אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת אאוטבריין הכפילה בשנת 2014 את הכנסותיה צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

חברת אאוטבריין הכפילה בשנת 2014 את הכנסותיה

החברה צפויה להציג הכנסה של 80 מיליון דולר. הראיון המלא עם המנכ"ל ירון גלאי, היום במוסף"כלכליסט"

13.11.2014, 07:52 | אסף גלעד

אאוטבריין (Outbrain) צפויה להציג הכנסות נטו של כ־80 מיליון דולר ב־2014 לקראת יציאתה להנפקה במחצית הראשונה של 2015. זו הכפלה של ההכנסות ביחס לאלה של 2013: כ־40 מיליון דולר, לפי ההערכות.

קראו עוד בכלכליסט

אאוטבריין, רשת הפרסום המבוססת על המלצות לכתבות באתרי חדשות ותוכן שהקימו ירון גלאי ואורי להב, צפויה לסיים את 2014 עם כלל תקציבי פרסום בהיקף של 250 מיליון דולר, כך שהכנסותיה נחשבות לכשליש מכלל התקציבים שהיא מנהלת. שאר 170 מיליון הדולרים מועברים לאתרים שהיא משרתת.

בשנה שעברה גלגלה החברה סך תקציבי פרסום של 120 מיליון דולר. עם נתונים אלה מבקשת אאוטבריין לצאת להנפקה בנאסד"ק במחצית הראשונה של 2015, ושכרה לשם כך את בנקי ההשקעות גולדמן זאקס וג'יי.פי מורגן כחתמים. את התשקיף היא צפויה להגיש כבר ברבעון הראשון של השנה. הפרטים נחשפים הבוקר ב"מוסף כלכליסט", במסגרת תחקיר שנערך לרגל ראיון בלעדי עם מנכ"ל החברה וממייסדיה ירון גלאי. גלאי והחברה סירבו להתייחס למספרים או לתוכניות החברה להנפקה.

החברה מגישה כיום המלצות ליותר מ־560 מיליון איש, ומייצרת יותר מ־190 מיליארד המלצות. לשם השוואה, גוגל מציגה 100 מיליארד תוצאות חיפוש בחודש, נתון מעודד שמורה על כך שיותר משתמשים מקליקים על כתבות מאשר מבצעים חיפוש. אאוטבריין היא מנוע המלצות לכתבות המשתלב בתחתית הכתבות או בצדן תחת הכותרת "כתבות שתהיו מעוניינים לקרוא".

היא ממליצה על שלושה סוגים של כתבות: כתבה עיתונאית שמקודמת כחינם כחלק מהשירות לקוראי האתר, בדרך כלל מאותו האתר שבו הם גולשים; כתבה ממומנת, בדרך כלל מאמר מעמיק על נושא כללי הקשור לתחום התוכן של מפרסם מסוים, ומצוי באתר המפרסם, כמו למשל מדריך לביטוח חיים הממוקם באתר של חברה לביטוח; וכתבה עיתונאית המקודמת על ידי חברה מסחרית.

ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין, צילום: אוראל כהן ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין | צילום: אוראל כהן ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין, צילום: אוראל כהן

אאוטבריין, הממומנת בידי קרנות כמו לייטספיד, כרמל וג'מיני, נחשבת לרשת הפרסום מבוססת תוכן הגדולה בעולם, כשמתחרתה הגדולה ביותר היא טאבולה (Taboola) הישראלית.

גם יאהו נכנסה לתחום במהלך השנה שעברה, בעקבות יוזמה של הישראלי ערן שיר שעבד אז בשורותיה. כיום מנהלת יאהו את מרב פעילות התחום במרכז הפיתוח של יאהו בתל אביב בניהולו של אוהד צרפתי, תחת שם הפרויקט ג'מיני, כפי שנחשף ב"כלכליסט" בשבוע שעבר. גודל השוק של תחום המלצות התוכן מוערך בכמה מאות מיליוני דולרים, והוא צפוי על פי הערכות של בכירים בענף לחצות את רף מיליארד הדולרים רק בעוד כשנתיים.

בעוד אאוטבריין עומדת לפני הנפקה לפי שווי מוערך של כמיליארד דולר, טאבולה המתחרה מצויה בעיצומו של סבב גיוס הון בקרב גופים מוסדיים ומשקיעים ישראליים וזרים בהיקף של כ־90 מיליון דולר.

תגיות