אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההאטה לא הגיעה לשטראוס: זינוק של 47% ברווח הנקי ברבעון השלישי צילום: אוראל כהן

ההאטה לא הגיעה לשטראוס: זינוק של 47% ברווח הנקי ברבעון השלישי

הסתכם ב-119 מיליון שקל. המכירות בישראל לא הושפעו מצוק איתן ורשמו ברבעון עלייה 1.9% ל-786 מליון שקל. גדי לסין, מנכ"ל שטראוס: "אנו ממשיכים בהיערכות התפעולית על רקע ההאטה בשוק המזון בישראל"

26.11.2014, 09:38 | נורית קדוש

ירידה בהוצאות מימון בעקבות גידור מטבעות זרים מול השקל ובהוצאות המס כתוצאה מתמהיל הרווח לצרכי מס בין הפעילויות במדינות שונות בהן פועלת הקבוצה, הביאו ברבעון השלישי לזינוק של 47.2% ברווח הנקי של שטראוסשהסתכם ב- 119 מיליון שקל.  

קראו עוד בכלכליסט

כניסת ההגבלות בחוק המזון על הספקים הגדולים לתוקף בחודש ינואר הקרוב, אילצה את קבוצת שטראוס לבצע הפרשה של 25 מליון שקל. עיקר ההפרשה נבעה ממחיקת ערך של ציוד שבבעלות החברה ונמסר לקמעונאים כמו מקררי חלב.

מכירות הקבוצה רשמו ברבעון החולף עליה בשיעור 4.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב- 2.14 מיליארד שקל. המכירות בישראל לא הושפעו מצוק איתן ורשמו ברבעון עלייה 1.9% ל-786 מליון שקל.

גדי לסין ועופרה שטראוס , צילום: סיון פרג גדי לסין ועופרה שטראוס | צילום: סיון פרג' גדי לסין ועופרה שטראוס , צילום: סיון פרג

עלייה בגובה 1.5% בלבד ברווח הגולמי של שטראוס שהסתכם ברבעון ב-811 מליון שקל, הובילה לירידה בשיעור הרווח הגולמי מהמכירות מ-39.1% ל-37.9%. בישראל סבלה החברה מירידה ברווח הגולמי בגובה 4 מיליון שקל בשל עלייה במחיר החלב הגולמי, הקקאו והשומשום המשמש את חברת הסלטים "אחלה".

ירידה בהוצאות שיווק בכל הקבוצה וצמצום הוצאות מטה הובילו לכך שהירידה ברווח הגולמי לא באה לידי ביטוי ברווח התפעולי ובשיעורו. שטראוס חתמה את הרבעון השלישי עם עלייה של 6.8% ברווח התפעולי שהסתכם ב-227 מליון שקל ושיעורו עלה מ-10.4% מהמכירות ל-10.6%.

לדברי גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס: "אנו מסכמים רבעון חיובי המשקף צמיחה במכירות של כל תחומי הפעילות העיקריים של הקבוצה. אתגרי המט"ח שאפיינו את שלושת הרבעונים האחרונים קיבלו מענה פיננסי נכון והביאו לרווח נקי משופר. אנחנו ממשיכים באסטרטגיית העמקת הפעילות בחו"ל – עם הכפלת כושר הייצור במפעל "סברה" בארה"ב והמשך הרחבת פעילות הקפה בברזיל וברומניה. במקביל, על רקע אתגרי ההאטה בשוק המזון בישראל אנו ממשיכים בחדשנות מוצרית והיערכות תפעולית מיטיבה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות