אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיקוע מסילת הרכבת בחיפה יוצא לדרך לאחר שלוש שנים צילום: ענר גרין

שיקוע מסילת הרכבת בחיפה יוצא לדרך לאחר שלוש שנים

לכלכליסט נודע כי הסכם שמתגבש למימון הפרויקט בין האוצר ורשות מקרקעי ישראל יאפשר לשקע את המסילה לאורך קו החוף של חיפה

26.11.2014, 08:31 | ליאור גוטמן

אחרי שלוש שנים של עיכובים, פרויקט שיקוע מסילת הרכבת בכניסה לחיפה יוצא לדרך. ל"כלכליסט" נודע כי הסכם שמתגבש בין האוצר, עיריית חיפה ורשות מקרקעי ישראל למימון הפרויקט בעלות של 1.3 מיליארד שקל הוא שצפוי לאפשר את הוצאתו לפועל. ההסכם בין הצדדים כבר עבר את שלב הטיוטות, ומחכה לחתימה סופית. ברכבת מקווים כי התוכנית תצא לדרך בסוף 2015 או לכל המאוחר בתחילת 2016.

פרויקט שיקוע מסילת הרכבת יתבצע בקטע של 2 ק"מ לאורך קו החוף של חיפה. מדובר בחלק מפרויקט תשתית רחב היקף של רכבת ישראל, שמבקשת זה 3 שנים לערוך התאמות בכל מסילות הברזל בארץ, כך שיאפשרו הנעה חשמלית של הרכבת.

ראש עיריית חיפה יונה יהב עיכב את התוכנית באיזור קו החוף של חיפה, וטען כי הפרויקט יכער את האזור. ההסכמה הושגה כעת תאפשר להנמיך את מסילת הרכבת, ולמנוע פגיעה נופית באזור.

יונה יהב ראש עיריית חיפה, צילום: ענר גרין יונה יהב ראש עיריית חיפה | צילום: ענר גרין יונה יהב ראש עיריית חיפה, צילום: ענר גרין

במסגרת ההסכם בין הצדדים, תוכל רשות מקרקעי ישראל לשווק מאות יחידות דיור באיזור. התוכנית כוללת פרויקט דגל של העירייה במסגרתו יוסב שטחו המערבי של נמל חיפה לחזית ים עירונית שתכלול שימושי פנאי, תיירות, מסחר, תעסוקה, מגורים ושטחי ציבור.

עיריית חיפה הסכימה במסגרת התוכנית לקדם תוכניות בנייה בעיר התחתית. לאחר השיקוע יוקמו 4,400 יחידות דיור במבואות הדרומיים של העיר חיפה, 300 יחידות דיור בבת גלים ועוד 1,200 יחידות דיור באיזור בסיס ההדרכה של חיל הים. 500 יחידות דיור יוקמו באיזור סטלה מאריס.

האוצר יעניק התחייבות ראשונית של 800 מיליון שקל למשרד התחבורה או לרכבת כדי להתחיל את עבודות השיקוע. במקביל 500 מיליון שקל שהוקצבו בעבר לביצוע עבודות תשתית של הרכבת באיזור פארק הכט בדרום חיפה יועברו למינהלת הפרויקט להשלמת עלות הביצוע.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
לא התאכזבתי . אבל התעצבתי אל לבי
שבתי אל עיר הולדתי לאחר 35 שנה.של קאריירה בת"א ובארה"ב. 2 הדברים שגם כרוכים יחדיו חייבים להזיז את העיר מקפאונה הדמוגרפי: פתרון לזיהום האויר ש...מונע מהצעירים החיפנים הנהדרים לשוב אליה. כן גם מקורות תעסוקה. שבתי לעיר ש"הדר" יותר גרוע מרחובות עזה (ותראו תמונות אמיתיות לפני צוק איתן- עיר לתפארת עם כמה סוויצ"ים. אל תאמינו ליתר). לטייל בכרמל האהוב זה לטייל בלובי של בית אבות צרוף. כל-כך עצובה...
שרית , חיפה  |  01.12.14
10.
ב-2 מערכות בחירות תמכתי בהיבחרו וממש התאכזבתי
יונה יהב הוא אדם חכם ואנושי כך חשבתי וכך אני חושבת גם כיום. האכזבה הגדולה שלי ממנו היא בענין מיכל האמוניה האימתני. אמרו לי (ואני מאמינה לכך) שמבנה מיכל האמוניה פג תוקפו הבטיחותי .מדוע עו"ד יונה יהב לא מונע את המשך השימוש במיכל הזה??!! -אמרו לי שמאחר והמיכל נמצא בשיטחה של חיפה הוא רשאי להורות על הפסקת השימוש בו. על פי פרסומים וכתבות בתקשורת הכתובה והמשודרת ומפי מומחים-המיכל מהווה סכנה אמיתית !!!!!! ל-400,000 תושבי האזור. החודש התפרסם שיש דחיה של שנה נוספת בביצוע העברת המיכל מכאן. כלל לא ברור אם ראש העיר הנכבד שלנו וראשי הישובים בסביבה פועלים באינטנסיביות להרחקת הסכנה. אם חס וחלילה יקרה אסון בגלל מיכל האמוניה, הרי כל האחראים במדינה ובאיזור,ירשמו לדראון עולם בספרי ההסטוריה. שום עשייה,מבורכת ככל שתהיה,לא תכפר על מחדל מיכל האמוניה.
תושבת חיפה  |  30.11.14
לכל התגובות