אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל נמל אשדוד: "ימי הפחד בנמל נגמרו" צילום: גדי קבלו

מנכ"ל נמל אשדוד: "ימי הפחד בנמל נגמרו"

מנכ"ל חברת נמל אשדוד אמר בוועידת התעשייה באילת כי "ביקורת היא דבר טוב ובנמל יש בשנה האחרונה שיפור מאד משמעותי של השירות ביחס לעבר". מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות: "יש לנמל לא מעט דברים בהם הוא צריך להשתפר אבל אני מפחד להגיד יותר, שלא יעצרו לי שם סחורות"

20.11.2014, 14:05 | דוד רפאלי

"יש לנמל אשדוד לא מעט דברים בהם הוא צריך להשתפר. אני מפחד להגיד יותר, שלא יעצרו לי שם סחורות", כך אמר היום (ה') מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות, אבי מוטולה, בפאנל משותף עם מנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל ביומה השני של ועידת התעשייה באילת.

קראו עוד בכלכליסט

האמירה זכתה למחיאות כפיים מהתעשיינים שישבו בקהל. "נמל אשדוד גורם לנו לא מעט כאבי בטן".

"ימי הפחד בנמל אשדוד נגמרו", השיב בלומנטל. "ביקורת היא דבר טוב. בנמל אשדוד בשנה האחרונה יש שיפור מאד משמעותי של השירות ביחס לעבר. אם ניקח למשל את התקופה של 'צוק איתן', הנמל עבד ברצף בלי הפרעות ובלי הפסקה, במצבת עובדים מלאה, וזה לא מובן מאליו – שבתקופה של מלחמה נמל שיורים עליו כל יום 6-5 פעמים ביום, והנמל תפקד. בהקשר השני – ברמות של התפוקות של המכולות, אנחנו נמצאים בעלייה בפריקת מכולות לשעה, וגם לגבי התפוקות אחת הבעיות שהיו בנמל נבעו מחוסר בכוח אדם, קלטנו בחודש האחרון כ-30 עובדים".

בלומנטל התייחס גם לסוגיית העסקת קרובי משפחה בנמל אשדוד: "מימשנו את התקנות הממשלתיות בנושא בני משפחה – ומתוך ה-30 עובדים, אין אפילו קרוב משפחה אחד".

יצחק בלומנטל, מנהל חברת נמל אשדוד, צילום: אבי רוקח יצחק בלומנטל, מנהל חברת נמל אשדוד | צילום: אבי רוקח יצחק בלומנטל, מנהל חברת נמל אשדוד, צילום: אבי רוקח

מנכ"ל חברת נמל אשדוד אמר יש שיח עם העובדים, אנחנו משתפים גם את נשיא התאחדות התעשיינים, ועשינו מאמצים גדולים לעשות הבחנה בין תפקידי הנהלה ותפקידי הוועד, הייתה תקופה שהתפקידים היו קצת מעורבבים. היום אני חושב שגם אתם יכולים להרגיש בשינוי הזה. זה לא אומר שלוועד העובדים אין מקום מאד חשוב בתפקוד של הנמל. יש דברים שמתסכלים אותנו. הנמל מבחינת היעילות שלו אנחנו שומעים לפעמים – למה שהנמל לא יעבוד בשבת? אני אומר קודם כל שהנמל יעבוד בצורה יעילה בכל ימות השבוע. אנחנו מקצים כ-50% למשמרת הראשונה, עוד 30% למשמרת השנייה ועוד 20% למשמרת השלילית – וזה נובע מכך שיש כשל בתחום של ההובלה. אוניות מגיעות לנמל אבל המשאיות לא מגיעות לפרוק אותם. אם המפעלים היו פתוחים ומקבלים את הסחורות בשעות אחה"צ ובלילה".

אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה תעשיות, צילום: עמית שעל אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה תעשיות | צילום: עמית שעל אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה תעשיות, צילום: עמית שעל

מוטולה השיב בכעס: "זה בדיוק הבעיה של ללכת ולהאשים את הלקוח. אני אומר 'תתחילו לחשוב עלינו ולא עליכם'. אנחנו עובדים 24 שעות, וכמה פעמים המשאיות שלי חיכו כי מישהו בנמל לא רצה לעבוד – והקפטן כבר עבר הלאה לאלכסנדריה כי הוא לא מוכן לחכות בנמל?"

"אנחנו בהחלט רואים אתכם הלקוחות", ניסה בלומנטל לפייס, "אבל צריך גם תשתית לאומית שתנוצל בצורה יעילה יותר ממה שהיא מנוצלת כעת."

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
שעות יום לילה פחות לחוצות בכבישים
כדי שיוקר המחיה יירד כל המפעלים צריכים לייצר יותר סחורה לאורך כך היממה ,קבלת חומרי גלם להמשך יצור צריכים לצאת לכיוון מפעל המייצר מוצר כלשהו צריך להגיע בלילה וביתרת היום לייצר בקצב גבוהה ,בלילה יש לנו כבישים פנויים ופחות עמוסים יכולי ם לגמוע יותר מרחק בלי לחץ ובלאגן של שעות היום.
נהג משאית  |  21.11.14
2.
הנמל לא עובד יעיל בשום יום ובשום שעה
נמל רוטרדם - 1200 עובדים, 450 מיליון טון לשנה. הכנסות של בערך 1.4 יורו לטון. נמל אשדוד - מעל 1300 עובדים, 20 מיליון טון לשנה, הכנסות של מעל 10 יורו לטון. ז"א - שכל טון שעובר בנמל אשדוד משאיר אצלם בקופה למעלה מ-40 ש"ח נוספים (כך שלא צריך להתרגש מכך שהנמל "רווחי" - הרווח הזה הוא על חשבון כולנו). לאור נתוני הפריקה האלו אין לי מושג מה הם עושים רוב שעות היום, גם בימי חול.
אזרח  |  20.11.14