אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישראלים לא מוותרים על הלפטופ צילום: ניצן סדן

הישראלים לא מוותרים על הלפטופ

לפי דו"ח IDC שהגיע לידי "כלכליסט", ברבעון האחרון נמכרו בארץ כ-94 אלף מחשבים לצרכן ולארגונים, צמיחה של 5.7%. מחשבי לנובו מובילים את טבלת המכירות, אחריהם אסוס ו-Dell. בלטו בו גם טושיבה, שמכירותיה צמחו ב-27% וסמסונג, שירדה ב-90%

12.11.2014, 18:01 | הראל עילם
לנובו מחזקת את מעמדה כיצרנית המחשבים המובילה בארץ, בעוד שאפל מזנקת קדימה וממשיכה לצמצם את הפער: כך עולה מדו"ח חברת המחקר IDC על שוק המחשבים האישיים בישראל.

בסך הכל, נמכרו ברבעון האחרון יותר מ-94 אלף מחשבים ניידים בישראל – עליה צנועה של 5.7% בהיקף המכירות. העליה היא בזכות הפריחה במכירות מחשבים אישיים לשוק הצרכני, שצמחו ב-11%, בעוד שמכירות לשוק העסקי והארגוני ירדו ב-9%. בסך הכל, מחשבים אישיים לשוק הצרכני ייצגו ברבעון האחרון כ-69% מכלל המכירות, לעומת 64% ברבעון המקביל אשתקד.

לנובו שולטת ביד רמה

המרוויחות הגדולות הן אפל, אייסר, טושיבה, דל ולנובו. האחרונה רק הגדילה את הדומיננטיות שלה - היא שולטת כעת על 31.6% מהשוק, לעומת 28.9% ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, היקף המכירות של לנובו גדל ב-15.5%.

לפטופ היברידי של לנובו, צילום: ניצן סדן לפטופ היברידי של לנובו | צילום: ניצן סדן לפטופ היברידי של לנובו, צילום: ניצן סדן

זהו לא השינוי היחידי במכירות לנובו, שבעבר הסתמכה בצורה משמעותית על מכירות לשוק הארגוני. אם ברבעון השלישי של 2013 השוק הארגוני ייצגו 47% ממכירות החטיבה המקומית בתחום הלפטופים, היום הם עומדים על 31% בלבד. היקף המכירות לשוק הצרכני זינקו מהר יותר כמעט מכל חברה אחרת, ב-50%.

מכירות אייסר זינקו ב-38%, ומכירות טושיבה - שהתברגה לרשימת חמש החברות הנמכרות בארץ - קפצו ב-26% בשנה האחרונה. Dell, החברה השלישית בגודלה בארץ עם 21.7% מהשוק, מצמצמת את הפער מול HP עם עליה של 19.7% במכירות.

אסוס ו-HP, שתי יצרניות שבעבר היו בעלות מעמד גבוה ויציב בארץ, המשיכו לאבד מנתח השוק שלהן אבל שמרו על מקומן בדירוג החברות הגדולות ביותר. HP, עדיין היצרנית השניה בגודלה בארץ עם 22.6% מהשוק, סובלת בישראל בעיקר מקיצוצים משמעותיים בכוח האדם וסגירת חטיבת השיווק והמכירות המקומית שעברה למטה באירופה.

מחשב נייד של טושיבה מחשב נייד של טושיבה מחשב נייד של טושיבה

HP נפגעה בעיקר במכירות לשוק הצרכני, שנפלו ב-22 % מ-10.3 אלף יחידות ל-8.1 אלף יחידות בלבד. החברה דווקא הצליחה להגביל משמעותית את נתח המכירות הארגוני שלה, שקפץ ב-27%. אסוס, במקום הרביעי בארץ, ספגה בשנה האחרונה לא מעט ביקורת על שירות הלקוחות שלה ונתח השוק שלה נפל מ-11.3% ל-10.4%.

לאן נעלמה סמסונג?

סמסונג שכמעט נעלמה מהמפה ואיבדה 90% מנתח השוק שלה. ברבעון האחרון החברה מכרה מאות יחידות בודדות, וחברות כגון אייסר, פוג'יטסו וגם אפל עקפו אותה. סמסונג ממוקמת כעת במקום התשיעי בטבלת המכירות של לאפטופים בארץ, רק מעל MSI. מדובר באסטרטגיה מכוונת ולא בירידה בעניין מצד הצרכן: החברה לא ייבאה לארץ לפטופים חדשים מזה חודשים ארוכים ונראה כי ויתרה על הקטגוריה.

אפל היא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר בשנה האחרונה בתחום מכירות המחשבים. למרות שנתח השוק שלה עומד עדיין על פחות מ-3%, היקף המכירות של החברה זינק ב-79.5%, מ-1,500 מחשבים ל-2,700. אחת מהסיבות לצמיחה היא העליה באימוץ של מחשבי מקבוק בתעשייה - שם אפל קפצה ביותר מ-150%.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות