אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכות: נתוני בלאק פריידי צפויים לאכזב צילום: בלומברג

הערכות: נתוני בלאק פריידי צפויים לאכזב

נתונים ראשונים מראים כי בסוף השבוע של חג ההודיה ו"חג הקניות" ביקרו בחנויות 133.7 מיליון אנשים - ירידה של 5.2% בהשוואה לשנה שעברה

01.12.2014, 15:32 | שירות כלכליסט

"חג" הקניות של בלאק פריידי, אירוע השופינג הענק בסוף השבוע של חג ההודיה,מאבד מהאפיל שלו. כך לפחות על פי נתוני המכירות השנה.

על פי סקר קונים שערך הארגון הארצי לקמעונאות בארה"ב (National Retail Federation), הקדמת ההנחות, רכישות אונליין וכלכלה טובה יותר הסתכמו בתנועה חלשה יותר של קונים בחנויות, בסוף השבוע שמסמל את תחילת עונת הקניות לחגים.

הנתונים מראים כי 133.7 מיליון אנשים פקדו את החנויות וערכו קניות אונליין במהלך ארבעה ימי סוף השבוע שבו חלים חג ההודיה והבלאק פריידיי. זוהי ירידה של 5.2% משנה שעברה, כך על פי הסקר.

על פי ההערכות, סך כל ההכנסות מהמכירות בבלאק פריידיי צפוי להיות נמוך ב-11% ולהסתכם ב-50.9 מיליארד דולר, לעומת כ-57.4 מיליארד דולר בשנה שעברה.

בממוצע צפוי כל קונה להוציא 380.95 דולר במהלך כל סוף השבוע – ירידה של 6.4% מממוצע של 407.02 דולר בשנה שעברה.

רבים מהקונים ניצלו את המבצעים המוקדמים שהציעו רשתות זמן רב לפני הבלאק פריידיי. שינוי מועדי המבצעים ומכירות קידום הביאו לגידול של 27.3% בתנועת הקונים בחנויות בחג ההודיה עצמו. כך על פי נתונים מחברת מידע השווקים ShopperTrak. שינוי זה גרם לירידה של 5.6% בתנועת הקונים בחנויות במהלך הבלאק פריידיי.

דוח נפרד של החברה מראה גאות ברכישות אונליין לעומת אותו הסוף שבוע אשתקד, מה שמצביע מגמת אפשרית של הגירת קונים לאינטרנט.

רשת בסט ביי ארה"ב - אחת המשתתפות הגדולות של בלאק פריידי, צילום: בלומברג רשת בסט ביי ארה"ב - אחת המשתתפות הגדולות של בלאק פריידי | צילום: בלומברג רשת בסט ביי ארה"ב - אחת המשתתפות הגדולות של בלאק פריידי, צילום: בלומברג

תגיות