אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רייצ'ל לורד: "ההשקעה בתעודות סל הפכה פופולרית מאוד בעשור האחרון" צילום: אוראל כהן

ועידת G300

רייצ'ל לורד: "ההשקעה בתעודות סל הפכה פופולרית מאוד בעשור האחרון"

מנהלת iShares בבית ההשקעות בלאקרוק אמרה בכנס G300 של "כלכליסט" ו-UBS: "בארה"ב חלקן של תעודות הסל בתיק ההשקעות של משקי הבית צמח מ-5% ב-2004 ל-13% כיום"

26.11.2014, 11:19 | רן אברמסון

"ההשקעה בתעודות סל הפכה פופולרית מאוד בעשור האחרון. בארה"ב, חלקן בתיק ההשקעות של משקי הבית צמח מ-5% ב-2004 ל-13% כיום. גם בישראל יש שוק תעודות סל מבוסס", כך אמרה היום (ד') רייצ'ל לורד, מנהלת iShares לאזור אירופה, המזה"ת ואפריקה בבית ההשקעות בלאקרוק. לורד דיברה בפאנל בכנס G300 של "כלכליסט" ו-UBS.

לורד הסבירה שעם השנים, גדל מגוון המוצרים הפיננסיים בשוק, שהמגמה השלטת בו הוא השקעה פסיבית. "אנשים הבינו שניירות הערך מתנהגים בצורה שונה מההערכות של מנהלי השקעות רבים, ומוצרים חדשים באו לענות על הבעיה הזו".

נקודת המפנה שהביאה לשגשוג של תעודות הסל, לדברי לורד, היה המשבר הכלכלי שהחל ב-2008. "מאז ראינו שהמוצרים שהבטיחו ללקוחות תשואה קבועה הפכו פופולריים יותר", ציינה לורד.

רייצ רייצ'ל לורד (מימין) ומייקל קרוק, בכנס | צילום: אוראל כהן רייצ

"אחד היתרונות הגדולים של תעודות סל הוא השקיפות", הסבירה לורד. "מה שרואים זה מה שמקבלים. אם תעודת סל עוקבת אחרי מדד מסויים, המשקיע לא צריך את היועץ שלו כדי לדעת מה קורה. התעודה פשוט תעקוב אחר המדד והלקוח יוכל לראות את זה".

"תעודות סל הפכו להיות אבן יסוד בתיקי השקעות כיום, מכיוון שהן כלי השקעה שאפשר לקבל באמצעותו חשיפה להמון דברים, הן מציעות רוחב יריעה עצום לתיק ההשקעות", אמרה לורד, "זה נכון במיוחד באווירה בה הריביות בכל העולם נמוכות".

לורד הסבירה שתעודות סל יכולות לשמש גם ככלי בלעדי כדי להשיג את המטרות שקובע לעצמו המשקיע. "זה לא משנה מה אנשים רוצים, כי את כל מה שהם רוצים אפשר לעשות עם תעודות סל", אמרה לורד. "רק מפני שכלי השקעה הוא פסיבי, זה לא אומר שההחלטה להשתמש בו היא פסיבית. להפך, ההחלטות הן אקטיביות. הן רק באות לידי ביטוי באמצעי השקעה פסיביים".

לורד סיכמה את דבריה ואמרה ש"האתגר הגדול של עולם ההשקעות היום הוא לענות על הדרישות של כל אחד מהלקוחות. כל אחד בא עם פרופיל שונה ורמה שונה של חשיפה לסיכון שהוא יכול להרשות לעצמו. האתגר שלנו הוא למצוא את המוצרים המתאימים לכל אחד"

תגיות