אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון מרחיבה את הענן: משיקה אפליקציות ארגוניות עבור AWS צילום: בלומברג

אמזון מרחיבה את הענן: משיקה אפליקציות ארגוניות עבור AWS

המאבק על השליטה בתחום מחשוב הענן מתחמם עם כניסתה של אמזון לתחום של אורקל, מיקרוסופט ו-SAP. החברה משיקה מסד נתונים ואפליקציות ארגוניות שיאפשרו לה להרחיב את מגוון הפתרונות העסקיים

17.11.2014, 14:41 | רפאל קאהאן

אמזון תשיק סדרה של מוצרי תוכנה ארגוניים וביניהם מסד נתונים ופתרונות להתאמת סביבת הענן לתעשיות שעובדות תחת רגולציה, כגון תחום הפיננסים או הבנקים. בנוסף החברה דיווחה במהלך כנס בסוף שבוע שעבר כי היא גם מתכננת להשיק פתרון לניתוח התנהגות משתמשים - מה שיאפשר לה לספק התאמה אישית יותר של סביבת ענן ללקוחות.

קראו עוד בכלכליסט

החברה של ג'ף בזוס החלה להראות סימנים של חולשה בשנה האחרונה. הדוחות האחרונים שלה אכזבו את וול סטריט ושלחו אותה חזרה לבדוק איך היא תוכל לשפר את הביצועים. הבעיה של שירות AWS היא שלמרות שהוא חולש על נתח שוק של כ-27%, הרי שמדובר בשירות מוגבל שנהנה מכך שהוא היה הראשון שסיפק פתרון אחסון איכותי במחיר סביר.

אמזון משיקה מוצרי ענן חדשים, צילום: shutterstock אמזון משיקה מוצרי ענן חדשים | צילום: shutterstock אמזון משיקה מוצרי ענן חדשים, צילום: shutterstock

אולם מאז נכנסו גם גוגל, מיקרוסופט ו-IBM למאבק והחלו לשחוק את מחירי האחסון. בנוסף הן החלו להציע שירותי ערך מוסף בדמות פתרונות תוכנה ואפליקציות ארגוניות, מה שאפשר להן לספוג את השחיקה במחירים. אמזון לעומת זאת נשארה רק בתחום האחסון והחלה לסבול מכרסום ברווחיות של שירותי ה-AWS.

מיקרוסופט שנמצאת במקום השני בתחום עם כ-10% מהשוק כבר החלה להתוות אסטרטגיה מבוססת ענן, הרבה בזכות מנכ"לה החדש, סאטיה נדלה שמגיע מהתחום. בנוסף גם חברות שעד כה לא עסקו בענן באופן ישיר, כגון אורקל, SAP ו-HP, כבר החלו להציע פתרונות שמשלבים את המוצרים המסורתיים עם עולם מחשוב הענן.

לאמזון לא חסרים יתרונות, הענן שלה נתפס עדיין כמוצר המוביל בתחום, ולראייה, היא הצליחה לגבור על IBM במאבק על פיתוח הענן הארגוני של ה-CIA בעסקה של כ-600 מיליון דולר. בנוסף, היא כוללת בין לקוחותיה חברות כגון ג'ונסון אנד ג'ונסון, אינטואיט וג'נרל אלקטריק. אם לפני כשנתיים, מחשוב הענן תפס כ-2% משוק המחשוב הארגוני, כיום הוא כבר צמח ל-10% ובגרטנר אף מאמינים כי הוא יוכל להגיע ל-50% עד 2018. כל מה שנותר לאמזון לעשות הוא להתאים את עצמה לדרישות השוק, ולא להיות פסיבית או בעמדת מגננה. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות