אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יינות ביתן הסבה רבע מסניפיה למגזר החרדי צילום: שוקה כהן

בלעדי לכלכליסט

יינות ביתן הסבה רבע מסניפיה למגזר החרדי

הרשת של נחום ביתן בונה על שוק המזון החרדי, שצמח אשתקד ב־10%. בחודשים האחרונים התאימה 16 מתוך 66 סניפיה לכשרויות מחמירות עבור חרדים

19.11.2014, 07:31 | נורית קדוש
שנתיים אחרי שרכש ב־350 מיליון שקל את רשת המזון כמעט חינם, משלים נחום ביתן את הסבת סניפי הרשת למותג יינות ביתן ומוחק את כמעט חינם. ל"כלכליסט" נודע כי במסגרת המהלך הסב ביתן 16 מתוך 66 סניפי הרשת, כך שייתנו מענה למגזרים החרדי והדתי וימכרו מוצרים בכשרויות גבוהות.

קראו עוד בכלכליסט

המגזר החרדי מהווה פלח שוק משמעותי בשוק המזון ומגלגל כ־5 מיליארד שקל בשנה. הרשתות הפונות למגזר החרדי נמצאות בצמיחה בזמן שפורמטים אחרים רושמים ירידה. על פי נתוני נילסן לסיכום 2013, הפורמט החרדי עלה בכ־10% בעוד רשתות הדיסקאונט האחרות רשמו ירידה של 2%.

ההחלטה של יינות ביתן להתרחב למגזר החרדי נותנת מענה לחלל שנוצר בשוק בעקבות צמצום הפורמט החרדי של מגה, על רקע החרם שהטילו גורמים במגזר על הרשת עם רכישת PM:AM על ידי בעלת השליטה ברשת אלון רבוע כחול. מגה פעלה במגזר החרדי עם תת־הרשת שפע שוק, שמנתה בשיאה 45 סניפים ומכירותיה הוערכו ב־900 מיליון שקל בשנה.

לפני שלוש שנים מחקה מגה את המותג והשיקה במקומו את זול בשפע, שמנה בשיאו 17 סניפים וצומצם עד ל־12 סניפים. בשנה החולפת התקיים משא ומתן בין מגה לאייל רביד מרשת ויקטורי למכירת הסניפים, אולם זה לא הבשיל לכדי עסקה. ניסיון נוסף של מגה לפעול במגזר החרדי נעשה באמצעות איש העסקים החרדי אריה וולפסון, שעמו הקימה הרשת לפני חמישה חודשים סניף פיילוט בבני ברק תחת המותג תכל'ס.

צמצום פעילות מגה בזירה החרדית הוביל לצמיחה מהירה של רשת אושר עד, המונה 13 סניפים ומחזיקה כ־10% מהשוק החרדי. על אף הצמיחה המהירה של הרשת במגזר, היא עדיין רחוקה משופרסל המובילה את הפעילות במגזר עם יש חסד, שמחזיקה על פי הערכות בכ־28% ממכירות המגזר. רשת ברכל והסניפים החרדיים של רמי לוי מחזיקים, על פי הערכות, בכ־9% כל אחד, ורשתות נוספות דוגמת ויקטורי מהדרין (3 סניפים), זול בשפע של מגה (11 סניפים) ורשתות קטנות אחרות מחזיקות ביתר השוק.

נחום ביתן, צילום:  שוקה כהן נחום ביתן | צילום: שוקה כהן נחום ביתן, צילום:  שוקה כהן

יינות ביתן החליטה על הסבת סניפיה לאוכלוסייה החרדית גם על רקע שנת השמיטה החלה השנה, שמחייבת את הציבור החרדי להקפיד בהלכות שמיטה. הרשת הסבה שמונה סניפים לכשרות הרב רווח, העונה לדרישת העדה החרדית הספרדית, וארבעה סניפים נוספים יפעלו על פי הכשר אוצר הארץ. זאת בעוד בארבעה סניפים שהותאמו לציבור החרדי ההסבה נעשתה על פי ההכשר המחמיר של בד"ץ העדה החרדית. ההתאמות למגזר באות לידי ביטוי גם בקצביות המוכרות בשר ועוף בכשרויות גבוהות וגם במדפי המוצרים, שבהם המגוון הותאם לכשרויות מחמירות (ממתקי עלית, למשל, נמכרים בהכשר בד"ץ העדה החרדית).

בתוך כך, הרשת, שסיימה להטמיע את סניפי כמעט חינם, מרחיבה את פעילותה. בחודשים הקרובים תפתח בהשקעה של 30 מיליון שקל ארבעה סניפים בקריית שמונה, חולון, קדימה ורחובות. עם פתיחתם תמנה הרשת 70 סניפים בפריסה רחבה, מקריית שמונה ועד אילת.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
יינות ביתן הפכה לרשת מאוד יקרה בעת שאיכות המוצרים הדרדרה.
במיוחד היכן שהשתלטה על סניפים של כמעט חינם. ומחלקת הבשר מבוססת בעיקר על נתחים מעובדים ומופשרים תחת המונח המטעה "מיושן". אבל מי שמבקש "נתח כתף מיושן" כנראה הרוויח את הזלזול ביושר כי אינו מבין בבשר (כפי ששמעתי). ולא מדובר בלקוחות צעירים מאוד או מבוגרים. הבעיה שכל מה שיש ליד זו שופרסל או יינות ביתן .
19.11.14