אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מלכודת הפאבלט: האייפד ננטש לטובת האייפון 6 פלוס צילום: בלומברג

מלכודת הפאבלט: האייפד ננטש לטובת האייפון 6 פלוס

אייפוניסטים בעלי אייפד שהחליפו את הטלפונים שלהם לאחד מדגמי אפל האחרונים ממעטים להשתמש בטאבלט שלהם. האם מדובר בהתלהבות של הרוכשים ממכשירם החדש או במגמה מסוכנת עבור ענקית הטכנולגיה האמריקאית?

27.11.2014, 12:12 | עומר כביר
האם דגמי האייפון החדש תורמים לדעיכתו ולחיסולו של האייפד של אפל? נתונים שעיבד הסטארט-אפ Pocket, שמאפשר לשמור מאמרים ותכנים מהרשת לצריכה בהמשך, מצביעים על כך שהתשובה חיובית. בעבור אפל, אלו חדשות רעות במיוחד.

קראו עוד בכלכליסט

מדי יום נשמרים ונצפים בפוקט מיליוני מאמרים, סרטונים ואתרים. את השקת האייפון 6 והאייפון 6 פלוס ניצלו בחברה כדי לנסות ולנתח איך היא השפיעה על הרגלי השימוש בסמארטפונים ובטאבלטים. לצורך כך, נותחו יותר מ-2 מיליון מאמרים וסרטונים שנשמרו ונקראו על ידי בעלי אייפון 5 או 5S שהם גם בעלי אייפד וששידרגו לאייפון 6 או 6 פלוס.

האייפד החדש של אפל. יש אייפון מגודל? מי צריך אותו האייפד החדש של אפל. יש אייפון מגודל? מי צריך אותו האייפד החדש של אפל. יש אייפון מגודל? מי צריך אותו

כשאותם משתמשים עדיין החזיקו באחד מהדורות הקודמים של האייפון, הם צרכו באמצעות הסמארטפון 55% מהתוכן ששמרו בפוקט, בעוד את 45% הנותרים הם צרכו באייפד. נתונים אלו, בפני עצמם, אינם מעודדים במיוחד לאור העובדה שהטאבלט של אפל, על המסך הגדול שלו, אמור להיות המכשיר המועדף לצריכת תוכן.

ואולם, המצב החמיר משמעותית עם המעבר לדור החדש של האייפונים. משתמשים ששדרגו לאייפון 6 צרכו 72% מהתוכן במכשיר, ורק 28% ממנו באייפד. אצל משתמשים ששדרגו לאייפון 6 פלוס היה השינוי מובהק עוד יותר: 80% לסמארטפון הענק לעומת 20% בלבד לאייפד.

אל תמהרו להספיד את האייפד

הנתונים אינם מצביעים בהכרח על מגמה מוחלטת בשוק. הם נאספו על ידי חברה אחת שאינה חברת מחקר ושלא בודקת את כלל השוק, אלא מתייחסים רק לפעילות מאוד מסוימת באפליקציה שלה. המגמה שמצאה פוקט ייתכן שאינה מאפיינת פעילויות אחרות. בנוסף, הנתונים נאספו זמן קצר לאחר שמרבית הנבדקים קיבלו את המכשיר וייתכן שהם מוטים לאור ההתלהבות הראשונית שמאפיינת קבלת כל מוצר חדש. לאורך זמן, לא מן הנמנע שהמצב יתאזן מעט לטובת האייפד.

אבל גם כך מדובר בנתונים לא אופטימיים בעליל. האייפד של אפל סובל זה כמה רבעונים מירידה במכירות, ואם דגמי האייפון החדשים הופכים אותו לאטרקטיבי עוד פחות הרי שעתידו צפוי להיות שחור עוד יותר.

מנגד יכולה אולי אפל להתעודד מכך שלפי הנתונים של פוקט, משתמשים ששדרגו לאייפונים החדשים הגבירו משמעותית את צריכת התוכן שלהם: בעלי אייפון 6 צרכו באמצעות פוקט 33% יותר מאמרים וסרטונים מאשר נהגו לצרוך באמצעות האייפון הקודם שלהם, ובעלי אייפון 6 פלוס צרכו 65% יותר. בעלי האייפון 6 פלוס גם העלו את צריכת הווידיאו שלהם ב-40%, בעוד בעלי האייפון 6 הסתפקו בעלייה של 16% בלבד.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
להירגע האייפד לא מת, הם ימצאו שווקים חדשים כולל השוק האירגוני
האייפד לא יעלם, כפי שכתב ״אביקו״ הנכד כלומר ילדים ימשיכו להעדיף את האייפד על מוצרים אחרים, אבל לי למשל מאז האייפון 6+ אני כמעט לא נוגע באייפד שלי. ה-6+ לא מתאים לכולם, אז יכול להיות שהרבה אנשים יעדיפו אייפון 5-6 ואייפד, או אנדרויד פון ואייפד. מה גם שאפל ו- IBM עשו הסכם רחב שיכול להיות במטרה להחדיר את מוצרי אפל כולל האייפד עמוק ללב האירגונים, כולל אייפד פרו 12.2״ שיצא בשנה הבאה. כמובן עד אז נראה 10 דגמי סמסונג מ-11 עד 13 אינצ׳ :)
אדי.מ6 , חיפה  |  29.11.14