אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוני תנטוש את סין, תתמקד במכשירי פרימיום בארה"ב ואירופה צילום: ניצן סדן

סוני תנטוש את סין, תתמקד במכשירי פרימיום בארה"ב ואירופה

לאור כשלון מכירות מכשירי הביניים והדגמים המוזלים של החברה, בחרו מוביליה באסטרטגיה חדשה: התמקדות בשווקים בהם חלה צמיחה יציבה במכשירי העילית בסדרת אקספריה. בנוסף, תצמצם את ליין הטלוויזיות שלה ותתמקד בפלייסטיישן

26.11.2014, 12:00 | הראל עילם

סוני עומדת לחתוך בצורה משמעותית את מספר הסמארטפונים שהיא מייצרת ולהתמקד בייצור מספר מצומצם יותר של מכשירי פרימיום. כך הכריז אמש (ג') ראש חטיבת המובייל החדש הירוקי טוטוקי במפגש משקיעים.

קראו עוד בכלכליסט

"אנחנו לא מכוונים להגדיל את נתח השוק שלנו, אלא להגדיל את הרווחים" אמר טוטוקי, שהסביר כי בעוד מכשירי העילית בסדרת אקספריה מוכרים היטב, המכשירים הזולים יותר שהחברה מוכרת נכשלים במבחן המכירות. לא ברור האם טוטוקי מתכוון גם לשנות את מדיניות המוצרים של החברה, במסגרתה יוצא לשוק מכשיר פרימיום חדש בסדרת אקספריה בקצב מהיר במיוחד - פעם בחצי שנה.

דגמי אקספריה Z האחרונים, שבין השקתם חלפו חודשים ספורים, צילום: ניצן סדן דגמי אקספריה Z האחרונים, שבין השקתם חלפו חודשים ספורים | צילום: ניצן סדן דגמי אקספריה Z האחרונים, שבין השקתם חלפו חודשים ספורים, צילום: ניצן סדן

החברה אומרת כי היא מקווה להעלות את אחוז שימור הלקוחות בסדרת אקספריה מ-35% ל-50% עד 2017. מדובר בנתון שימור לקוחות מרשים: נכון להיום, כשליש מכל רוכשי טלפון מסדרת אקספריה החליף את מכשירו באקספריה אחר.

החברה תתמקד בשווקים שבהם פלח השוק של מכשירי פרימיום יציב, או מתחזק, כגון יפן, אירופה וארצות הברית. היא מזהירה כי שוק הסמארטפונים בסין נהיה רווי, קצב הצמיחה בו מאט, והוא נשלט יותר ויותר על ידי מכשירים מוזלים.

רקע הסמארטפונים של סוני גוררים אותה להפסדים על אף צמיחה מרשימה במכירות קונסולת הפלייסטיישן 4 ושיפור בביצועי חטיבות הצילום, המוזיקה והקולנוע - הדו"ח הרבעוני של החברה רחוק מלהיות אופטימי. חטיבת המובייל שלה ממשיכה להפסיד כסף ותחזית המכירות לרבעון הבא שמרנית במיוחד הראל עילםלכתבה המלאה

בדומה לסמסונג, גם סוני מצאה כי אסטרטגיה שמסתמכת על מבחר גדול של מכשירים מורידה בצורה משמעותית את שולי הרווח; מלבד העלאת תקציבי הפיתוח, השירות והתמיכה, היא גם דורשת תקציבי שיווק גדולים. לפי סוני, במהלך השנה האחרונה צנח ב-40% היקף ליין המכשירים של יצרנית המובייל הממוצעת.

פחות טלוויזיות, יותר קונסולות

סוני מתקשה לחזור למקומה כאחת מחמש יצרניות הסלולר הגדולות בעולם מאז 2011, עת הפסיקה את שיתוף הפעולה עם אריקסון וקנתה את חלקה של חברת התקשורת הפינית במיזם המשותף. סוני עברה להתמקד במכשירי פרימיום, אבל השוק דווקא פנה לכיוון מכשירים מוזלים וסוני התקשתה להתחרות מול סמסונג בזירת האנדרואיד.

החברה גם תצמצם בצורה דומה את קשת הטלוויזיות שהיא מציעה, עם דגש חזק יותר על מספר קטן של טלוויזיות חכמות בסדרת Bravia ברזולוציית 4K. זאת חלק מצעדי ההבראה שהחברה נאלצת לעשות בעקבות ההפסדים הקשים שהיא סופגת מזה מספר שנים. סוני נאלצה לפרסם השנה אזהרות רווח, למכור חלק מנכסי הנדל"ן שברשותה ובכירי החברה החזירו בונוסים שקיבלו. מנכ"ל החברה, קזואו היראי, אף התנצל פומבית על כך שסוני לא עמדה ביעדים שלה.

קרן האור היחידה במצבה של סוני היא קונסולת הפלייסטיישן 4, שנראית כעת כמנצחת הברורה בדור הנוכחי של מלחמת הקונסולות מול מיקרוסופט. החברה אמרה כי היא גם מקווה להעלות את שיעור ההכנסות והמוניטיזציה משחקן פלייסטיישן ממוצע על ידי השקת שירות תוכן מקוון חדש. הוא יתבסס על המלצות סרטים, תוכנית טלוויזיה, מוזיקה ומשחקים בהתאם לטעמים וההעדפות של המשתמש. בנוסף, החברה דיווחה שחטיבת החיישנים שלה, שמפתחת חיישנים אופטיים למצלמות סלולר, רושמת עליה משמעותית והיא חוזה עליה נוספת של 70% ב-2015.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות