אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גברים בעבודה: סתם אנשים שטחיים

גברים בעבודה: סתם אנשים שטחיים

מגוון מסחרר של כלי נהיגת שטח יפגין ביצועים עוצרי נשימה לצופים וכואבים לנהגים בתחילת דצמבר בנבאדה. יהיה מאובק

23.11.2014, 09:16 | רועי קורן
היינו ארבעה. ארבעה חיילים משוחררים מהצבא ומדאגות, בקיץ של 1985, בפעם הראשונה בארצות הברית. נהיגת שטח הכרנו מקרוב רק דרך הג'יפים החבוטים של צה"ל. העולם הזה, של נהיגה משוללת אספלט, היה בארץ רק בחיתוליו — ועוד בתקופה שהחיתולים היו עשויים מבד.

טו מייק א לונג סטורי שורט, מצאנו את עצמנו משוטטים ברחובה הראשי של לאס וגאס, הלומי ניאון צבעוני עד גבה גלי, כשמודעה בעיתון צדה את עינינו והזמינה אותנו לקחת חלק בקורס בן יומיים בנהיגה במדבריות שמסביב לעיר החטאים.

בבוקר המחרת התייצבנו בפאתי העיר, חתמנו על טפסים המסירים ממנהלי הקורס כל אחריות לגורלנו — ויצאנו למדבר. את היומיים שלאחר מכן בילינו חגורים היטב במושבים ספרטניים כשאנו שועטים בוואדיות המסולעים ועל דיונות של חול צהוב, נאבקים בהגה הקטן והסורר ומנסים להגיע הביתה בשלום. זו היתה החוויה הראשונה והאחרונה שלי בנהיגת שטח. החלק האחורי שלי מעדיף, כך מתברר, את הכביש הסלול והחלק על פני המזוכיזם והחבטות שהיו מנת חלקו באותם יומיים. למסקנה הזאת הוא הגיע עוד כשהיה צעיר וחסון.

מאז נדדו במדבר חולות הרבה, וגם נהיגת השטח אצלנו קרטעה כמה וכמה צעדים קדימה. היום מוצע לנהגי האוף רוד ספקטרום דמיוני כמעט של כלי רכב שמטרתם כיבוש מה שאינו כבוש.

דיון באגי. הבולדרים והדיונות יעשו הכל כדי לראות את כלי הרכב הפוכים עם גלגלים למעלה דיון באגי. הבולדרים והדיונות יעשו הכל כדי לראות את כלי הרכב הפוכים עם גלגלים למעלה דיון באגי. הבולדרים והדיונות יעשו הכל כדי לראות את כלי הרכב הפוכים עם גלגלים למעלה

באופן לא מפתיע, גם מדבריות נבאדה לא נשארו ריקות וזנוחות. אירוע מוטורי רחב יריעה בן שלושה ימים יפגיש ב־5, 6 ו־7 בדצמבר את כל מגוון כלי הרכב הייעודיים הללו עם המסלול שהוכן בעבורם בהנדרסון, נבאדה. המגוון הנ"ל מתחיל באופנועי שטח, ממשיך בטרקטורונים ובאגים בשלל תצורות, והולך עד טנדרים משופרים עד דלא ידע. הכל כדי לנסות לעמוד באתגרי המירוץ הקרוי Henderson 250, והוא, אם כבר שאלתם, האחרון במירוצי המדבר לעונת 2014, שמארגן ומפיק גוף ששמו, כמה בלתי צפוי: Best of the Desert Racing Association (תמיד יש איזו אסוסיאיישן).

למה 250 ומה זה אומר? אנו הראשונים להודות שאין לנו מושג. אולי מדובר בהמון, המון, המון הקפות של המסלול הגועש, המסתכמות ב־250 מייל? אולי 250 בגימטריה יוצא בדיוק שם גיסו של ראש העירייה, שהיה נהג המירוצים הראשון בנבאדה? האמת היא שזה די שולי. מה שממש לא שולי הוא המסלול הרע והבלתי סלחני, שטומן בחובו את כל מה שנהג שטח המכבד את עצמו ישמח להתמודד מולו.

בולדרים לעגניים, דרדרות הפכפכות ודיונות מתעתעות יעשו הכל כדי להפיל את הנהגים בפח וכדי לראות את כלי הרכב הצווחניים הפוכים עם הצמיגים למעלה, או לפחות מחופרים היטב ומשוועים לחילוץ. אז כל נהגי השטח הציונים הגאים — נבאדה מחכה לכם. לא לי. אני אשייט לי בנינוחות על כביש 6.

תגיות