב נזק של מאות שקלים למשפחה" צילום: אלי דסה

IBI: "משבר השירות ב-HOT מסב נזק של מאות שקלים למשפחה"

לפי אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות, בזק הפכה להיות האלטרנטיבה הרלבנטית היחידה עבור מאות אלפי צרכנים

12.11.2014, 13:20 | אופיר דור
משבר השירות החמור ב-HOT מוביל לנזק כלכלי עצום לצרכן, שיכול להגיע למאות שקלים בשנה למשפחה. זוהי המסקנה של דיווח שמפרסם היום אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI.  

קראו עוד בכלכליסט

"שוק התקשורת הקווית בישראל הוא דואופול שנשלט ביד רמה בידי בזק ו-HOT - שתי החברות, היחידות בעלות תשתית המגיעה עד בית הלקוח. כתוצאה מכך הן היחידות שמוכרות תשתית אינטרנט וטלוויזיה רב ערוצית (בזק באמצעות yes) ומחזיקות בפער ניכר במספר קווי הטלפוניה הנייחת", מסביר ליכט.

לדברי ליכט, "הבעיה שנוצרת מהשירות הגרוע של HOT היא שרבים פשוט אינם מוכנים להיות לקוחות של חברה שמזלזלת בהם ובמשך שנים מספקת להם שירות לקוי. לכן בזק הפכה להיות האלטרנטיבה הרלבנטית היחידה עבור מאות אלפי צרכנים. בזק מבינה זאת היטב ומתמחרת את שירותיה בהתאם. כך, נוצר מצב שבזק ו-yes יקרות ברוב המקרים בעד 30% משירותים דומים של חברת HOT, ובכל זאת ממשיכות לגייס מנויים בקצב מהיר".

ליכט מבסס את מסקנתו על הנתונים הנוגעים למעבר לקוחות בין החברות בשנה האחרונה. HOT איבדה בשנה האחרונה כ-35 אלף מנויי אינטרנט, 30 אלף מנויי טלוויזיה ו-3,000 מנויים בטלפון הקווי. לעומת זאת, בזק ו-yes איבדו אמנם 19 אלף מנויי טלפוני אך גייסו לא פחות מ-106 אלף מנויים באינטרנט ו-30 אלף לקוחות טלוויזיה.

פטריק דהרי בעל השליטה HOT, צילום: אוראל כהן פטריק דהרי בעל השליטה HOT | צילום: אוראל כהן פטריק דהרי בעל השליטה HOT, צילום: אוראל כהן
"כלומר המותג החלש של HOT והיעדר אלטרנטיבה אמיתית עבור הצרכן מאפשרים לבזק ו-yes גם לגבות מחיר הגבוה בעשרות אחוזים וגם לזכות בנתח שוק משמעותי, הפוך מכל כללי התחרות המוכרים", מציין ליכט.

וכמה המצב הזה עולה לצרכן? "ההכנסות משירותי תקשורת הניתנים היום בבית הלקוח ונשלטים כמעט בבלעדיות ע"י בזק ו-HOT מסתכמות בכמעט 10 מיליארד שקל. ירידה של אחוז בודד במחירים כתוצאה מאלטרנטיבה ראויה ואפילו רק סימנים של תחרות אמיתית, תחסוך לצרכנים כ-100 מיליון שקלים בשנה".

ליכט מבקר את ההודעה של HOT על הגדלת ההשקעה שלה בשירות. "מניתוח נתוני המחצית הראשונה של השנה HOT צפויה לרשום בשנת 2014 EBITDA של 1.8 מיליארד שקל ולכן קשה להתרשם ממנכ"ל החברה שמתראיין ומסביר איך השקיע כ- 30 מיליון שקל בשיפור השירות. עוד הרבה יותר קשה להתרשם ממשרד התקשורת והקנס 'חסר התקדים' של 1.3 מיליון שקל שהטיל על HOT בעקבות זמני ההמתנה, קנס המהווה פחות מ 0.1% מהרווחים הצפויים של החברה".

