אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לואיס המילטון רוצה לחגוג אליפות עולם עם חוזה חדש עם מרצדס וכניסה לעסקי המוזיקה צילום: אם סי טי

לואיס המילטון רוצה לחגוג אליפות עולם עם חוזה חדש עם מרצדס וכניסה לעסקי המוזיקה

לואיס המילטון מוכן לנהל משא ומתן בעצמו לחוזה חדש במרצדס, לאחר סיום אליפות העולם הנוכחית, זאת כחלק מההכנות שלו לחיים אחרי הפורמה 1 בעקבות הפרידה מחברת הניהול XIX של סימון פולר

24.11.2014, 13:55 | שירות כלכליסט

לואיס המילטון, אלוף פורמולה 1 הטרי, מוכן לנהל משא ומתן בעצמו לחוזה חדש במרצדס, לאחר סיום אליפות העולם הנוכחית, זאת כחלק מההכנות שלו לחיים אחרי הפורמה 1 בעקבות הפרידה מחברת הניהול XIX של סימון פולר.  

קראו עוד בכלכליסט

לואיס המילטון. מעוניין לחדש את החוזה בשווי 20 מיליון ליש"ט בשנה, צילום: אם סי טי לואיס המילטון. מעוניין לחדש את החוזה בשווי 20 מיליון ליש"ט בשנה | צילום: אם סי טי לואיס המילטון. מעוניין לחדש את החוזה בשווי 20 מיליון ליש"ט בשנה, צילום: אם סי טי

החוזה של המילטון עם XIX הסתיים לפני חודש לאחר ארבע שנים, במהלכן ביצע מעבר למרצדס, שם מקבל משכורת של 20 מיליון ליש"ט בשנה. המעבר סיפק גם מכונית מנצחת וזכייה שנייה בתואר.

לאחר הניצחון הבולט שלו בגרנד פרי האמריקאי, שהרחיב את הפער שלו מחברו לקבוצה ניקו רוזברג ל-24 נקודות, המילטון ציין כי הוא מתכוון להיות הכוח המניע מאחורי החוזה החדש שיחתום עם מרצדס לאחר סיום החוזה הנוכחי שלו בסוף השנה הבאה. "אני מרגיש בנוח לעשות זאת בעצמי", אמר בתחילת החודש. "ניקו עשה זאת בעצמו. סבסטיאן (פטל) עשה זאת בעצמו. אין שום סיבה שאני לא אוכל לעשות זאת. אם כי עוד לא החלטתי אם אני מתכוון לעשות זאת או לא. אני מקווה לחוות עתיד ארוך עם הקבוצה, כך שאין סיבה לשנות יותר מדי דברים".

המילטון (29), הביע כבר כמה פעמים את רצונו ללכת בעקבות בת הזוג שלו ניקול שרזינגר ולהיכנס לעסקי המוזיקה לאחר שיפרוש מהמירוצים, כולל האפשרות שיקים חברת תקליטים. המקורבים לו טוענים כי המהלך הזה יהיה חלק מניסיון להתכונן לפרויקטים מרכזיים הקשורים לצדקה לאחר שיפרוש מהפורמולה 1.

ב-2008 הקים המילטון הבריטי עמותה בסיוע אביו, אנתוני, שאינו צפוי לשוב לתפקיד המנהל של המילטון. אולם, העמותה לא נחלה הצלחה, וב-2009 גייסה 180 אלף ליש"ט בלבד. היא פורקה מאז ולא רשמה שום הכנסה בשנה שעברה. נציגים מטעם XIX ניתחו עבור המילטון את עבודות הצדקה של מדונה ואופרה ווינפרי. אף שהמילטון עוד לא קיבל שום החלטה ממשית בשלב זה, ההערכה היא שירצה להקים מוסד – בית ספר או בית חולים – בחלק נחשל של העולם. הוא שימש כשגריר עבור יוניצ"ף ועמותת Save the Children, ונחוש להתנדב לעבודות הומיניטאריות לאחר שיפרוש מהפורמולה 1.

"הרבה נהגים הופכים לפרשנים לאחרי הפרישה, אך לי יש תכניות ושאיפות אחרות", אמר המילטון. "הכל קשור לדרך שבה אמקם עצמי כך שכשאפסיק יהיה לי משהו אחר לעסוק בו. בשלב מסוים, כשאפרוש יהיה לי משהו שמעניין אותי שיחליף את המירוצים. זה משהו שאני רוצה להתחיל לעבוד לקראתו".

המילטון ציין עוד כי אינו רואה צורך דחוף במציאת צוות ניהול חדש. המאמן שלו מתלווה אליו לנסיעות, ואביו הגיע לכמה מהמירוצים. הפרידה מ-XIX הייתה ברוח טובה, וחלק מהעובדים בסוכנות של פולר עדיין מבצעים עבודות עבור המילטון. בראיון שהעניק לאחר המירוץ בטקסס, טען המילטון שפולר נותר "חבר קרוב", וב-XIX מאמינים שהמילטון יחתום אצלם שוב בעוד מספר שנים.

מכונית של מארוסיה. הקבוצות הקטנות מתפרקות, צילום: איי אף פי מכונית של מארוסיה. הקבוצות הקטנות מתפרקות | צילום: איי אף פי מכונית של מארוסיה. הקבוצות הקטנות מתפרקות, צילום: איי אף פי

"הקבוצות הגדולות מבישות"

בינתיים מערכות היחסים בין קבוצות הפורמולה 1 מאחורי הקלעים של התחרות מתדרדרים. הקריסה של שתי הקבוצות הקטנות יותר – מארוסיה וקייטרהאם – ממשיכה לעורר זעם. התקווה היא ש-CVC קפיטל פרטנרס, הבעלים של הספורט, יציעו "תשלום בסיס" כך שהקבוצות הקטנות והמרדניות יוכלו לשרוד. פירוש הדבר הזרמה של 100 מיליון ליש"ט לדגי הרקק של הספורט.

האיום הלא ממש ממשי של חרם, שהעלתה קבוצת פורס אינדיה, נמנע מתוך תקווה להשגת הסכם סביר מברני אקלסטון ו-CVC לפני הגרנד פרי של ברזיל. הקבוצות הגדולות דחו את האפשרות שיחלקו את כספי הזכייה שלהן עם הקבוצות הקטנות, כך שתשלום מראש מצד CVC נראה כמו הפתרון היחיד. ההתערבות של חברת ההשקעות לאחר הגרנד פרי בטקסס התגלתה כאסון יחצ"ני לפורמולה 1.

ג'ררד לופז, מנהל קבוצת לוטוס הגיב: "אני יודע ש-CVC וברני בדקו את העניין, אך מדובר בתשלום בסיס שיחולק לקבוצות הקטנות יותר, שבעיקרון יאפשר לפעול עם תקציב נורמאלי בכל שנה".

פרארי הרוויחה בשנה שעברה יותר מ-100 מיליון ליש"ט בכספי זכייה, בעוד שמארוסיה קיבלה 6 מיליון ליש"ט בלבד. הנציגים של מארוסיה ניסו באוסטין נואשות להשיג עסקת חילוץ.

אדי ג'ורדן, פרשן ה-BBC ולשעבר בעלים של קבוצה, טועם שהפורמולה 1 צריכים להתבייש בדרך שבה הם מתייחסים לקבוצות הקטנות יותר. "בלי הקבוצות הקטנות, מאבדים את הרקמה המייצרת את הפורמולה 1", הסביר. "האופן שבו מתייחסים אליהן הוא מביש. אני מזועזע מהדרך שבה מנהלים בשלב זה את הפורמולה 1".

תגיות