אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נילסן תמדוד רייטינג לנטפליקס ללא הסכמתה

נילסן תמדוד רייטינג לנטפליקס ללא הסכמתה

השירות החדש נועד לסייע ליצרניות תוכן לבחון את הכדאיות של מכירת זכויות שידור לאתרי סטרימינג

19.11.2014, 21:36 | שירות כלכליסט

חברת הדירוג נילסן, שמודדת את נתוני הרייטינג של שידורי הטלוויזיה בארה"ב, תתחיל למדוד מהחודש הבא גם את נתוני הצפייה בשירותי סטרימינג כגון נטפליקס ואמזון פריים - כך דיווח אתמול "הוול סטריט ג'ורנל".

נטפליקס נטפליקס נטפליקס

שירותי הסטרימינג מגיעים כיום לכ-40% מהבתים האמריקאיים, אבל החברות מסרבות למסור את נתוני הצפייה שלהן ועד היום כמעט לא קיים מידע עצמאי על הנתונים.

שיטת המדידה החדשה של נילסן, שתוכל לפעול גם ללא הסכמה של חברות הסטרימינג, תנתח את מרכיבי האודיו של התוכניות הנצפות בסטרימינג בבתים המחוברים לשירותי המדידה של נילסן כדי לזהות אילו תוכניות משודרות בהם. הסוכנות עדיין מנסה למצוא דרך למדוד את הצפייה בשירותי סטרימינג במכשירים ניידים, היכן שטכנולוגיית המדידה הקולית החדשה של נילסן אינה מסוגלת לעבוד בשלב זה.

הצעד החדש של חברת הדירוג נועד לסייע ליצרניות התוכן ללמוד על ההשפעה של שידור התוכניות שלהן באתרי הסטרימינג השונים.

חברות התקשורת הגדולות רשמו בשנים האחרונות עלייה ברווחים כתוצאה ממכירת זכויות לשירותי הסטרימינג, אבל חלקן מודאגות כי מתן הרישיונות עלול לפגוע בטווח הארוך בנתוני הצפייה בתוכניות שלהן ברשתות הטלוויזיה הרגילות (שבהן משודרות פרסומות) - שהן עדיין האחראיות למרבית רווחיהן. "כעת לקוחותינו יהיו מסוגלים להבין אם שידור התוכניות שלהם בנטפליקס פוגע או לא פוגע בשירותי הצפייה המסורתיים", כך הסביר ל"וול סטריט ג'ורנל" בריאן פורר, סגן נשיא בנילסן.

תגיות