אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביקורת תערוכה: "מחשב מסלול מחדש" צילום: מרטין פאר

ביקורת תערוכה: "מחשב מסלול מחדש"

תערוכה העוסקת בתהליכים של פוסט־גלובליזציה. העבודה, שהצפייה בה ממכרת, עוסקת בשאלת רמת החשיפה האישית שלנו לאמצעי הטכנולוגיה, במקביל לרתיעה ממנה.

19.11.2014, 09:37 | רעות ברנע

מה: תערוכה העוסקת בתהליכים של פוסט־גלובליזציה (עד 24 בינואר, מוזיאון פתח תקווה לאמנות. 10 שקלים. בשבת הכניסה חופשית).

דבר המבקרת: התערוכה מוצגת כחלק מפרויקט בביאנלה בפוזנן שבפולין ונפרסת על פני 14 ערים בעולם. בחלק הישראלי שלה מוצגות עבודות של אמנים ישראלים ובינלאומיים שעוסקים בעידן הנוכחי ובמה שיבוא אחריו. תמר הירשפלד מציגה את "ביאנקה בארץ השחורה", סדרה של עבודות וידיאו מרתקות שצילמה באפריקה, כשהיא מגלמת דמות בדיונית שמייצגת את ההפך הגמור למקומיים השחורים. ליאב מזרחי מציג קבוצת ציורי קיר בשם "יריד התענוגות הארציים", שבמרכזה ים שסוחף אליו דימויים מתרבויות שונות. בחלק מהציורים יש מקומות שאליהם יכולים המבקרים להכניס את ראשם וכך להיסחף אל תוך הכאוס המודרני. העבודה "עולם קטן: כיפת אוקיינוס, מייזאקי, יפן" של הצלם הבריטי מרטין פאר היא צילום מהפנט שמתייחס לתרבות התיירות והאפשרות להגיע אל כל מקום בעולם שאליו נרצה. העבודה המתוחכמת והמרשימה ביותר היא "Orb" - שיתוף פעולה בין האמנים הישראלים גיא גולדשטיין ואריאל עפרון והאמריקאי לוקאס ויקרס. השלושה מציגים בלון צפלין שמשייט בחלל ומצלם את הנוכחים בחדר, לצד שתי מצלמות נוספות המקובעות בפינות. את הדימוי שמתקבל מהמצלמות מעבדת תוכנה והופכת, בזמן חי, לרישום המוקרן על מסך ענק בחלל. הדימוי גם מודפס על נייר ארוך שעובר שוב ושוב בין שתי מדפסות הממוקמות בחדר. העבודה, שהצפייה בה ממכרת, עוסקת בשאלת רמת החשיפה האישית שלנו לאמצעי הטכנולוגיה, במקביל לרתיעה ממנה.

שורה תחתונה: מעולם העתיד לא נראה מפתה יותר.

עבודה של הצלם מרטין פאר, צילום: מרטין פאר עבודה של הצלם מרטין פאר | צילום: מרטין פאר עבודה של הצלם מרטין פאר, צילום: מרטין פאר

תגיות