אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההנפקה הגדולה זה 4 שנים יוצאת לדרך: שפיר תגייס 463 מיליון שקל

ההנפקה הגדולה זה 4 שנים יוצאת לדרך: שפיר תגייס 463 מיליון שקל

זאת לפי שווי חברה של 1.85 מיליארד שקל לפני הכסף. במידה והגיוס יעבור בהצלחה החברה תחל להיסחר במדד ת"א 100 לפי שווי מינימום של 2.3 מיליארד שקל אחרי הכסף

26.11.2014, 10:17 | אורן פרוינד
אחרי סבב פגישות עם הגופים המוסדיים לקראת הנפקת המניות הגדולה מזה ארבע שנים, החליטו האחים שפירא, בעלי השליטה בחברת שפיר הנדסה, להוריד את השווי המבוקש בהנפקה. שפיר הנדסה פרסמה הבוקר (ד') תשקיף מעודכן לפיו היא מבקשת לגייס 462.7 מיליון שקל במחיר מינימום של 6.61 למניה - שווי של 1.85 מיליארד שקל לפני הכסף. במידה והגיוס יעבור בהצלחה החברה תחל להיסחר במדד ת"א 100 לפי שווי מינימום של 2.3 מיליארד שקל אחרי הכסף.

קראו עוד בכלכליסט

לאחר ההנפקה האחים שפירא ירדו לאחזקה של 80% והציבור יחזיק ביתרה. שווי האחזקה של כל אח יעמוד 462 מיליון שקל בדומה לשווי אחזקות הציבור. מדובר בפעם הראשונה שהחברה מדווחת באופן רשמי על השווי המינימלי אותו היא רוצה, אולם גורמים המקורבים לחברה סיפרו כי ארבעת האחים (הראל ישראל גיל וחן) קיוו תחילה לקבל שווי של 2.0 -2.5 מיליארד שקל לפני הכסף.

במהלך שנת 2015 צפויים האחים שפירא לקבל 80 מיליון שקל - 20 מיליון שקל לכל אח. 50 מיליון שקל בגין דיבידנד שיחולק בגין רווחי שנת 2014 ו-30 מיליון שקל החזר הלוואת בעלים. שפיר עדכנה לאחרונה כי היקף הדיבידנד לא יפחת מ־25% מהרווח השנתי הנקי שלה בכל אחת מהשנים 2016–2014 ומסכום מינימלי של 50 מיליון שקל בשנה. בהתבסס על צבר ההזמנות של החברה והכנסותיה ורווחיה הצפויים ל־2014, על סמך תוצאות המחצית הראשונה של 2014, היקף הדיבידנד הכולל של החברה יעמוד על כ־60 מיליון שקל. ארבעת האחים (הראל, ישראל, גיל וחן) יקבלו יחדיו דיבידנד בהיקף של כ־50 מיליון שקל בהתאם לחלקם היחסי בחברה לאחר ההנפקה (80%).

נכון להיום, העודפים הראויים לחלוקה של שפיר הנדסה עומדים על 483 מיליון שקל. ההכנסות צפויות לעמוד ב־2014 על כ־2.5 מיליארד שקל, והרווח הנקי צפוי לעמוד על כ־250 מיליון שקל. גם לאחר חלוקת הדיבידנד ובהתחשב בקצב ייצור מזומנים של 90 מיליון שקל בשנה (בהתאם לנתוני שנת 2013) נראה כי רמת הנזילות של החברה תישאר איתנה.

 , צילום: רודי אלמוג צילום: רודי אלמוג  , צילום: רודי אלמוג

החברה הוותיקה שהוקמה ב-1968 פועלת בארבעה מגזרים עיקריים: תעשייה, זכיינות, תשתיות ומגורים. מגזר התעשייה הוא הגדול ביותר וכולל 4 מחצבות עם זכיונות ארוכי טווח מהמדינה, 14 מפעלי בטון, 3 מפעלי אספלט מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, וכן צי רחב של משאיות המשמשות להובלת התוצרת. ההכנסות ממגזר התעשייה מהוות כ-43% מסך הכנסות החברה. בתחום הזכיינות - שפיר הקימה ומנהלת בזכיינות מספר פרוייקטים מרכזיים ברחבי הארץ, וביניהם: הנתיב המהיר, פרויקטים בכנסת, חניון הלאום, חניוני הדסה, חלוקת הגז בצפון ובמרכז (בשלבי הקמה), והקטעים הצפוניים של כביש 6.

בתחום התשתיות - החברה מתמחה בהקמה ובביצוע של מגה פרויקטים מורכבים. בין הפרויקטים בהם מעורבת החברה כיום: נמל חיפה (מכרז בהיקף של 4 מיליארד שקל בו זכתה החברה החודש יחד עם שותפתה, אשטרום), מנהרות הרכבת המהירה לירושלים, הקטעים הצפוניים של כביש 6, מחלף רעננה דרום, כביש 20 (החיבור עם 531).

בתחום המגורים - החברה מתכננת ומקימה כיום כ-1,100 יחידות דיור ברחבי הארץ, לרבות באור יהודה, בראש העין ובנתניה, וכן פועלת להקמת פרויקטי פינוי-בינוי. צבר העבודות הכולל של שפיר מסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל.

תגיות