אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשמית: יוטיוב תשיק בשבוע הבא את Music Key

רשמית: יוטיוב תשיק בשבוע הבא את Music Key

שירות המוזיקה של החברה יציג קליפים ויאפשר להאזין לשירים ואלבומים גם ברשת וגם ללא חיבור לאינטרנט. הוא יושק בשבוע הבא ויהיה זמין על בסיס קבלת הזמנה. המטרה: להתחרות באייטיונס וספוטיפיי

12.11.2014, 21:21 | ניצן סדן
יוטיוב הודיעה כי החל מהשבוע הבא יחל לפעול שירות המוזיקה שלה, Music Key. הוא יציג מוזיקה בסטרימינג וקליפים בלעדיים ללא פרסומות, בתשלום של 7.9 דולר לחודש. בנוסף, יאפשר האזנה למוזיקה גם ללא חיבור לרשת.

קראו עוד בכלכליסט

בתחילה, יושק בתצורת הזמנה מוגבלת למספר מצומצם של משתמשים ויהיה זמין בחינם למשך חצי שנה. בדומה לשירותי סטרימינג אמריקאיים אחרים, ככל הנראה שהשירות לא יהיה זמין בישראל בזמן הקרוב בשל מגבלות זכויות יוצרים.

שירות מיוזיק קי שירות מיוזיק קי שירות מיוזיק קי

השירות ישולב עם גוגל מיוזיק, שירות המוזיקה של ענקית האינטרנט שהושק עוד ב-2011 וכולל 30 מיליון שירים ומרחב אחסון לשירים בענן של גוגל. מיזיק קי צפוי לכלול גם מנוע זיהוי העדפות מוזיקליות והמלצות שירים וקליפים בהתאם לתכנים שצרך המשתמש בעבר.

מטרת גוגל היא הצבת אלטרנטיבה למתחרים כאייטיונס של אפל, ספוטיפיי ואמזון פריים. ואולם, לא מן הנמנע שתתקשה למשוך משתמשים, משום שמיוזיק קי מתבסס על יוטיוב – אתר שיתוף הווידאו הפופולרי בעולם, אשר מראשיתו היה חינמי לחלוטין וכך תופס אותו הצרכן. לא מן הנמנע שכדי לדרבן גולשים לשקול מעבר למיוזיק קי, תציג יוטיוב יותר פרסומות בתכני מוזיקה ביוטיוב - מה שעשוי גם להגדיל את הכנסותיה מפרסום.

על אף הפופולריות העצומה של יוטיוב, השירות לא מנצל את הפוטנציאל הכלכלי שלו. ליוטיוב טראפיק עצום של 300 מיליון שעות צפיה בווידאו מדי יום – אך עדיין הכניס לגוגל כ-3.5 מיליארד דולר בלבד בשנה שעברה, הרבה מתחת להערכות האנליסטים שחזו שההכנסה תנוע בין 5 ל-5.5 מיליארד דולר.

תגיות