אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רונלדו שווה פי שניים ממסי - בפייסבוק צילום: איי אף פי

רונלדו שווה פי שניים ממסי - בפייסבוק

מחקר: פוסט ממוצע של כוכב ריאל מדריד שווה 143 אלף דולר בפרסום למותג אותו הוא מקדם; פוסט של כוכב ברצלונה שווה 62 אלף דולר בלבד

01.12.2014, 12:13 | שירות כלכליסט

כריסטיאנו רונלדו חטף את תואר שחקן השנה האחרון מידיו של ליאו מסי, כוכבה של ברצלונה, וכעת נראה שהחלוץ של ריאל מדריד זוכה גם בתחרות הספורטאי המפרסם הטוב ביותר בפייסבוק.

קראו עוד בכלכליסט

רונלדו ומסי. פוסט ממוצע של שחקן נבחרת פורטוגל שווה 143,750 דולר בפרסום למותג אותו הוא מקדם, שיעור כפול פי 4 לעומת פוסט של מסי, כך עולה ממחקר שערכה חברת הייעוץ הגרמנית רפוקום, צילום: רויטרס רונלדו ומסי. פוסט ממוצע של שחקן נבחרת פורטוגל שווה 143,750 דולר בפרסום למותג אותו הוא מקדם, שיעור כפול פי 4 לעומת פוסט של מסי, כך עולה ממחקר שערכה חברת הייעוץ הגרמנית רפוקום | צילום: רויטרס רונלדו ומסי. פוסט ממוצע של שחקן נבחרת פורטוגל שווה 143,750 דולר בפרסום למותג אותו הוא מקדם, שיעור כפול פי 4 לעומת פוסט של מסי, כך עולה ממחקר שערכה חברת הייעוץ הגרמנית רפוקום, צילום: רויטרס

פוסט ממוצע של שחקן נבחרת פורטוגל שווה 143,750 דולר בפרסום למותג אותו הוא מקדם, שיעור כפול פי 4 לעומת פוסט של מסי, כך עולה ממחקר שערכה חברת הייעוץ הגרמנית רפוקום. המחקר התבסס על נתוני מעורבות האוהדים ותעריפי הפרסום באינטרנט. לפי רפוקום, פוסט של מסי הארגנטינאי שווה 62,500 דולר.

לדבריו של מקס ברנט, ראש מחלקת הדיגיטל של רפוקום בלונדון, שחקני הכדורגל מתחילים להשקיע יותר זמן במדיה החברתית, מתוך מטרה להשיג חוזי ספונסרשיפ גדולים יותר. "רונלדו הוא המלך של פייסבוק", הוא מוסיף.

לואיס קוריירה, מנכ"ל פולריס ספורט בליסבון, המנהלת את זכויות הדימוי של רונלדו, אומר כי לפחות "חמישה או שישה" אנשים עובדים על תחום המדיה החברתית של רונלדו. דובר הקשור לעסקיו של מסי, שביקש להישאר בעילום שם, הודה כי גם למסי יש "צוות קטן" שמתמקד בנוכחות שלו באינטרנט.

לרונלדו יש 102.5 מיליון עוקבים בפייסבוק, בעוד שלמסי יש 75.7 מיליון. לטענתו של ברנט, הפוסטים של רונלדו שווים יותר גם מכיוון שהוא זוכה ליותר "לייק" ותגובות. זמרת הפופ שאקירה היא היחידה שנהנית ממספר רב יותר של עוקבים, מוסיף ברנט.

צוות המדיה החברתית של רונלדו בוחר את המועדים האופטימאליים כדי לפרסם סטטוס, לדוגמה לפני משחק האל קלאסיקו בין ריאל מדריד וברצלונה. ברנט מציין עוד כי הצוות אף נחשב למתוחכם יותר מאשר אצל רוב הספורטאים, שחשבונות המדיה החברתית שלהם מנוהלים "על ידי החברים שלהם" או מוצפים בפרסומות.

"אם השחקנים מתייחסים ברצינות ליכולת להרוויח ממאגר האוהדים שלהם, עליהם להתנהל בזהירות בין חשיפת צילומי מאחורי הקלעים וחשיפת הלוגו של הפסונסרים, שנוטים להרחיק את האוהדים", אומר ברנט.

הספונסרים של רונלדו כוללים את נייקי, חברת התעופה אמירייטס ויצרנית השעונים טאג היואר. לפי הנתונים של רפוקום, הוא מרוויח 22.5 מיליון דולר בשנה מחוזי החסות, זאת לעומת 21.5 מיליון דולר שמרוויח מסי. קוריירה, שדודו חורחה מנדז הוא הסוכן של רונלדו, מודה כי הוא נוטה לציין את "דריסת הרגל הדיגיטלית" של רונלדו בעת ניהול המשא ומתן עם הספונסרים.

"אנשים אוהבים את כריסטיאנו כי יש לו אישיות חזקה", הוא אומר. "הפופולאריות שלו התרחבה מעבר לכדורגל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות