אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכה: מיקרוסופט מתכננת לסגור את MSN צילום: בלומברג

הערכה: מיקרוסופט מתכננת לסגור את MSN

שינוי העיצוב של האתר הוריד את כמות הגולשים, מה שהוביל את ענקית התוכנה לשנות את נתוני הטראפיק שלו בעזרת חברת המדידה קומסקור. הפרשה העלתה לפני השטח את מאבקי הכוח שמאחורי השליטה ב-MSN

30.11.2014, 16:35 | רפאל קאהאן

פורטל MSN של מיקרוסופט בצרות: החברה השיקה עיצוב חדש עבורו, במטרה לעצור את בריחת הגולשים. כשנודע שהעיצוב אף האיץ את הנטישה - לפי הביזנס אינסיידר, בשיעור של 20 עד 60% בחודשיים האחרונים - ניסתה להציג נתוני טראפיק מוטים. עתה מעריכים באינסיידר כי מיקרוסופט עתידה לסגור את הפורטל.

קראו עוד בכלכליסט

במיקרוסופט נבעתו מהמספרים ובעיקר מהעובדה שהירידה באחוזי הצפייה גם הורידה את כמות המשתמשים במנוע החיפוש בינג. מספר המשתמשים הייחודיים ירד מ-271 מיליון בספטמבר לכ-267 מיליון באוקטובר, כך על פי חברת המחקר קומסקור. המספרים האלה מתייחסים ישירות לגולשים שהשתמשו בבינג, אך במיקרוסופט היו מי שניסו לנצל זאת כדי לעמעם את עדיכת MSN.

בינג יחליף את MSN כפורטל ברירת המחדל של אקספלורר, צילום מסך: Bing בינג יחליף את MSN כפורטל ברירת המחדל של אקספלורר | צילום מסך: Bing בינג יחליף את MSN כפורטל ברירת המחדל של אקספלורר, צילום מסך: Bing

מיקרוסופט בחרה לשנות את הדרך בה מודדת קומסקור את רייטינג שירותי האונליין שלה. אם המספרים בספטמבר הראו את הרייטינג של MSN ובינג בנפרד, באוקטובר המספרים של קומסקור התייחסו לכלל שירותי האונליין - MSN, בינג, אאוטלוק.קום וסקייפ. במיקרוסופט אישרו כי היא ביקשה מקומסקור לעדכן את המדידה כך שתכלול את כל השירותים.

מי ישלוט ב-MSN?

הסיפור של MSN מעלה לפני השטח מספר מאבקי כוח במיקרוסופט. MSN הוא דף הבית של כל דפדפני האקספלורר במחשבים מבוססי ווינדוס, טאבלטי הווינדוס ומכשירי ווינדוס פון. מדובר בפוטנציאל משתמשים עצום שמהווה שער כניסה לשירותי האונליין של החברה. לפיכך, נלחמים על השליטה ב-MSN טרי מאיירסון מנהל חטיבת ווינדוס, דריק קונל מנהל בינג וקי לו שאחראי על מרבית שירותי האונליין (כולל בינג ו-MSN) במיקרוסופט.

דף הבית של אקספלורר עדיין מהווה נכס שיווקי ממדרגה ראשונה ומי ששולט בו נהנה מטראפיק לא מבוטל. כיום סביר להניח ש-MSN יוחלף בבינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט שמתחרה בגוגל. הערכה זו מבוססת על כך שחלק גדול מעובדי חטיבת מכירות הפרסום העולמית ב-MSN פוטרו. בנוסף, העיצוב מחדש יצר מצב בו גולשים רבים הגיעו לתוכן שלו מתוך מנועי חיפוש חיצוניים ולא דרך בינג.

בינג כבר כולל בתוכו מדור חדשות, כך שהמעבר אליו מ-MSN לא ישנה הרבה מבחינת המשתמשים. בנוסף, מיקרוסופט רוצה להגדיל את החשיפה של בינג תוך שימוש ביכולות של הסייעת הקולית קורטנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות