אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
UBS: מכירות שעון אפל יהיו נמוכות משמעותית מהצפוי

UBS: מכירות שעון אפל יהיו נמוכות משמעותית מהצפוי

בנק ההשקעות מעריך כי אפל תמכור רק 24 מיליון יחידות מהשעון החכם שלה, שיושק ברבעון הראשון של 2015. זאת, בניגוד לתחזיות קודמות שצפו מכירה של 40 מיליון יחידות ויותר. מניית אפל בירידה

01.12.2014, 18:01 | ניצן סדן
שעון אפל הוא אחד המוצרים החשובים ביותר של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית ויש לא מעט צרכנים שממתינים להשקתו. ואולם, לפי הערכת בנק ההשקעות UBS, יש פחות מהם משנדמה.

קראו עוד בכלכליסט

האנליסטים שלה חוזים שאפל תמכור רק 24 מיליון שעונים בשנה הבאה, לעומת מכירות בהיקף קיצוני של 40 מיליון מכשירים שצפו אנשי בנק ההשקעות מורגן סטנלי.

נתוני UBS מתבססים על מספר מכשירי האייפון בשוק שתומכים בשעון ובעניין של הציבור במוצר, שנבחן בסקר של 4,000 צרכנים. הדיווח, שהופיע בביזנס אינסיידר, הוביל לצניחה של 3% במניית אפל נכון לשעת פתיחת המסחר.

מכירות של 24 מיליון שעונים חכמים בשנה הן נתון מרשים מאוד ביחס לקטגוריה, אשר כוללת לא מעט דגמים שאפילו לא הגיעו למיליון מכירות. סמסונג, למשל, השיקה כבר חמישה שעונים חכמים בסדרת Gear - שלפי דיווחים, חלקם הגיעו לנתוני מכירות מאכזבים של עשרות אלפי יחידות בלבד.

שעון אפל ווטש, צילום: apple.com שעון אפל ווטש | צילום: apple.com שעון אפל ווטש, צילום: apple.com

האם הכתר של אפל יכבוש את השוק?

עדיין לא ידוע אילו פנים ילבש שוק המחשוב הלביש בשנה הקרובה, שצפויה להיות שנת הפריצה הגדולה שלו, בהתחשב בכך שכמעט כל חברת טכנולוגיה גדולה כבר הציגה מוצר המיועד לו. השעון החכם של אפל נבדל מהמתחרים האנדרואידיים בכך שהוא משלב ממשק של כתר סיבובי סטנדרטי עם מסך מגע, מה שעשוי להפוך אותו לנוח יותר בקרב חובבי השעונים.

להערכתי, מוקדם מדי לקבוע כמה יצליח השעון של אפל. לחברה ולמוצריה יש אמנם קהל מעריצים נאמן ומיתוג חזק מאוד, אבל השעון החכם עצמו עדיין לא הוכח כמוצר שאכן נותן ערך מוסף משמעותי על פני סמארטפון או צמיד כושר פשוט. הדורות הראשונים של השעונים החכמים כשלו בשל בעיות ממשק - שתוקנו עם השקת אנדרואיד Wear, אך עדיין לא מדובר במכשיר שמצדיק את מחירו, במיוחד כשמדובר באפל ווטש שעתיד לעלות כ-350 דולר.

תגיות