תגיות

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
תגובה ל-12: פשוט לא אמרת את המילים הנכונות.
פשוט לא אמרת את המילים הנכונות. איפה נולדת? ואיפה אתה חי? בישראל. פה אתה חייב להיות שועל. התנתקות משירות תהיה קלה יותר במעבר דירה למקום בו השירות כבר מותקן. התהליך עשוי להיות קצר יותר למי שמתקשר מחו"ל. חפש את המשפט הזה בגוגל וקרא את הפרטים. ותתעורר...
ליאור , פתח תקווה  |  13.11.14
36.
לצערי אין לי ברירה אלא להשאר בהוט
אני אשה מבוגרת ונכה.כמעט ולא יוצאת מהבית.חיה קרוב לקו העוני -אבל חייבת תרבות או שאמות...עידן פלוס לא בא בחשבון-כי כמעט ולא מסתכלת בערוצים הישראלים חוץ מקצת חדשות .ביס ערוצי התוכן דלים ממש!!!-מצטערת-הסדרות שכולם מתפעלים מהן-בעיקר סדרות אמריקאיות-פשוט לא מענינות אותי.!!!!חיפשתי בערוצי התכנים של יס-והמבחר דל להחריד.ערוצי שפות למשל-אני דוברת שפות אירופאיות רבות-בהוט יש לי 3 ערוצים גרמנים ,2 ערוצים איטלקיים(ביס יש רק אחד) 6 ערוצים צרפתיים(לא כולל את מצו-שהוא נוסף(ביס יש ארטה ועוד אולי אחד או שניים) ערוץ ספרדי,ארגנטינאי,סיני,יפני,הונגרי,2ערוצים רומנים והמון ערוצים רוסיים +כמובן אמריקאים ובריטיים.מצו אמנם קיים גם ביס. אבל בערוצים הנוספים הללו המון תוכניותמקסימות כולל מוסיקה (קלאסית)טובה .התוכניות בערוצים האירופאיים הזרים הנ"ל הם ברמה גבוהה מאוד-תיאטרון,קונצרטים מוסיקה קלאסית אופרות בלט ...אין מה להשוות עם הערוצים הישראלים הדלים והמשעממים.תוכניות דוקומנטריות על רמה גבוהה מאוד-וביחוד לאדם כמוני ,בלי אמצעים ושמעט יוצא מהבית ,כשכרטיס אחד לאופרה או לקונצרט או לתיאטרון עולה יותר ממה שאני משלמת כל החודש לכבלים-אני מקבלת אופרות וקונצרטים מהאולמות הכי טובים באירופה הביתה ובלי הגבלה- צר לי אבל ליס אין את המבחר הזה רחוק מזה מרחק שנות אור. הטלפון של הוט על הפנים-הקו מתנתק בכל פעם (במלחמה התנתק לי דווקא כשהייתי הכי זקוקה לו.)גם האינטרנט עושה בעיות-סוגרת את החשמל-מנתקת ושוב מחברת בתקווה שיתקן עצמו.השירות שלהם-עד שעונים -וגם לא עוזרים-על הפנים נכון -אבל להישאר בלי התכניות המצוינות שהוט מביא בערוצים הזרים זה בשבילי מוות תרבותי.ליתר ביטחון השארתי לי את בזק בתור קו קל,שתהיה אופציה +תא קולי .קודם לכן שילמתי עבור אינטרנט בזק+טלפון +הכבלים של הוט ששנים כבר יש לי הרבה יותר מדי-לי אין ברירה=עד שמישהוא יכוון לקהל קצת יותר מהממוצא הנמוך ביותר אני חייבת להשאר עם הוט . חשבתי על לווין-היה לי פעם והתקלקל ואין לי כסף לכל הסיפור מחדש חוץ מזה שגם שם ערוצים נסגרים פתאום וצריך כרטיסים מיוחדים בתשלום לפתוח אותם מחדש.באינטרנט אינני יודעת מה ואיך אפשר לקבל בתכנים שאני רוצה בהם וגם לא במצב בריאותי לשבת ליד המחשב כדי לראות-חייבת לשכב הרבה במיטה ולראות טלוויזיה משם.ובמכשיר עם גודל סביר-ישן אבל נוח.אני כמובן מסתכלת ביוטיוב כשאני רוצה משהו מיוחד-(אני מוסיקאית במיקצועי )אבל בשביל ה-240 שח שאני משלמת לכבלים-זה אפילו לא כרטים אחד לאופרה או לקונצרט בעיה.....
אזרחית מבוגרמ ונכה , תל אביב  |  12.11.14
לכל התגובות