אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכללים שגורמים לנו לשנוא את העבודה צילום: שאטרסטוק

הכללים שגורמים לנו לשנוא את העבודה

קוד לבוש מפורט, מעקב נוכחות אובססיבי ודירוג ביצועים בהשוואה לעמיתים - יש בארגונים כללים כתובים ובלתי כתובים שפשוט גורמים לעובדים טובים לרצות לעזוב

26.11.2014, 15:22 | שירות כלכליסט
החיים המקצועיים מאופיינים בלא מעט כללים - כתובים ולא כתובים. מאופן הלבוש לעבודה ועד לשעה שבה צריך להגיע למשרד. השאלה היא כמובן האם החוקים האלה באמת גורמים לעובדים להיות טובים יותר ולעבודה להיעשות בצורה טובה ויעילה יותר. ליז ריאן, מנכ"לית ומייסדת חברת ההשמה הבריטית Human Workplace, פרסמה בלינקדאין כללים וקווי מדיניות שגורמים לעובדים לרצות לעזוב את מקום העבודה:

קראו עוד בכלכליסט

נוכחות

שכירים לא זקוקים למדיניות נוכחות חובה, הם הרי מקבלים שכר. אם המעסיקים נוזפים בעובדים שמאחרים בעשר דקות אך לא מעריכים כשהם נשארים כמעט כל יום שעה נוספת, הם יבריחו אותם במהירות.

קוד לבוש

המעסיקים כותבים קודי לבוש כדי להימנע ממבוכה בקיום שיחה פנים מול פנים עם עובד על האופן החשוף בו הוא או היא מתלבשים. אולם ריד ממליצה לוותר על קוד לבוש מפורט ופשוט להזכיר לעובדים שעליהם להתלבש בצורה עסקית.

מתוך השטן לובשת פראדה, קוד לבוש מפורט גורם לעובדים לשנוא את העבודה מתוך השטן לובשת פראדה, קוד לבוש מפורט גורם לעובדים לשנוא את העבודה מתוך השטן לובשת פראדה, קוד לבוש מפורט גורם לעובדים לשנוא את העבודה

משובים לפי עקומת הפעמון

משובים הם באופן כללי בזבוז זמן בירוקראטי, אך כאלה שמחייבים את המנהלים לדרג את העובדים לפי עקומת הפעמון הם הבעייתיים ביותר. לטענתה של ריד, עקומות פעמון רק מעודדות את ההעסקה ושמירה על עובדים בינוניים ומטה.

קבלת אישור לכל דבר

קבלת אישור היא חשובה במקרים רבים, כמו העסקת עובד חדש או השקת פרויקט גדול, אך לא צריך אישור בכתב מהמנהל על כל פרט בעבודה כמו החלפת כרטיס עובד. בצורה כזו, מצמצמים כמעט לגמרי את מרחב הפעולה של העובדים המוכשרים בחברה. בירוקרטיה נוספת רק מאטה את הקצב.

השוואה ודירוג עובדים

לטענתה של ריאן, השוואה של עובדים אחד לשני ודירוגם אחד ביחס לשני הוא מהלך מטופש במיוחד. אי אפשר לעבוד בחברה שמתייחסת אליכם כאל עוד בורג נוסף במערכת, היא מדגישה. "אנשים הם ייחודיים ושלמים בעצמם".

הלאמת נקודות הנוסע התמידי

נסיעות עסקיות תכופות אינן פשוטות, לכן העובדים זכאים למיילים שהם צוברים בטיסות, ואין סיבה שיעבירו אותם למעסיקים. "כל חברה שמסוגלת לגנוב את המיילים של העובדים שלה, אינה מקום שבו אפשר להתפתח ולהתקדם", מצהירה ריד. 

הליכי גיוס מהגיהנום

זה קל למצוא עובדים טובים אם עושים שלושה דברים פשוטים: ראשית, מתארים את המשרה בצורה ברורה ובשפה פשוטה, שנית מתייחסים למועמדים לעבודה כשותפים מוערכים ולא כחלקי חילוף או חתיכות בשר ולבסוף, הופכים את תהליך הראיונות למהיר וידידותי וזוכרים שמועמדים לעבודה צריכים שכנוע באופן דומה לזה שמעניקים ללקוחות. זה קשה למצוא עובדים טובים אם תהליך הגיוס הוא לא אנושי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
עוד מאפיין של יצירת חברת עבדים
כנראה שאחד מיסודותיו של הקפיטליזם המודרני הוא ראיית מקום העבודה כמקום שמזכיר בית כלא במדינת עולם שלישי שבה מותר לסוהר=מעסיק לעשות ככלהעולה על רוחו עד שיתן לעובדים מה שמגיע להם כתמורה לעבודתם, וכל זה על בסיס ההנחה "אי העובד צריך להגיד תודה שמישהו מעסיק אותי". יתכן שכתבה זו מתייחסת עדיין לאיזשהו סקטור תעסוקתי שבו העובדים עדיין מרגישים שהם יכולים להרשות לעצמם את ההתעללות הזו כי שכרם מעל לממוצע- אבל יוקר המחיה בארץ יוריד אותם לקרקע ויגרום להם לראות מה קורה גם בסקטורים פחות "יוקרתיים".
חילוני אתאיסט  |  27.11.14
5.
הכל שטויות רק השכר קובע
כל הדברים שתוארו בכתבה הם שטויות וזוטות. לעומת פקטור השכר והאלטרנטיבה במשרה אחרת בעלת רמת זכר דומה או גבוהה יותר. אני לא מכיר אחד שיסכים לוותר על ותק נצבר של מספר שנים, כדי ללכת לעבוד אצל מעסיק חדש רק בגלל שאצלו אין משובים תקופתיים (כשרמת השכר כמובן היא לא המינימום - אז אין שום משמעות לנאמר בכתבה) ומה הקשר לגבי הליך גיוס ?? אם אני עובד בחברה, וחזרו אלי וקידמו אותי בתהליך עד לחתימה על חוזה שאני הסכמתי עליו, מה איכפת לי שיש מועמדים שלא חזרו אליהם ?? אני לא אלך ואתפטר בגלל זה זה הזוי !!
דרור  |  27.11.14
לכל התגובות