אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Pinć: להפוך את האייפון למשקפי מציאות מדומה ב-88 דולר

Pinć: להפוך את האייפון למשקפי מציאות מדומה ב-88 דולר

חברה קנדית פיתחה התקן שמשתמש במצלמת הסמארטפון ובשני בקרים קטנים להצגת סביבות וירטואליות והפעלתן. העיצוב, התמחור והמבנה של המוצר עשויים להיות פריצת הדרך לה קיוותה תעשיית המציאות המדומה, זו שתמשוך את הציבור הרחב

25.11.2014, 11:56 | נמרוד צוק

ענף המציאות המדומה ממשיך להתחמם - ועתה מצטרף לאוקלוס ריפט ולמוצרים והפרויקטים המתחרים של סוני, סמסונג וגוגל מוצר נוסף שמציע פתרון מזווית אחרת. הכירו את Pinć, התקן פשוט שהופך כל אייפון 6 ו-6 פלוס למשקפי מציאות מדומה במחיר של 88 דולר בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

רכיב החומרה המרכזי בפלטפורמה הוא נרתיק/מארז קשיח לאייפון, אותו ניתן לפתוח למשקפי VR שכוללות עדשות מיוחדות שמחלקות את המסך לשניים, בדומה לפרויקט Cardboard של גוגל. בנוסף, המערכת כוללת צמד בקרי שליטה אלחוטיים שמתלבשים על אצבעות המשתמש (אצבע אחת בכל יד).

מיקום הבקר במרחב מועבר למכשיר באופן אופטי באמצעות עדשה מיוחדת שמרחיבה את השדה האופטי של מצלמת הטלפון. התצוגה נשענת על ממשק תלת ממדי אלגטי שניתן להפעיל במחוות ידיים. 

מאחורי Pinć עומדת חברה קנדית לפיתוח ממשקי משתמש דיגיטליים בשם קורדון מדיה. המוצר נחשף לראשונה כאשר החברה העלתה לאוויר קמפיין אינדיגוגו, שמגייס מימון לפרויקט בהיקף של 100 אלף דולר.

עיצוב פלסטי פשוט. משקפי פינץ עיצוב פלסטי פשוט. משקפי פינץ' עיצוב פלסטי פשוט. משקפי פינץ

דרך דף הפרויקט ניתן להזמין את המוצר במספר גרסאות - הזולה ביותר עולה 99 דולר קנדי (88 דולר), כאשר ניתן לרכוש גרסת "מהדורה מוגבלת" (זהה מבחינת המפרט) ב-149 דולר קנדי, או שלוש יחידות ב-249 דולר. החברה מגדירה את הגרסה הקיימת כמיועדת בעיקר למפתחים ומאממצים מוקדמים, והיא מבטיחה לספק אותה ביוני 2015.

תקופת מבחן לשוק ה-VR

Pinć מעוניינת להרחיב את היצע היישומים שמשתמשים במציאות מדומה מעבר למשחקים לשימושים כגון מסחר אלקטרוני ופרודוקטיביות, וליצור מוצר קל ונייד ככל האפשר שיהיה נגיש לקהל רחב. בסרטון ההמחשה ששחררה החברה ניתן לראות שליטה בשירותים קיימים כמו יוטיוב וגוגל באמצעות ממשק משתמש תלת ממדי עתידני למראה.

הממשק של המשקפיים החדשים הממשק של המשקפיים החדשים הממשק של המשקפיים החדשים

השקת המוצר מגיעה בתקופת מבחן לתחום המציאות המדומה המתעורר - מצד אחד ניתן לראות מספר גדל והולך של מוצרי חומרה ותוכנה חדשים וחברות גדולות שמשקיעות בו, בראשון פייסבוק שהוציאה לא פחות מ-2 מיליארד דולר על רכישת אוקולוס, כאשר מצד שני ישנם עדיין לא מעט סימני שאלה לגבי סיכוי ההצלחה של מוצרים מסוג זה, כאשר רק בימים האחרונים הביעו שני בכירים בתעשיית המשחקים חשש מבעיות של בחילה וסחרוחרת שיוצרות משקפי המציאות המדומה, וספקות לגבי סיכויי ההצלחה המסחרית של משחקים לפלטפורמות אלו בנקודת הזמן הנוכחית.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות