אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממן גייסה מהמוסדיים 120 מיליון שקל בריבית של 2.95%

ממן גייסה מהמוסדיים 120 מיליון שקל בריבית של 2.95%

כך עולה מתוצאות המכרז המוסדי של חברת הלוגיסטיקה האווירית, שגייסה באג"ח לא צמודות. למרות שספגה הורדת דירוג לפני הגיוס, המוסדיים הסתערו על האג"ח של ממן

23.11.2014, 10:54 | גיל קליאן

חברת הלוגיסטיקה ממןפירסמה הבוקר (א') את תוצאות השלב המוסדי בגיוס האג"ח שלה. הגיוס המוסדי בוצע כחלק מניסיון גיוס של 150 מיליון שקל, שנחשף ב"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

במכרז קיבלה ממן התחייבויות מוקדמות ממשקיעים מוסדיים לרכישות של אג"ח בהיקף של 120 מיליון שקל. הגיוס של ממן קיבל ביקושים גבוהים מהמשקיעים המוסדיים בהיקף של יותר מפי 4 מהכמות שהוצעה במסגרת המכרז. הביקושים הגבוהים התבטאו בריבית של האג"ח. ממן יצאה למכרז בריבית מקסימום (לא צמודה) של 4.15%, אך הגיוס המוסדי נסגר לבסוף בריבית של 2.95%. ריבית זו הפכה לריבית המקסימום במכרז הציבורי שיתבצע בימים הקרובים.

ברקע לגיוס של ממן, שבשליטת תעבורה ואל על, ניצבת הורדת הדירוג על ידי חברת מעלות. בתחילת ספטמבר הורידו כלכלני מעלות את הדירוג של ממן מ־+A ל־A, ונימקו זאת ב"הרעה המתמשכת בביצועים התפעוליים ומדיניות פיננסית אגרסיבית, הכוללת רכישות של פעילויות חדשות תוך כדי חלוקת דיבידנדים". ממן חילקה דיבידנד של 3.8 מיליון שקל מתחילת השנה ושל 9 מיליון שקל ב־2013. 

החלטת מעלות הגיעה אף על פי שממן דיווחה במחצית הראשונה של 2014 על נתונים חיוביים: צמיחה של 36.6% במכירות ל־302.9 מיליון שקל, ושיפור ברווחיות התפעולית מ־7.2% במחצית המקבילה ל־8%. בשורה התחתונה הצליחה ממן לרשום רווח נקי של כ־14 מיליון שקל, כפול לעומת המחצית המקבילה.

ממן מוגדרת כמונופול בענף מסופי המטען האווירי, עם נתח שוק של כ־60% מהשוק. עם זאת, תחום השילוח האווירי כרוך בצורה די הדוקה לפעילות במשק, ולפיכך הצמיחה בשנים האחרונות נמוכה. להערכת מעלות, התחום יצמח ב־1% בשנתיים הקרובות. בנוסף לשילוח, המהווה את רוב פעילותה של ממן (53%), היא מעניקה גם שירותי לוגיסטיקה (45%) ומחזיקה בנדל"ן (2%).

נמל התעופה בן גוריון, צילום: יסמין גיל נמל התעופה בן גוריון | צילום: יסמין גיל נמל התעופה בן גוריון, צילום: יסמין גיל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות