אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברקליס יציע שיחות וידיאו עם בנקאי באמצעות אפליקציה צילום: בלומברג

ברקליס יציע שיחות וידיאו עם בנקאי באמצעות אפליקציה

ענק הבנקאות הבריטי יהיה הראשון מבין הבנקים באירופה ובארה"ב שיציע שירות מסוג זה. בשלב הראשון ייהנו מהשירות לקוחות פרטיים נבחרים ולקוחות עסקיים. בבנק מודים כי החשש של העובדים שהמהלך יוביל לסגירת סניפים מוצדק

30.11.2014, 22:41 | שירות כלכליסט

ענק הבנקאות ברקליס ישיק מחר אפליקציה לסלולר שתאפשר ללקוחותיו להתייעץ עם בנקאי בשיחת וידיאו בכל שעות היממה.

הבנק השיג את מתחריו, והוא הראשון שמציג שירות מסוג זה מבין הבנקים הגדולים באירופה ובארה"ב. עם זאת, מספר מועט של בנקים בהודו כבר מציעים שירות דומה ללקוחותיהם.

בשלב הראשון השירות החדש של ברקליס יוצע ללקוחות של חטיבת המשכנתאות, העסקים וניהול העושר של הבנק, והם יוכלו להשתמש בו החל ב־8 בדצמבר. עד סוף 2015 עתיד השירות להיות זמין לכל לקוחות הבנק.

ברקליס, צילום: בלומברג ברקליס | צילום: בלומברג ברקליס, צילום: בלומברג

באופן טבעי, הפרסום על השירות החדש עורר אצל עובדים ולקוחות חשש מפני סגירה צפויה של סניפים, ובבנק הודו שלחששות האלה יש בסיס.

"יהיו לנו פחות סניפים, אבל רשת הסניפים שלנו תמשיך להתקיים", אמר מנכ"ל שירותי הבנקאות האישית בברקליס סטיבן קופר, שכינה את השקת שירות הווידיאו "נקודת מפנה" בהתפתחות שירותי הבנקאות. "אנחנו מנסים להעניק ללקוחות את הבחירה היכן ומתי לתקשר איתנו. רבים מהלקוחות כבר משתמשים בשירותי בנקאות דיגיטליים, אבל הבנו שאי אפשר להתעלות על היתרונות של שיחת פנים מול פנים", הסביר קופר.

לדבריו, ברקליס השקיע עשרות מיליוני ליש"ט בפיתוח השירות החדש, שנוסף על זמינותו במכשירים ניידים יהיה זמין ללקוחות גם באמצעות מחשבים אישיים. בשלב הראשון הקצה ברקליס 50 אנשי צוות שיוכלו לתקשר עם לקוחות באמצעות אפליקציית הווידיאו. במסגרת השירות יוכלו לקוחות כבדי שמיעה לבקש שיחת וידיאו עם בנקאי שדובר שפת סימנים.

בתעשיית הבנקאות מעריכים שהמהלך של ברקליס יהיה הראשון בשורה של מהלכי דיגיטציה של השירותים בקרב בנקים מובילים. "לבנקים נוספים יש כבר תוכניות דומות בצנרת, אבל ברקליס יהיה הראשון שיפעיל תוכנית כזו באירופה", אמר ל"פייננשל טיימס" ג'וליאן סקאן, מנהל תחום הבנקאות בחברת הייעוץ Accenture. "זה ייצור תהודה רבה ואולי יגרום לאנשים לעבור בנקים", הוא ציין, אך הדגיש ש"קשה להאמין שווידיאו יהפוך להיות הצורה הפופולרית לתקשר עם הבנק, במיוחד כאשר בעיות בתקשורת הווידיאו עשויות לגרום לתסכול בקרב הלקוחות". בברקליס מיהרו לדחות את החששות מבעיות טכניות שעשויות להקשות את השירות, וציינו שהוא עובד היטב הן ברשתות סלולריות והן ברשתות WiFi. 

תגיות