אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סודות היזמות: פרפקציוניזם OUT, לין  IN

סודות היזמות: פרפקציוניזם OUT, לין IN

פרפקציוניזם היא תכונה שלילית ביותר בשלבים ההתחלתיים של הקמת מיזם חדש, אך חיונית בשלבים מתקדמים. רויטל הנדלר, יזמת אינטרנט סדרתית, מגלה השבוע את המרכיב הסודי הרביעי הדרוש להקמת עסק

20.11.2014, 11:31 | רויטל הנדלר

מכירים את השאלה המעצבנת מראיונות עבודה "מהי התכונה השלילית שלך?", עליה רובינו עונים "פרפקציוניזם" וחושבים שמצאנו תשובה גאונית? סתם כי אף אחד לא באמת חושב שפרפקציוניזם היא תכונה שלילית. כשרוצים להקים עסק חדש, פרפקציוניזם היא תכונה שלילית ביותר בשלבים ההתחלתיים, אך חיונית ביותר בשלבים מתקדמים.  

קראו עוד בכלכליסט

הספר "The Lean Startup" טבע את המושג לין גם בעברית, שמשמעותו, תחשבו צר, פשוט וקטן - תוציאו מוצר לשוק, תדאגו שהוא יהיה טוב מספיק כדי לענות על בעיה קטנה אבל חשובה מתוך סך הבעיות שהחברה שלכם מתכננת לפתור בעולם, תשיגו לקוחות ואחרי זה תמשיכו לפתח.

גרסת הלין, שהיתה כאשר יצאה לעולם גישה עסקית מגניבה וחדשנית לחדירה לשוק במהירות ויעילות, היא היום כורח מציאות של ממש והדרך היחידה לשרוד. בעולם שבו טכנולוגיות משתנות בזמן שאנחנו מעפעפים, וכל תושב חמישי בתל אביב הוא סטארטאפיסט - פשוט אין זמן לחכות לפרפקציוניזם שלכם.

אז המרכיב הסודי הרביעי בפתיחת עסק חדש - ענו על צורך קטן של הלקוחות שלכם היום ומשם תמשיכו לפתח את העסק. . כך, לא רק שתזכו ללקוחות שכבר מכירים אתכם ומחכים לשדרוג הבא, אלא גם תהיו צנועים מספיק כדי ללמוד תוך כדי תנועה ולשאול את הלקוחות מה הם באמת צריכים.

ענו על צורך קטן של הלקוחות שלכם היום ומשם תמשיכו לפתח את העסק, צילום: שאטרסטוק ענו על צורך קטן של הלקוחות שלכם היום ומשם תמשיכו לפתח את העסק | צילום: שאטרסטוק ענו על צורך קטן של הלקוחות שלכם היום ומשם תמשיכו לפתח את העסק, צילום: שאטרסטוק

כך שבניגוד למצב שבו ישבתם שנה ופיתחתם עסק שברור שבפיתוח שלו יש המון השערות למה לקוחות צריכים, תוכלו להוציא לאור דברים קטנים וכל פעם לבדוק את הדופק מחדש ולהיענות לצרכים אמיתיים.

לין - לא רק בטכנולוגיה

נהוג לדבר על Lean Startup בנוגע לסטארטאפים טכנולוגיים, ולהתייחס לעובדה שלא צריך לייצר את כל הפיצ׳רים שחשבתם עליהם ביום הראשון להשקת המוצר. אבל למעשה העיקרון הזה נכון לכל עסק. לדוגמא, נניח שזיהיתם צורך של בעלי כלבים לתת מזון בריאות לכלביהם כדי להגן עליהם מפני מחלות לב, דיברתם עם הלקוחות, גיליתם שאכן זה חשש אצל בעלי כלבים והחלטתם לייבא מזון בריאות לכלבים ממקומות שונים בעולם.

אפשר להקים אתר במאות אלפי שקלים, לסגור חוזים עם כל יצרני מזון הבריאות שמתאימים לכל סוגי הכלבים ולכל סוגי המחלות, ואפשר גם להתחיל בפנייה מפולחת רק לבעלים של לברדור בורמזי תכול עיניים, אצלם יש בעיות לב קשות, שבמחקר האחרון הוכח שמאכל אחד מסוים מקטין את אחוזי התמותה בעשרות אחוזים - ומשם להתרחב. כל עסק באשר הוא יכול להתחיל בצורה צרה וחכמה - אם זה באזור מוגדר מראש, לקהל מצומצם או עם סט פיצ׳רים מסוים מצומצם ומשם ללמוד ולהתרחב באופן הדרגתי.

הכותבת היא יזמת אינטרנט סדרתית, מייסדת AllJobs וממקימי BreezoMeter ו-TechForGood.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות