אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרות בין הרשתות שחקה את הרווחיות התפעולית של רמי לוי צילום: ענת זכאי

התחרות בין הרשתות שחקה את הרווחיות התפעולית של רמי לוי

רמי לוי הגיע ברבעון השלישי לרווחיות תפעולית של 2.8%, לעומת רווחיות תפעולית של 4.2% מהמכירות ברבעון המקביל. מכירות בחנויות זהות עלו ב-2%

27.11.2014, 16:13 | נורית קדוש

פתיחת 3 חנויות חדשות והגדלת המכירות בחנויות הותיקות ב-2% (חנויות זהות), סייעו לרמי לוי להציג ברבעון השלישי השנה עליה בשיעור 7% במכירות שהסתכמו ב- 885 מליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

העלייה במכירות לא באה לידי ביטוי באופן מלא ברווח הגולמי שעלה ב-2.9% ל-180.6 מליון שקל. זאת, בשל מהלכי הורדות מחירים שנועדו לעמוד בהתחייבות השיווקית למחירים הנמוכים בשוק, שהובילו לירידה ברווחיות הגולמית של רשת רמי לוי ל-20.4% מהמכירות לעומת 21.2% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.

הורדת המחירים התבצעה במקביל לעליה חדה של 12.9% בהוצאות מכירה כתוצאה מעלויות ארנונה, חשמל וכן הוצאה חד פעמית לאחזקת סניפים, שהסתכמו ב-159 מליון שקל לעומת 141 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות מהמכירות עלה מ-17% ל-18% מהמכירות. העליה בהוצאות פגעה ברווח התפעולי שצנח ב-28.5% ל-24.9 מליון שקל. שיעור הרווחיות התפעולית של לוי צנחה בעקבות הפגיעה החדה ברווח התפעולי ל- 2.8% לעומת 4.2% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי רמי לוי :"הרשת המשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסותיה גם ברבעון השלישי של השנה למרות ההאטה הכלכלית הפוקדת את המשק הישראלי ומבצע צוק איתן שהשפיע על הפעילות במשק בחודשי הקיץ, כל זאת בשל העובדה שהאסטרטגיה שלנו כבר 37 שנים לא משתנה. בשנת 2015 אנו נמשיך להרחיב את נתח השוק שלנו על ידי פתיחת חנויות חדשות באזורים בהם אין לנו נוכחות, ונחזק את יתרונן היחסי של החנויות הקיימות שלנו במוקדים בהם אנו פעילים כבר כיום". עוד הוסיף לוי "במסגרת המדינות של הרשת להידוק הקשר עם לקוחותיה, השקנו השנה כרטיס אשראי חדש, בשיתוף עם חברת ישראכרט, ולמעלה מ-100,000 לקוחות הצטרפו לחוג משתמשיו בתוך שלושה חודשים".

קניות ברמי לוי, צילום: עמית שעל קניות ברמי לוי | צילום: עמית שעל קניות ברמי לוי, צילום: עמית שעל

תגיות